Γαλλία: Μέτρο – έκπληξη για την καταπολέμηση του πληθωρισμού στα καύσιμα
Διά στόματος της Πρωθυπουργού της Γαλλίας, Ελιζαμπέτ Μπορν.
Με τις τιμές στα καύσιμα να σημειώνουν συνεχές… «ράλι», η Γαλλία προχώρησε σε ένα μέτρο – έκπληξη, το οποίο προανήγγειλε η Πρωθυπουργός της Γαλλίας, Ελιζαμπέτ Μπορν. Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση θα επιτρέψει προσωρινά τις πωλήσεις καυσίμων σε τιμές κάτω του κόστους, με σκοπό την τιθάσευση του πληθωρισμού.
«Όπως ορθώς έχουν τονίσει ορισμένες εταιρείες, δεν έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν περαιτέρω τις τιμές τους, διότι ο νόμος του 1963 τούς απαγορεύει να μεταπωλούν με ζημία. Σάς ανακοινώνω ότι, κατ’ εξαίρεση και για περιορισμένο χρονικό διάστημα θα άρουμε αυτήν την απαγόρευση σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις καυσίμων. Με αυτόν τον τρόπο, οι διανομείς θα μπορέσουν να μειώσουν περαιτέρω τις τιμές τους», υπογράμμισε η κ. Μπορν, μιλώντας προχθές (16/09) στην Parisien.
Τι προβλέπει ο νόμος του 1963 του Εμπορικού Κώδικα της Γαλλίας
Το άρθρο L442–5 του Εμπορικού Κώδικα ορίζει ότι «για οιονδήποτε έμπορο η μεταπώληση ή ανακοίνωση μεταπώλησης ενός προϊόντος σε τιμή χαμηλότερη από την πραγματική τιμή αγοράς του, είναι παράνομη και συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό». Ο νόμος προβλέπει πρόστιμο ύψους 75.000 ευρώ για όσους ακολουθούν παρόμοιες πρακτικές και εμπορεύονται αθέμιτα.
Ως τιμή αγοράς θεωρείται η «καθαρή τιμή μονάδας που εμφανίζεται στο τιμολόγιο αγοράς, μειωμένη κατά το ποσό όλων των άλλων οικονομικών πλεονεκτημάτων που χορηγούνται από τον πωλητή, εκφρασμένη ως ποσοστό της καθαρής τιμής μονάδας του προϊόντος και προσαυξημένη με τους φόρους κύκλου εργασιών, τυχόν ειδικούς φόρους που σχετίζονται με αυτή τη μεταπώληση, και επιπλέον τα μεταφορικά κόστη».
Ο νόμος προβλέπει κάποιες εξαιρέσεις, οι οποίες ορίζονται επακριβώς και αφορούν «ευπαθή προϊόντα που απειλούνται με ταχεία φθορά» ή ακόμη και «εθελούσιες ή αναγκαστικές πωλήσεις με κίνητρο τη διακοπή ή την αλλαγή μίας εμπορικής δραστηριότητας».
«Όχι» στη μείωση του φόρου στα καύσιμα ελέω… δημοσιονομικής στενότητας
Η Ελιζαμπέτ Μπορν απέρριψε την προοπτική μείωσης του φόρου στα καύσιμα, επικαλούμενη την ανάγκη μείωσης του δημόσιου ελλείμματος και του χρέους. «Οι μεγάλες εταιρείες πρέπει να διαδραματίσουν ρόλο», σημείωσε. Υπενθυμίζεται ότι τη 14η Σεπτεμβρίου, ο Υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, Μπρούνο Λεμέρ, ανέφερε πως «τα υψηλά περιθώρια κέρδους της διύλισης βενζίνης αποτελούν πηγή ανησυχίας και ίσως χρειασθεί να αντιμετωπισθούν με κυβερνητικές ενέργειες».