Κωνσταντέλλος για την αεροπορική τραγωδία: «Ανενεργό το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων στο ελικόπτερο»
Ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος μιλώντας στο Newsbomb.gr έδωσε τις δικές του εκτιμήσεις για τα αίτια του αεροπορικού δυστυχήματος στην Ουάσινγκτον
1.jpg?t=T3ekgowQupppKtcb5R-EJg)
Οι επιχειρήσεις των σωστικών συνεργείων στο σημείο της συντριβής του αεροπλάνου και του ελικοπτέρου μετά τη σύγκρουσή τους
Για την αεροπορική τραγωδία που σημειώθηκε στην Ουάσινγκτον με τραγικό απολογισμό -μέχρι στιγμής- 30 άτομα μίλησε στο Newsbomb.gr ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, κυβερνήτης πολιτικής αεροπορίας και δήμαρχος Βάρης, Βούλας, Βουλιαγμένης και εξήγησε τι πήγε λάθος με αποτέλεσμα οι ΗΠΑ να έχουν να κάνουν με ένα από τα χειρότερα αεροπορικά δυστυχήματα.
Ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος είπε πως υπάρχουν δύο δεδομένα στοιχεία. «Πρώτον, το επιβατικό αεροπλάνο βρισκόταν σε πορεία προσέγγισης, κάτι για το οποίο είχε εξουσιοδοτηθεί και δεύτερον, το ελικόπτερο από την πλευρά του, είχε εξουσιοδοτηθεί για διέλευση χαμηλού ύψους και συγκεκριμένα, για διέλευση εξ όψεως». Αμέσως μετά, εξήγησε πως αυτό σημαίνει ότι ο κυβερνήτης του πτητικού μέσου το οποίο πραγματοποιεί διέλευση εξ όψεως έχει την πλήρη ευθύνη ώστε να διαχωριστεί από άλλα μέσα».
.jpg?t=i51J9zXCIyfqONQev9SB9A)
Τα σωστικά συνεργεία κατά τις επιχειρήσεις τους στον ποταμό Ποτόμακ, όπου βρίσκονται τα συντρίμμια του αεροπλάνου και του ελικοπτέρου μετά τη σύγκρουση στον αέρα
APΣτη συνέχεια, ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος εκτίμησε πως οι χειριστές του ελικοπτέρου δεν θα είχαν ενεργοποιήσει το σύστημα TCAS. Πρόκειται για το σύστημα που είναι εγκατεστημένο σε όλα τα επιβατικά αεροπλάνα και στα περισσότερα ελικόπτερα και ευθύνεται για την αποφυγή των συγκρούσεων. Ο ίδιος συμπλήρωσε πως στο εμπλεκόμενο ελικόπτερο το εν λόγω σύστημα θα ήταν εγκατεστημένο, καθώς επρόκειτο για πτητικό μέσο σύγχρονης τεχνολογίας. Ωστόσο, τόνισε πως «λογικά το σύστημα TCAS δεν θα ήταν ενεργοποιημένο. Αν ήταν τότε αυτομάτως θα είχε σταλεί σήμα στο αεροπλάνο και ο αντίστοιχος πιλότος θα είχε πειθαρχήσει είτε αλλάζοντας πορεία είτε αυξομειώνοντας το υψόμετρο στο οποίο πετούσε. Πράγμα που σημαίνει ότι το αεροπορικό δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί».
Αναφορικά με τα σενάρια σκόπιμης ενέργειας, ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος σχολίασε πως «είναι σχεδόν απίθανο να έχουν βάση, δεδομένου ότι το αεροπορικό δυστύχημα συνέβη σε μία περιοχή με ιδιαιτέρως μεγάλη προστασία, καθώς το σημείο της συντριβής απέχει μόλις 5 με 7 χιλιόμετρα από τον Λευκό Οίκο και το Καπιτώλιο. Πρόσθεσε επίσης, ότι η ευρύτερη περιοχή φέρει πολύ έντονη πτητική δραστηριότητα, καθώς υπάρχουν συνολικά πέντε αεροδρόμια, τρία πολιτικά και δύο στρατιωτικά και συνεπώς απολαμβάνουν υψηλή αστυνόμευση και προστασία.
2.jpg?t=cVh-WP1ovN0RABVj0c77sA)
Τα σωστικά συνεργεία ακριβώς δίπλα στα συντρίμμια του αεροπλάνου μετά τη σύγκρουσή του με το ελικόπτερο
Getty ImagesΦόβοι για 67 νεκρούς
Στο αεροπλάνο επέβαιναν, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, 60 επιβάτες και τριμελές πλήρωμα, ενώ αντίστοιχα στο ελικόπτερο επέβαιναν οι δύο χειριστές και ένας ιπτάμενος μηχανικός. Σύμφωνα με τον Φαίδωνα Καραϊωσηφίδη, που μίλησε νωρίτερα στο Newsbomb.gr, κανένας εξ αυτών δεν θα κατάφερε να επιζήσει τόσο λόγω της σύγκρουσης όσο και των ακραίων θερμοκρασιών που επικρατούν στο σημείο της συντριβής.
Δεύτερο αεροπορικό δυστύχημα στο ίδιο σημείο
Πριν από αρκετά χρόνια και συγκεκριμένα στις 13 Ιανουαρίου 1982 είχε σημειωθεί αεροπορικό δυστύχημα λίγο πιο δυτικά απ’ το σημείο που σήμερα το πρωί συγκρούστηκαν το αεροπλάνο με το ελικόπτερο.
4.jpg?t=HA64qNOMjDW6zJ4jWYEV5g)
Τα σωστικά συνεργεία στο σημείο της συντριβής
Getty ImagesΟ Φαίδων Καραϊωσηφίδης υπενθύμισε ότι «τότε το Boing 737 της εταιρείας AirFlorida έφερε τεράστιο όγκο πάγου στα φτερά. Λίγο μετά την απογείωσή του, το αεροσκάφος συνετρίβη. Απ’ εκείνη τη συντριβή όμως, υπήρξαν επιζώντες και συγκεκριμένα 9 άτομα από τους συνολικά 89 επιβαίνοντες. Χάρη στις μαρτυρίες τους οι ερευνητές εξήγησαν πολλά στοιχεία γύρω από τα αίτια του δυστυχήματος».