Χαλβαδοποιΐα Όλυμπος: Πώς 70 χρόνια ιστορίας βρίσκονται στο ράφι της LIDL

Όλα ξεκίνησαν το μακρινό 1949 , όταν τα αδέρφια Βασίλης και Γιώργος Παπαγιάννης ίδρυσαν την εταιρεία «Αφοί Παπαγιάννη Χαλβαδοποιΐα».

Χαλβαδοποιΐα Όλυμπος: Πώς 70 χρόνια ιστορίας βρίσκονται στο ράφι της LIDL
4'

Αποστολή στη Λάρισα: Σοφία Μαυραντζά

Δέκα χρόνια μετά και ήδη τα προϊόντα γνώριζαν μεγάλη απήχηση στην ελληνική αγορά, με αποτέλεσμα το 1972 η εταιρεία να μεταφερθεί σε μεγαλύτερες και πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις. Όσο η Χαλβαδοποιΐα κατακτούσε όλο και περισσότερους υποστηρικτές, τόσο τα αδέρφια Παπαγιάννη, με τη δεύτερη γενιά πλέον στο πλευρό τους, εδραιώνονταν στο χώρο. Μάλιστα, δεν δίσταζαν με κάθε ευκαιρία να καινοτομήσουν, χαρακτηριστικό παράδειγμα η παραγωγή βιολογικών προϊόντων, ήδη από το 1992.

Πλησιάζοντας στο σήμερα, το 2008 οι εγκαταστάσεις της εταιρείας επεκτάθηκαν, δημιουργώντας νέα μονάδα επεξεργασίας σησαμιού και παραγωγής ταχινιού. Με την τρίτη γενιά να έχει αναλάβει πλέον νευραλγικές θέσεις στην εταιρεία, αλλά με τον Τάσο Παπαγιάννη να βρίσκεται στο τιμόνι της εταιρείας, ως Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της «Όλυμπος – Αφοί Παπαγιάννη Α.Ε.» το 2014 βρήκε την εταιρεία να εξάγει σε 45 χώρες, ενώ το δυναμικό της ξεπέρασε τους 100 εργαζόμενους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της εξαγωγικής δραστηριότητας της εταιρείας αποτελεί και η καίρια συνεργασία που σύναψε με την Lidl. Η Χαλβαδοποιΐα προμηθεύει την Lidl σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με ταχίνι και χαλβά Eridanus για τις εβδομάδες προώθησης των ελληνικών προϊόντων.

Το Newsbomb.gr βρέθηκε στις εγκαταστάσεις της Χαλβαδοποιΐας για να συνομιλήσει με τους ανθρώπους που βρίσκονται πίσω από αυτό το τεράστιο εγχείρημα, να ξεναγηθεί στους χώρους και να ενημερωθεί για τις δράσεις της εταιρείας σε συνεργασία με την Lidl. Η σχέση της «Όλυμπος – Αφοί Παπαγιάννη Α.Ε.» με τη Lidl συνίσταται στην παραγωγή ταχινιού και χαλβά. Μέχρι στιγμής, στο σύνολο των ετών που συνεργάζονται, έχουν παράξει για λογαριασμό της Lidl περίπου 25 εκατ. τεμάχια ή περίπου 2 εκατ. κιβώτια.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Τάσος Παπαγιάννης, «αφενός είμαστε περήφανοι γιατί κλείνουμε 70 χρόνια ζωής, αφετέρου γιατί κλείνουμε 11 χρόνια συνεργασίας με τη Lidl Ελλάς. Η συνεργασία αυτή μας βοήθησε να γίνουμε ανταγωνιστικοί όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, αφού όπως γνωρίζετε τα ελληνικά προϊόντα ταξιδεύουν μέσω της Lidl σε ολόκληρη την Ευρώπη».

Ο κύκλος εργασιών για την «Όλυμπος – Αφοί Παπαγιάννη Α.Ε.» έκλεισε το 2017 στα 19,7 εκατ. ευρώ, ενώ το 2018 στα 20,5 εκατ. ευρώ, με το 35% του τζίρου να αφορά σε εξαγωγές, ενώ το 27% του τζίρου προέρχεται από τη συνεργασία της εταιρείας με τη Lidl.

Από την πλευρά η Lidl Ελλάς υπογράμμισε εμπράκτως -για ακόμη μία φορά- την εμπιστοσύνη που δείχνει στους Έλληνες παραγωγούς, αλλά και τις ευκαιρίες που δίνει ώστε να ακουστεί το όνομα της Ελλάδας όπου έχει παρουσία και καταστήματα η Lidl.

Αξίζει να αναφερθεί πως σχεδόν το 1/3 του τζίρου της Χαλβαδοποιΐας Όλυμπος, προέρχεται από τη συνεργασία της εταιρείας με τη Lidl Ελλάς, τόσο για τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς, όσο και για τις ανάγκες της αλυσίδας στην Ευρώπη, όπως ανέφερε ο υπεύθυνος για τη συνεργασία της Όλυμπος με τη Lidl, Αριστοτέλης Ψύχας.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας στις εγκαταστάσεις γνωρίσαμε όλα τα στάδια παραγωγής, όλων των προϊόντων της εταιρείας. Μάλιστα είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά όλα τα στάδια της διαδικασίας παραγωγής χαλβά.

Σημειώνεται ότι οι συνολικές επενδύσεις της τελευταίας τετραετίας ανέρχονται σε περίπου 7 εκατ. ευρώ για την Όλυμπος. Πρόσφατα η Όλυμπος ολοκλήρωσε την επέκταση των παραγωγικών της εγκαταστάσεων, εντάσσοντας στη γκάμα των προϊόντων τρεις γεύσεις αλειμμάτων (πραλίνα φουντουκιού, φυστικοβούτυρο και ταχίνι με μπισκότο), μπάρες χαλβά καθώς και μπάρες ξηρών καρπών. Στη διάρκεια του 2019, θα προχωρήσει σε επένδυση 1 εκατ. ευρώ, προσθέτοντας νέες γραμμές παραγωγής, διευρύνοντας το κωδικολόγιο στα αλείμματα και τις μπάρες. Ας σημειωθεί ότι η «Όλυμπος – Αφοί Παπαγιάννη Α.Ε.» συνεργάζεται ήδη μέσω των θεματικών εβδομάδων, με τη Lidl US, ενώ από το 2020 ξεκινάει η συνεργασία των δύο πλευρών με κωδικούς ροής.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή