Δρίτσας: Ποιος θέλει την πώληση του ΟΛΠ και για ποιο λόγο;
Η κυβέρνηση δεν ελκύεται από τη «μυθοποίηση των ιδιωτικοποιήσεων» τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας απαντώντας σε ερώτηση για το μέλλον του ΟΛΠ, στην πρώτη συνέντευξη Τύπου μετά την ανάληψη των καθηκόντων του.
Ο κ. Δρίτσας προανήγγειλε επανακαθορισμό και απλοποίηση του ρόλου του ΤΑΙΠΕΔ και σημείωσε ωστόσο ότι δεν υπάρχει ακόμα η τελική φόρμουλα.
Ειδικά όσον αφορά στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «Δεν υπάρχει ευρωπαϊκή λιμενική βιομηχανία που να μην είναι δημόσια ως θεσμική πραγματικότητα. Κάποιες εξαιρέσεις μπορεί να βρει κανείς στην Αγγλία οι οποίες είναι αποτυχημένες» Πρόσθεσε δε ότι το δημόσιο έλεγχο και τη διοίκηση των λιμανιών θα την ασκούν το κράτος, η τοπική αυτοδιοίκηση και τα επιμελητήρια.
Ο κ. Δρίτσας παρουσιάζοντας τη μέχρι τώρα δραστηριότητα του υπουργείου Ναυτιλίας, αναφέρθηκε στις προσπάθειες που έγιναν για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της απλήρωτης ναυτικής εργασίας.
«Η ακτοπλοΐα είναι κοινωνική και παραγωγική δραστηριότητα και το θεσμικό πλαίσιο με το οποίο λειτουργεί χρειάζεται επανεξέταση για την οποία θα ανοίξουμε διάλογο με τους κοινωνικούς φορείς για την αναμόρφωσή του», πρόσθεσε κ. Δρίτσας.
Στη συνέχεια ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας είπε ότι οι οριζόντιες περικοπές που έγιναν από τις «μνημονιακές κυβερνήσεις» έθιξαν και υπηρεσίες, όπως είναι η πλοηγική που έχει πρόβλημα στελέχωσης, ενώ πρέπει να δημιουργηθούν και νέοι πλοηγικοί σταθμοί σε λιμάνια που έχουν αναπτύξει δραστηριότητα τα τελευταία χρόνια.
Για τους διαγωνισμούς ο κ. Δρίτσας ανέφερε ότι για τον τελευταίο για την κατάταξη σημαιοφόρων υπήρξαν πολλές και επώνυμες καταγγελίες για το κύρος του, οι οποίες εξετάστηκαν και καταλήξαμε στην επικύρωση του διαγωνισμού, ωστόσο πρέπει να αλλάξει και ο τρόπος που γίνονται οι διαγωνισμοί.