Ο Ένατος Πλανήτης «κρύβεται» στο βάθος του Ηλιακού Συστήματος – Υποψίες για «παγωμένο γίγαντα»

Οι ελπίδες των επιστημόνων για τις αποδείξεις ύπαρξης του Ένατου Πλανήτη στηρίζονται σ’ ένα ολοκαίνουργιο τηλεσκόπιο, προηγμένης τεχνολογίας
Unsplash

Θα μπορούσε να υπάρχει ένας ένατος πλανήτης στο ηλιακό μας σύστημα που περιμένει να ανακαλυφθεί. Το ηλιακό μας σύστημα έχει οκτώ πλανήτες, αλλά τα τελευταία χρόνια, οι αστρονόμοι έχουν υποστηρίξει ότι θα μπορούσε κάλλιστα να υπάρχει ένας ακόμα πλανήτης που κρύβεται μας σύστημα και δεν έχουμε καταφέρει να δούμε ακόμα.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι, καθώς είναι τόσο μακριά από τον ήλιο, θα ήταν αμυδρά φωτισμένος και θα έμοιαζε με το να ψάχνουν ψύλλο στ’ άχυρα, πράγμα που σημαίνει ότι τα υπάρχοντα τηλεσκόπια ενδέχεται να μην μπορούν να τον ανιχνεύσουν.

Ωστόσο, ένα ολοκαίνουργιο τηλεσκόπιο που θα αρχίσει να «σαρώνει» τους ουρανούς το 2025, ίσως να είναι σε θέση να τον εντοπίσει, εάν το ιαπωνικό τηλεσκόπιο Subaru στη Χαβάη δεν μπορεί.

Οι ειδικοί είπαν στο Live Science ότι το νέο τηλεσκόπιο στο Παρατηρητήριο Vera C. Rubin στη Χιλή θα μπορούσε να βρει τον «άπιαστο» ένατο πλανήτη, με το προσωνύμιο Planet Nine, τα επόμενα χρόνια ή να αποκλείσει οριστικά την ύπαρξή του.

Ο Μάικ Μπράουν, αστρονόμος στο Caltech, είπε: «Είναι πραγματικά δύσκολο να εξηγήσεις το ηλιακό σύστημα χωρίς τον Ένατο Πλανήτη, αλλά δεν υπάρχει τρόπος να είσαι απόλυτα σίγουρος ότι υπάρχει μέχρι να τον δεις».

Εικάζεται πως πρόκειται για έναν παγωμένο γίγαντα, καθώς φέρεται να είναι σε προκλητικά μεγάλη απόσταση από τον Ήλιο.

Εκτός από τον Πλούτωνα, ο οποίος υποβιβάστηκε από πλανήτη σε πλανήτη νάνο το 2006, δεν έχουν βρεθεί πλανήτες πέρα από τον Ποσειδώνα ή τη Ζώνη του Καίπερ, που είναι ένας τεράστιος δακτύλιος από αστεροειδείς, κομήτες και νάνους πλανήτες που περιφέρονται γύρω από τον ήλιο αλλά απίστευτα μακριά απ’ αυτόν.

Το 2004, οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι ο Σέντνα, ένας πιθανός νάνος πλανήτης πέρα από τη Ζώνη του Κάιπερ, είχε μια περίεργη τροχιά γύρω από τον ήλιο, πράγμα που συνεπάγεται ότι μια άλλη μεγάλη μάζα τον έλκει βαρυτικά.

Η υπόθεση του Ένατου Πλανήτη δημοσιεύθηκε από τους Μπράουν και Κονσταντίν Μπατιζτίν το 2016. «Στην αρχή, δεν είπαμε ότι υπάρχει πλανήτης γιατί πιστεύαμε ότι ήταν γελοίο να υπάρχει», είπε ο Μπράουν στο Live Science. «Αλλά δοκιμάσαμε πολλά διαφορετικά πράγματα για να εξηγήσουμε αυτό που βλέπαμε και τίποτα άλλο δεν λειτούργησε».

Τέλος, άλλοι αστρονόμοι φέρεται να έχουν πει ότι είναι «πολύ πιθανό» να υπάρχει ένας ένατος πλανήτης, αλλά άλλοι δεν είναι πεπεισμένοι.

*Με πληροφορίες από indy100