Κρίση στην Eρυθρά Θάλασσα: «Σχεδόν 200.000 κοντέινερ δεν έχουν έρθει στον Πειραιά»
Το «έμφραγμα» στο παγκόσμιο εμπόριο λόγω των αναταραχών στην Ερυθρά Θάλασσα επηρεάζει και την Ελλάδα.
Oι συνεχείς επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν διαταράξει τη ναυτιλία στη Διώρυγα του Σουέζ, τον ταχύτερο θαλάσσιο διάδρομο μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, απο όπου διέρχεται το 12% της παγκόσμιας κυκλοφορίας εμπορευματοκιβωτίων.
Αυτή η εξέλιξη επηρεάζει και την Ελλάδα, με τον Πρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννη Χατζηθεοδοσίου, να αναφέρει ότι «αυτήν τη στιγμή, περίπου, 200.000 κοντέινερ δεν έχουν έρθει στο λιμάνι του Πειραιά λόγω του αποκλεισμού (της διώρυγας του Σουέζ) και ουσιαστικά, τα πλοία υποχρεώνονται να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής, κάτι που σημαίνει δεκαπέντε έως είκοσι μέρες καθυστέρηση», μιλώντας στην ΕΡΤ.
Ο κ. Χατζηθεοδοσίου σημείωσε ακόμη ότι αυτή η καθυστέρηση, εκτός από τον μεγαλύτερο χρόνο παράδοσης, έχει επιπτώσεις και στο κόστος μεταφοράς, σημειώνοντας ότι «κάθε κοντέινερ επιβαρύνεται πλέον με 6.000 δολάρια αλλά και αυξημένα ασφάλιστρα».
Επιπλέον, εκτίμησε ότι αν δεν βρεθεί άμεσα λύση, υπάρχει κίνδυνος αφενός για μεγάλες καθυστερήσεις –και άρα έλλειψη προϊόντων– και αφετέρου μεγάλη αύξηση των τιμών των εισαγόμενων προϊόντων λόγω της επιβάρυνσης στα ναύλα αλλά και τα ασφάλιστρα.
«Το 40% των εισαγωγών της χώρας μας προέρχονται από την Άπω Ανατολή και αφορούν κυρίως ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, ρουχισμό κ.ά», αποσαφήνισε.
Πιθανώς να υπάρξουν επιπτώσεις και στις τιμές των καυσίμων, όπως ανέφερε, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό του πετρελαίου που φθάνει στην Ευρώπη, περνά από τα στενά του Σουέζ. «Η αύξηση και ο πληθωρισμός θα είναι παντού», υπογράμμισε ο κ. Χατζηθεοδοσίου.