Γαλλικό χαστούκι στη Βρετανία για τη γέφυρα που θα ενώνει τις δύο χώρες
Ευγενικά, η Γαλλία απέρριψε την ιδέα του Μπόρις Τζόνσον για την κατασκευή γιγάντιας γέφυρας μήκους 22 μιλίων επάνω από τη Μάγχη που θα συνέδεε το Ηνωμένο Βασίλειο με τη Γαλλία μετά τοBrexit, επισημαίνοντας ότι, αν και τα μεγαλόπνοα σχέδια αξίζει τον κόπο να μελετηθούν, υπάρχει πληθώρα μεγάλων ευρωπαϊκών σχεδίων που πρέπει πρώτα να ολοκληρωθούν.
Ο υπουργός Εξωτερικών της Βρετανίας Μπόρις Τζόνσον, ο θερμότερος και θορυβοδέστερος υποστηρικτής του Brexit, πρότεινε την κατασκευή μίας γιγάντιας γέφυρας στη Μάγχη που θα ενώνει τη χώρα του με τη Γαλλία μετά την έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με δημοσίευμα της Daily Telegraph και κοινοποίησε την ιδέα του στον Εμανουέλ Μακρόν κατά τη χθεσινή του επίσκεψη στη Βρετανία. Ο Τζόνσον είπε ότι σκέφτεται πως είναι «γελοίο» οι δύο χώρες να ενώνονται μόνο με μία σιδηροδρομική γραμμή. «Ας φτιάξουμε και δεύτερο πέρασμα», είπε ο Τζόνσον. «Συμφωνώ. Ας το κάνουμε αυτό», υποτίθεται ότι του απάντησε ο πρόεδρος της Γαλλίας, σύμφωνα με την εφημερίδα.
«Όλες οι ιδέες αξίζουν μελέτης, ακόμη και οι πλέον μεγαλόπνοες», απάντησε ο Μπρουνό Λε Μερ, ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών της Γαλλίας, παρατηρώντας ωστόσο ότι οι δύο μεγάλες ευρωπαϊκές οικονομίες ήδη συνδέονται μέσω της σήραγγας της Μάγχης.
«Έχουμε μεγάλα σχέδια ευρωπαϊκών υποδομών, η χρηματοδότηση των οποίων είναι περιπεπλεγμένη. Ας ολοκληρώσουμε τα υπό κατασκευήν σχέδια, πριν σκεφτούμε νέα».
Ο υπουργός Εξωτερικών, επιλογή της πρωθυπουργού Τερέζα Μέι στην κορυφή της βρετανικής διπλωματίας, πρωτοπόρος και ευρηματικός στην υπέρ του Brexit ρητορική κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας, είχε παραβάλει τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης με εκείνους του Αδόλφου Χίτλερ και του Ναπολέοντα, προκαλώντας αγανάκτηση στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.
Χρειάστηκαν δύο αιώνες στη Βρετανία να δώσει τη συγκατάθεσή της για την κατασκευή της σήραγγας της Μάγχης, αφού η ιδέα είχε διατυπωθεί για πρώτη φορά από τον αυτοκράτορα Ναπολέοντα Βοναπάρτη.
«Η οικονομική μας επιτυχία εξαρτάται από τις καλές υποδομές και τις καλές συνδέσεις. Μήπως η σήραγγα της Μάγχης δεν είναι παρά το πρώτο βήμα;», έγραψε ο βρετανός υπουργός Εξωτερικών στο Twitter.
Ο Τζόνσον δεν αναφέρθηκε δημόσια συγκεκριμένα στην ιδέα της γέφυρας και δεν είναι σαφές εάν έγιναν λεπτομερείς συζητήσεις για το πώς θα στηθεί ένα τέτοιο έργο ή πώς θα χρηματοδοτηθεί.
Σύμφωνα με την Daily Telegraph, ο Τζόνσον πιστεύει ότι μία ιδιωτική χρηματοδότηση μίας Γέφυρας της Μάγχης μήκους 22 μιλίων ίσως να είναι ή μία επιλογή και ότι θα είναι ένα μέσον για την ενίσχυση του τουρισμού και των εμπορικών ανταλλαγών μετά το Brexit.
«Η τεχνολογία προχωρά συνεχώς και υπάρχουν μεγαλύτερες γέφυρες αλλού», δήλωσε στους συνεργάτες του ο Τζόνσον, σύμφωνα με το δημοσίευμα.
Δεν είναι και απολύτως σαφές πώς θα λειτουργούσε αυτή η γέφυρα κόβοντας μίας από τις πλέον πολυσύχναστες θαλάσσιες ζώνες τον κόσμο, ούτε σε ποιον βαθμό η κατασκευή της θα διέκοπτε τις εμπορικές ανταλλαγές.
«Είναι καλό να έχουμε οράματα, ιδιαίτερα σε σχέση με σχέδια υποδομών, αλλά το στενό του Ντόβερ είναι ο πλέον πολυσύχναστος θαλάσσιος διάδρομος, με πολλές εκατοντάδες διελεύσεις πλοίων ημερησίως», δήλωσε ο Γκάι Πλάτεν, πρόεδρος του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου.
«Η κατασκευή μίας γέφυρας 22 μιλίων στο Στενό θα συναντούσε πολλές δυσκολίες, ειδικότερα αφού τα μεγάλα πλοία που περνούν από το στενό έχουν ύψος επάνω από την επιφάνεια της θάλασσας που ξεπερνά τα 60 μέτρα».
Ως υπουργός Εξωτερικών, ο Μπόρις Τζόνσον έχει καταπλήξει βρετανούς και ξένους διπλωμάτες με σειρά απερίσκεπτων δηλώσεων για θέματα όπως «τουρισμός» στη Λιβύη ή το αποικιοκρατικό παρελθόν της Μιανμάρ.
Ως δήμαρχος του Λονδίνου είχε υποστηρίξει ένα σχέδιο κόστους 280 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή «πεζόδρομου-πάρκου» επάνω από τον Τάμεση, το οποίο θα δημιουργούσε έναν νέο χώρο πρασίνου στη μέση της πόλης. Υπήρξε επίσης θερμός υποστηρικτής της κατασκευής νέου αεροδρομίου στις Εκβολές του Τάμεση για να λυθεί το πρόβλημα δυναμικότητας του Λονδίνου. Το σχέδιο απορρίφθηκε από την βρετανική κυβέρνηση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters