Σταϊκούρας στο Meeting Point: ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΕΟΣΕ ενοποιούνται σε ένα νέο ισχυρό φορέα
Για τη δημιουργία ενός ενοποιημένου, ισχυρού φορέα για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας στο Meeting Point του Newsbomb.gr και την Όλγα Τρέμη, την Τετάρτη (20/12/2023).
Συνέπεια προεκλογικών λόγων και μετεκλογικών πράξεων σε σχέση με τη φορολογική πολιτική, επισημαίνει για την κυβέρνηση ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας. Ξεκινώντας από το φορολογικό νομοσχέδιο και τη φορολογία των ελεύθερων επαγγελματιών, ο κ. Σταϊκούρας τονίζει ότι υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις, η κυβέρνηση όμως νομοθέτησε. «Η κυβέρνηση επέλεξε αυτό το δρόμο για να μειώσει τη φοροδιαφυγή» σε εκείνους τους κλάδους που υπάρχουν τέτοιες νησίδες.
Η φοροδιαφυγή έχει συρρικνωθεί στο μισό σε σχέση με πριν από 4 χρόνια, πρόσθεσε. Αυτό οφείλεται στο ότι η κοινωνία κάνει πιο συχνή χρήση ηλεκτρονικών συναλλαγών και παράλληλα έχουμε καλύτερη φορολογική διοίκηση. «Ρίξαμε τη φοροδιαφυγή στο 15% με τους όρους κενού ΦΠΑ, όμως ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι στο 9%» επομένως υπάρχει ακόμα δρόμος. Ακόμα περισσότερες παρεμβάσεις θα υπάρξουν με την αξιοποίηση των πληροφοριακών και ηλεκτρονικών συστημάτων.
Στο πεδίο των μεταφορών και συγκεκριμένα στο σιδηρόδρομο μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών αλλά και το πέρασμα του Ντάνιελ, απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Σταϊκούρας τονίζει ότι δεν υπάρχει δυνατότητα διπλής γραμμής μετά το Δομοκό. «Προσωρινά το αντιμετωπίσαμε, με κόστος 14 δισ. ευρώ για την αποκατάσταση της γραμμής, αρχικά για εμπορικά δρομολόγια και μετά για επιβάτες. Τα δρομολόγια πηγαίνουν καλά και με ασφάλεια». Σε σχέση με την τηλεδιοίκηση, για να αποκατασταθεί το σύστημα πλήρως θέλει 1,5 έτος. Στο διάστημα Άγιος Στέφανος - Λάρισα, που δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση, δεν μπορεί να κινείται δεύτερο τρένο μέχρι να βγει το πρώτο, δεν υπάρχει όμως εναλλακτική, πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τον ίδιο, δύο είναι οι κύριες ευθύνες της σημερινής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: να υπάρξει αντικειμενικό πόρισμα το 2024 για το δυστύχημα των Τεμπών και τη σύμβαση 717 και το δεύτερο είναι «να βελτιώσουμε τις συνθήκες ασφάλειας για τους Έλληνες επιβάτες». Τις πολιτικές ευθύνες για το δυστύχημα των Τεμπών, τις ανέλαβε με την παραίτησή του ο κ. Καραμανλής, σημειώνει.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τονίζει ότι πρόκειται να συσταθεί ένας νέος φορέας για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, ο οποίος θα ενοποιεί ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΕΟΣΕ. Η δημιουργία του θα παρουσιαστεί στο πρώτο Υπουργικό Συμβούλιο της νέας χρονιάς. «Αποφασίσαμε και η Ευρώπη συμφώνησε να πάμε σε μία ομογενοποίηση των φορέων του ελληνικού σιδηροδρόμου. Σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έχει τέσσερις συνομιλητές: ΕΡΓΟΣΕ, ΟΣΕ, ΓΕΟΣΕ και την Hellenic Train. Θα πάμε σε μία ενοποίηση, έναν νέο ΟΣΕ που θα εμπερικλείει την ΕΡΓΟΣΕ και τη ΓΕΟΣΕ, ώστε να έχουμε έναν ισχυρό φορέα με μια καλή διοίκηση και μια καλή διαχείριση των επενδύσεων» αναφέρει.
Ερωτηθείς για τις φοροαπαλλαγές, ο κ. Σταϊκούρας υποστηρίζει ότι εν πολλοίς δικαιολογούνται, όμως «το κρίσιμο θέμα είναι το πώς θα δούμε ότι τα επιδόματα καταλήγουν σε αυτούς που τα έχουν ανάγκη. Πράγματι ένα ζητούμενο, το οποίο είχαμε πει και προεκλογικά, είναι να είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι τα επιδόματα που δίνονται καταλήγουν σε αυτούς που τα έχουν πραγματικά ανάγκη. Το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα είναι ένα σωστό εργαλείο που πηγαίνει στη φτώχεια. Αλλά όλοι γνωρίζουμε ότι πολλές φορές πηγαίνουν και επιδόματα για μαύρη εργασία ή γνωρίζουμε ότι κάποιοι αξιοποιούν τα επιδόματα και αρνούνται να εργαστούν». Στο πλαίσιο αυτό, έχουν προχωρήσει σε συνεργασία με τη ΔΥΠΑ πρωτοβουλίες, για να διαγράφονται από τις λίστες των ανέργων πολίτες που τους προσφέρεται εργασία και την αρνούνται.
Δείτε την εκπομπή Meeting Point του Newsbomb.gr με την Όλγα Τρέμη και καλεσμένο τον κ. Χρήστο Σταϊκούρα: