Νέο «όργιο» επενδύσεων σε ξένα ναυπηγεία από Έλληνες εφοπλιστές

Το νέο «όργιο» επενδύσεων Ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίες μόνο για τον μήνα Ιούνιο έφτασαν τα 702,5 εκατ. ευρώ, αποδεικνύει τον έωλο χαρακτήρα της όλης επιχειρηματολογίας περί πλήγματος στην ανταγωνιστικότητα του κλάδου από την απόφαση της κυβέρνησης να κάνει «υποχρεωτική» από «οικειοθελή» την έκτακτη εισφορά των ισχυρών Ελλήνων πλοιοκτητών.

Νέο «όργιο» επενδύσεων σε ξένα ναυπηγεία από Έλληνες εφοπλιστές
3'


Στις αρχές Ιουλίου, ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, προανήγγειλε στην ουσία «ανατροπή» εντός του 2014 της περιβόητης «οικειοθελούς φορολόγησης» και άλλων φόρων, καθώς «καθιστούν το ελληνικό πλοίο ασύμφορο». Το βασικό επιχείρημα ήταν ότι οι ελληνόκτητες ναυτιλιακές εταιρείες συνεισφέρουν στην ανάπτυξη της οικονομίας και για να συνεχίσουν να το κάνουν, θα πρέπει να διατηρηθούν και να διευρυνθούν τα προνόμια και οι φοροαπαλλαγές που απολαμβάνουν.

Ακριβώς, όμως, τον μήνα που προηγήθηκε των δηλώσεων αυτών, Έλληνες εφοπλιστές είχαν επενδύσει 702,5 εκατ. ευρώ σε νέα και μεταχειρισμένα πλοία. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, που δημοσιεύθηκαν στην εφημερίδα «Καθημερινή», τον Ιούνιο επενδύθηκαν συνολικά 408 εκατ. ευρώ σε νέες παραγγελίες πλοίων, ωστόσο το πραγματικό ποσό ήταν ακόμη μεγαλύτερο, καθώς δεν υπολογίζονται και κάποιες παραγγελίες για τις οποίες δεν έγινε γνωστό το ύψος του τιμήματος που συμφωνήθηκε.

Στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, η συνολική αξία των επενδύσεων από Έλληνες εφοπλιστές έφτασε τα 294,5 εκατ. ευρώ.

Έτσι, τα συνολικά κεφάλαια που έχουν επενδύσει το πρώτο εξάμηνο του 2014 Έλληνες εφοπλιστές, διαμορφώνονται στα 9 δισ. ευρώ!

Η οικονομική «δυσπραγία» των... φουκαράδων Ελλήνων εφοπλιστών, πιστοποιείται και από στοιχεία που προέρχονται από τα δύο μεγαλύτερα χρηματιστήρια στον κόσμο. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ριζοσπάστης», το 52% των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών στα δύο μεγαλύτερα χρηματιστήρια στον κόσμο, στο New York Stock Exchange και στο NASDAQ, έχουν Έλληνες ιδιοκτήτες. Επίσης, 26 εισηγμένες ελληνικές ναυτιλιακές στη Νέα Υόρκη και άλλες δύο στο Λονδίνο, έχουν σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για την κατασκευή συνολικά 85 πλοίων. Όπως σημειώνεται, κανένα από αυτά τα πλοία δε χτίζεται στα ελληνικά ναυπηγεία, που μαραζώνουν, μαζί με τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη. Όσο για τη συνεισφορά στην απασχόληση, το γεγονός ότι σήμερα υπάρχουν περίπου 15.000 άνεργοι ναυτεργάτες, τα λέει όλα...

Αυτή την πραγματικότητα επιχειρεί να καλύψει μεγάλη μερίδα Ελλήνων εφοπλιστών, όταν επικαλείται «αντισυνταγματικότητα», φωνάζει «δεν πληρώνω» και ζητεί ακόμα περισσότερες φοροαπαλλαγές, για να επενδύει δισεκατομμύρια στα ναυπηγεία της Ασίας και να αποθησαυρίζει τεράστια ποσά, την ώρα οι υπόλοιποι Έλληνες πολίτες πληρώνουν και ξαναπληρώνουν κάθε είδους χαράτσι στην εφορία.

Διαβάστε επίσης:

Οικειοθελής προσφορά εφοπλιστών: Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος φιάσκου

Νόμιμη η έκτακτη εισφορά των εφοπλιστών

Spiegel: Πλούτος και κρυψίνοια των Ελλήνων Εφοπλιστών

ΣΥΡΙΖΑ: «Άθλια πολιτική συναλλαγή» εφοπλιστών-κυβέρνησης

ΠΝΟ: Ανοίγει ο ασκός του Αιόλου για τους εφοπλιστές

ΠΕΝΕΝ: Οι ναυτεργάτες απαντούν στους εφοπλιστές

«Αυλαία» στα Ποσειδώνια με νέες «απειλές» για την ελληνική σημαία

Έλληνες εφοπλιστές: Προσφορά στην ελληνική οικονομία... υπό προϋποθέσεις

Έλληνες εφοπλιστές: Πρώτοι στον κόσμο και στην Ελλάδα «δεν πληρώνω»

Πυρά ΚΚΕ κατά των εφοπλιστών

Κυβερνητικό «σίριαλ» με τους φόρους των εφοπλιστών

Γιατί κ. Σαμαρά επιτρέπετε σε εφοπλιστές να «βουλιάζουν» τα ταμεία;

Ούτε ευρώ στα κρατικά ταμεία από την εισφορά των εφοπλιστών

Εφοπλιστές: Χρωστούν εκατομμύρια στα ασφαλιστικά ταμεία

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή