Σε πρωτοφανή ύψη οι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου
Εντονα ανοδικά κινούνται το τελευταίο διάστημα οι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers), εν μέσω ενεργειακής κρίσης και ισχυρού ανταγωνισμού μεταξύ Ευρώπης και Κίνας για την προσέλκυση φορτίων.
Σύμφωνα με το Baltic Exchange στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας και μέσα σε μόλις μία μέρα ο ημερήσιος ναύλος σε ταξίδι ενός LNG Carriers τύπου TFDE (tri-fuel diesel-electric) – δηλαδή πλοίων που έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν ως καύσιμο βαρύ μαζούτ, ντίζελ ή και φυσικό αέριο – «πέταξε» κατά 35% στα 93.830 δολ. την ημέρα.
Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρουν οι Clarksons, στη spot αγορά ο μέσος ναύλος τόσο για τα πλοία τύπου TFDE όσο και των δίχρονων κινητήρων (LNG 2 stroke) κυμαίνεται κοντά στα υψηλά έτους για φέτος και πολύ ψηλότερα από τον μέσο όρο του 2020.
Η αγορά του LNG συνεχίζει να κάνει κινήσεις άνευ προηγουμένου, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος και σημειώνει ότι οι τιμές στην Ασία έφτασαν στα 56 δολ. ανά εκατομμύριο Btu, σε σύγκριση με τα 40 δολάρια ανά εκατ. Btu μία ημέρα πριν, ενώ αναφορικά με το μέλλον στην Ασία οι τιμές αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης στα 38-39 δολ. ανά Btu για τον Δεκέμβριο μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2022, ενώ στην Ευρώπη στα 33-34 δολάρια.
Ο ίδιος ναυλομεσιτικός οίκος επισημαίνει ότι οι εξαγωγές LNG από τις ΗΠΑ (Κόλπος του Μεξικού) καλύπτουν πλήρως την προσφερόμενη χωρητικότητα από τους πλοιοκτήτες, ενώ το ευρωπαϊκό φυσικό αέριο παραμένει εντός της Γηραιάς Ηπείρου λόγω των ελλείψεων.