Made in Greece Awards 2015: Η μεγάλη γιορτή της παραγωγής
«Αν δεν υπάρξει παραγωγική αναδιάρθρωση της χώρας, σε 30 χρόνια πάλι για το χρέος θα μιλάμε». Με αυτόν τον τρόπο, ο καθηγητής, αναπληρωτής πρόεδρος Συμβουλίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ, Γιώργος Αυλωνίτης, έθεσε τη διάκριση με το παρελθόν του παραγωγικού μοντέλου της χώρας και την ανάγκη αντικατάστασής του, από ένα νέο, βασισμένο στην εξωστρέφεια, την καινοτομία, τη διαφοροποίηση και τη δημιουργία επώνυμων ελληνικών προϊόντων, ικανών να πρεσβεύουν την Ελλάδα στις αγορές του κόσμου.
ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ – ΔΙΠΛΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΑΝΕΞ Α.Ε ΣΤΗΝ ΕΞΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΙΑ
Της Διονυσίας Προκόπη - Φωτογραφίες: Λευτέρης Παρτσάλης, Διονύσης Πατεράκης
Τις επιχειρήσεις αυτές, οι οποίες επιτυγχάνουν εξαιρετικές επιδόσεις στη δημιουργία και διάθεση προϊόντων με σημαντική προστιθέμενη αξία για την ελληνική οικονομία, τίμησε η Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ, το βράδυ της Τρίτης (15/12/2015), στην τελετή απονομής των «Made in Greece Awards 2015». Πρόκειται για θεσμό αριστείας, ο οποίος επαναλαμβάνεται ανά δύο χρόνια, και στόχο έχει την ανάδειξη των επιχειρήσεων που δημιουργούν διεθνώς εμπορεύσιμα προϊόντα και κάνουν το «made in Greece» να ταξιδεύει, σημείωσε ο καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γιώργος Μπάλτας, κατά τον χαιρετισμό του στην εκδήλωση.
Στη διαδικασία αξιολόγησης των υποψηφιοτήτων, η Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ τήρησε τις αρχές της διαφάνειας και της εμπιστευτικότητας, με δημοσιοποίηση των κριτηρίων και θέσπιση διαφορετικών επιτροπών, ενώ τα αποτελέσματα γνώριζε μόνο η Οργανωτική Επιτροπή. Όπως διευκρίνισε ο επίκουρος καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών και γενικός γραμματέας της Ακαδημίας, Προκόπης Θεοδωρίδης, τους νικητές της βραδιάς αξιολόγησαν 36 κριτές, 13 πανεπιστημιακοί και 23 στελέχη από τους φορείς και χορηγούς που στήριξαν τα βραβεία, ενώ επισήμανε ότι οι χορηγοί της διοργάνωσης δεν έχουν τη δυνατότητα να θέσουν υποψηφιότητα, άρα ούτε και να βραβευθούν.
Μεταξύ των μεγάλων νικητών της βραδιάς ήταν η ελληνική φαρμακοβιομηχανία ΒΙΑΝΕΞ Α.Ε, η οποία έλαβε το βραβείο Βιομηχανικής Αριστείας, καθώς και έπαινο στην κατηγορία Εξαγωγικής Αριστείας. «Η ΒΙΑΝΕΞ κρατάει ψηλά την ελληνική σημαία, σε περισσότερες από τριάντα χώρες, όπου εξάγει φαρμακευτικά προϊόντα "made in Greece"» δήλωσε ο αντιπρόεδρος και αν. διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Γιαννακόπουλος, κατά την παραλαβή του βραβείου. Μεταξύ άλλων, επισήμανε το γεγονός ότι η ΒΙΑΝΕΞ είναι η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως που έλαβε GMP από τις Τουρκικές Αρχές. Η επιτυχία αυτή μαρτυρά την υψηλή ποιότητα των προϊόντων της ΒΙΑΝΕΞ, καθώς «η Τουρκία διαθέτει πολύ σκληρό πλαίσιο, προκειμένου να προστατεύσει τα συμφέροντα των δικών της επιχειρήσεων», με αποτέλεσμα να είναι πολύ δύσκολο για μία ξένη επιχείρηση να εξασφαλίσει GMP.
Αναφερόμενος στη συμβολή της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας στην εθνική οικονομία, πρόσθεσε: «Η ελληνική φαρμακοβιομηχανία αποτελεί ίσως τον μοναδικό τομέα, ο οποίος συμπυκνώνει όλα τα χαρακτηριστικά που απαιτεί το νέο αναπτυξιακό μοντέλο, δηλαδή εξωστρέφεια, καινοτομία, δίκτυα διανομής, ισχυρές συνέργειες με μεγάλους οίκους του εξωτερικού και φυσικά παραγωγή μεγάλης προστιθέμενης αξίας για την εθνική οικονομία». Δεν παρέλειψε δε να αναφερθεί στις «τρικλοποδιές» που βάζει η πολιτεία στην ελληνική παραγωγή φαρμάκου, με μέτρα όπως «το rebate και εδικά το clawback, το οποίο η κυβέρνηση επεκτείνει τώρα και στη νοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη. Στραγγαλίζουν τις επενδύσεις και υπονομεύουν την εξαγωγική δυναμική του κλάδου» σημείωσε και έφερε το παράδειγμα του Παρατηρητηρίου Τιμών. Η δημοσιοποίηση των τιμών, συνέχισε, πλήττει τις αξίες των εξαγωγών, καθώς οι ελληνικές επιχειρήσεις υποχρεώνονται να πωλήσουν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό στις τιμές που πωλούν στο ελληνικό σύστημα υγείας και είναι αναρτημένες στο Παρατηρητήριο, κάτι που δεν συμβαίνει για τις ξένες εταιρείες. Στη Γερμανία για παράδειγμα, δημοσιεύονται οι αρχικές τιμές των φαρμάκων και όχι αυτές στις οποίες αγοράζει το γερμανικό σύστημα υγείας, μετά τις εκπτώσεις που κάνουν οι φαρμακευτικές εταιρείες, διευκρίνισε.
Αναλυτικά τιμητικές διακρίσεις, έπαινοι και βραβεία απονεμήθηκαν στις εξής εταιρείες:
Το βραβείο Επιχειρηματικής Αριστείας έλαβε η εταιρεία Κρι-Κρι. Στην ίδια κατηγορία έλαβαν επαίνους οι εταιρείες Βίκος και Coca-Cola Τρία Έψιλον Ελλάδος Α.Β.Ε.Ε. και τιμητικές διακρίσεις οι εταιρείες Αθηναϊκή Ζυθοποιία και ΛΟΥΞ.
Το βραβείο Εξαγωγικής Αριστείας έλαβε η εταιρεία Σωληνουργεία Κορίνθου Α.Ε. Στην ίδια κατηγορία τιμητικές διακρίσεις έλαβαν οι εταιρείες Varvaressos, Olympia Electronics και Gizelis, επαίνους οι Alumil Aluminium, ΒΙΑΝΕΞ και DEMO.
Το βραβείο Βιομηχανικής Αριστείας έλαβε η εταιρεία ΒΙΑΝΕΞ Α.Ε και η Alumil Aluminium, καθώς οι υποψηφιότητές τους ισοψήφησαν. Επίσης, οι εταιρείες Varvaressos, Olympia Electronics, Nexans και Gizelis τιμήθηκαν με επαίνους, ενώ τιμητική διάκριση έλαβε η Ioniki.
Το βραβείο Αγροτικής Αριστείας έλαβαν τα Προϊόντα Κρόκου Κοζάνης. Με διάκριση τιμήθηκαν οι: ΑΒ Βασιλόπουλος, Αναγνωστόπουλος και Σια Ο.Ε, Μύραθων. Έπαινο έλαβαν τα Αβγά Βλαχάκη.
Το βραβείο Τεχνολογικής Αριστείας κέρδισε η Miltech Hellas. Τιμητική διάκριση έλαβε η Online Data και η Yuboto, και έπαινο η Olympia Electronics.
Για τα Καινοτόμα προϊόντα τους, στην κατηγορία των Τροφίμων/ποτών βραβεύθηκε η εταιρεία GAEA ΑΒΕΕ, ενώ τιμητική διάκριση έλαβαν οι Βίκος, ΜΕΒΓΑΛ, Προϊόντα Κρόκου Κοζάνης και επαίνους οι εταιρείες ΕΨΑ και ΑΣΟΠ (καλλιέργεια - επεξεργασία ροδιού).
Στα Καινοτόμα Βιομηχανικά Προϊόντα νικήτρια αναδείχθηκε η εταιρεία Miltech Hellas, με έπαινο τιμήθηκε η NanoPhos και τιμητικές διακρίσεις έλαβαν οι Interno, ΚΛΗΜΗΣ, Doppler SA και RECO.
Το βραβείο στην κατηγορία Επώνυμου Ελληνικού Προϊόντος – Τρόφιμα/Ποτά μοιράστηκαν οι εταιρείες MISKO και ΓΙΩΤΗΣ λόγω ισοψηφίας. Στις εταιρείες Καλλιμάνης Α.Ε, Βίκος και ΕΨΑ απονεμήθηκαν τιμητικές διακρίσεις, ενώ επαίνους έλαβαν οι εταιρείες ΛΟΥΞ και «το Μάννα».
Το βραβείο στην κατηγορία Επώνυμου Ελληνικού Προϊόντος – Βιομηχανικά Προϊόντα έλαβε η εταιρεία ΜΕΓΑ Α.Ε. Τιμητικές διακρίσεις έλαβαν οι SKAG, Knauf, MLS Πληροφορική και επαίνους οι Vivechrom και Interplast.
Το βραβείο στην κατηγορία Επώνυμου Ελληνικού Προϊόντος – Νεοφυούς Παραγωγικής Αριστείας απονεμήθηκε στην εταιρεία Velo Lab, έπαινο έλαβε η Maragu και τιμητική διάκριση η E-LA-WON.
Με το βραβείο ΔΙΟΛΚΟΣ, το οποίο απονέμεται σε φυσικό πρόσωπο, η Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ τίμησε το μεγάλο χρυσοχόο, ακαδημαϊκό και ιδρυτή του φερώνυμου μουσείου, Ηλία Λαλαούνη. Επίσης, απένειμε εύφημο μνεία στον καθηγητή Χρήστο Φωτόπουλο για την προσφορά του στην επιστήμη και την εκπαίδευση του Μάρκετινγκ στην Ελλάδα.
Παρουσιαστές της εκδήλωσης ήταν οι δημοσιογράφοι Ρένια Τσιτσιμπίκου και Νεκτάριος Νώτης.