Συμβόλαια 8, 5 δισ. δολαρίων σύναψαν οι Έλληνες εφοπλιστές

Την ώρα που αρνούνται να πληρώσουν φόρους ή να ενισχύσουν τη χώρα προσφέροντας μερίδια από τα μυθικά κέρδη τους, οι εφοπλιστές κατασκευάζουν νέα πλοία και συνάπτουν συμβόλαια 8, 517 δισ. δολαρίων.

Συμβόλαια 8, 5 δισ. δολαρίων σύναψαν οι  Έλληνες εφοπλιστές
2'


Ειδικότερα στο διάστημα του 2010 οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες είχαν προχωρήσει στην παραγγελία 248 πλοίων συνολικής αξίας 7 δισ. δολαρίων.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις μέχρι το τέλος του χρόνου δεν θα σημειωθούν σημαντικές μεταβολές όσον αφορά στη δαπάνη του ελληνικού εφοπλισμού για ναυπηγήσεις.

Η Golden Destiny αναφέρει χαρακτηριστικά , πως την προηγούμενη εβδομάδα υπογράφηκαν από τους Έλληνες συμβόλαια για 14 νεότευκτα πλοία εκ μέρους των εταιρειών Polembros, Maran, Pyrsos και Tomasos.

Λαμβάνοντας υπόψη τις τιμές που ανακοινώθηκαν υπολογίζεται ότι πρόκειται για επενδύσεις ύψους 650 εκατ. δολαρίων.

Πιο συγκεκριμένα από τα 163 πλοία που παρήγγειλαν οι Έλληνες στο ενδεκάμηνο του 2011, γίνεται φανερό ότι το βάρος έπεσε σε επενδύσεις κεφαλαίων για πλοία μεταφοράς κοντέινερ και LNG.

Συγκεκριμένα έχουν παραγγελθεί:

• 66 πλοία ξηρού φορτίου, συνολικής χωρητικότητας 5,4 εκατ. τόνων, αξίας 889 εκατ. δολαρίων.

• 24 τάνκερ, συνολικής χωρητικότητας 2,2 εκατ τόνων, αξίας 783 εκατ. δολαρίων.

• 22 lNG, συνολικής χωρητικότητας 1,8 εκατ τόνων, αξίας 3 δισ. δολαρίων.

• 46 πλοία μεταφοράς κοντέινερ, χωρητικότητας 3,3 εκατ. τόνων, αξίας 3 δισ. δολαρίων.

Μάλιστα το ίδιο διάστημα του 2010 οι Έλληνες φαίνεται ότι διατηρούσαν την παραδοσιακή τους τάση για επενδύσεις σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και τάνκερ καθώς είχαν παραγγείλει 159 bulk carrier και 65 τάνκερ έναντι μόλις 5 LNG και 17 πλοίων μεταφοράς κοντέινερ. Διεθνώς στο ενδεκάμηνο του 2011, σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny, παραγγέλθηκαν 1.623 πλοία συνολικής αξίας 84,8 δισ. δολαρίων έναντι 1.673 πλοίων το 2010, συνολικής αξίας 53,6 δισ. δολαρίων.

Κοντέινερ και LNG

Οι εφοπλιστές με τα ναυπηγικά συμβόλαια τα οποία υπέγραψαν επένδυσαν 221 δισ. δολάρια περίπου στα κοντέινερ και 9 δισ. περίπου στα LNG.

Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με εκτιμήσεις μεσιτών αναφορικά με τη second hand αγορά πλοίων, οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών θα κλείσουν φέτος στα επίπεδα των 4,2 - 4,5 δισ. δολαρίων και θα παρουσιάσουν συρρίκνωση σε σχέση με πέρυσι, όπως άλλωστε και στις ναυπηγήσεις.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή