Στο επίκεντρο τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων - Εκτοξεύθηκαν οι παραγγελίες το 2021
Μπαράζ νέων παραγγελιών με επίκεντρο τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καταγράφεται στη διεθνή ναυτιλία από την αρχή του τρέχοντος έτους. Η σταδιακή αναθέρμανση της παγκόσμιας ζήτησης, με φόντο την υποχώρηση της πανδημίας χάρη στους εμβολιασμούς, ανέδειξε μια έλλειψη στη διαθεσιμότητα πλοίων και – πέρα από τους ναύλους – οδήγησε στην αύξηση των παραγγελιών για τη ναυπήγηση νέων πλοίων.
Πολλοί πλοιοκτήτες έσπευσαν να τοποθετήσουν παραγγελίες για νεότευκτα πλοία εκτιμώντας πως η ανάκαμψη της κατανάλωσης θα διαρκέσει τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια. Τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο μηνιαίο report της Vessels Value είναι αποκαλυπτικά για τη «φρενίτιδα» που επικράτησε στις παραγγελίες για νέα containerships. Πρόκειται για έναν κλάδο που συζητήθηκε πολύ φέτος καθώς από ό,τι φαίνεται αδυνατεί ακόμη και τώρα να ανταποκριθεί στην υψηλή ζήτηση πλοίων.
Η Vesselsvalue υπολογίζει ότι το πρώτο ενεάμηνο του 2021 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 467 containerships έναντι μόλις 43 το 2020 και 68 το 2019. H αυξημένη ζήτηση για πλοία ήταν ένας λόγος που πολλοί έτρεξαν στα ναυπηγεία, όμως θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα προηγούμενα χρόνια παρατηρούνταν συνεχής πτώση του ρυθμού αύξησης του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Σύμφωνα με την Bimco, ο στόλος εμφάνιζε μια πτώση του ρυθμού αύξησης τα δύο τελευταία χρόνια από το 5,5% το 2018 στο 3,5% περίπου το 2020. Ωστόσο, το 2021 αναμένεται ο στόλος να αυξηθεί κοντά 3,9% καθώς οι διαλύσεις έχουν σχεδόν μηδενισθεί λόγω της μεγάλης ζήτησης πλοίων και των υψηλών ναύλων, ενώ καταγράφηκε και ένα «κύμα» παράδοσης νεότευκτων από παραγγελίες που είχαν τοποθετηθεί πριν από δυο και τρία χρόνια.