Σύντομα η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού
Μέχρι το τέλος του μήνα το ΤΑΙΠΕΔ θα προκηρύξει το διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού. Η τρέχουσα λήγει το 2024. Η βασική εκκρεμότητα, για την οποία καλείται να λάβει απόφαση η κυβέρνηση, είναι αν ο διαγωνισμός θα περιλαμβάνει και επεκτάσεις του αυτοκινητοδρόμου όπως προς Ραφήνα και Υμηττό ή αν θα είναι χωρίς αυτές. Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ φέρεται ότι είναι έτοιμη αν ληφθεί απόφαση για την πρόσκληση ακόμη και μέσα στον Ιανουάριο.
Πάντως, νεότερες πληροφορίες θέλουν τον διαγωνισμό να αφορά μόνο τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο και τις εργασίες συντήρησης. Δηλαδή οι όποιες επεκτάσεις θα γίνουν με διαγωνιστικές διαδικασίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Αύριο Πέμπτη, λένε οι πληροφορίες, το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να συζητήσει τις τελευταίες λεπτομέρειες του κειμένου του διαγωνισμού. Πηγές θέλουν το Ταμείο να επιδιώκει την προσέλκυση και funds για τη συγκεκριμένη παραχώρηση.
Σειρά στο φετινό πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων παίρνουν τα λιμάνια. Οπως αναφέρουν πληροφορίες, τον Φεβρουάριο αναμένεται να υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές από τους υποψήφιους επενδυτές για την υπο-παραχώρηση της εμπορικής δραστηριότητας του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας. Γύρω στον Απρίλιο αντίστοιχη διαδικασία θα ακολουθηθεί και για την πώληση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης. Έπονται μέσα στη χρονιά οι πωλήσεις των λιμανιών Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου.
Εντός του έτους αναμένονται αποφάσεις και αναφορικά με την τύχη του διαγωνισμού πώλησης της ΔΕΠΑ Εμπορίας (65% ΤΑΙΠΕΔ και 35% ΕΛΠΕ). Αυτός βρίσκεται στη φάση της υποβολής των δεσμευτικών προσφορών αλλά λόγω της δικαστικής εκκρεμότητας της επιχείρησης με την ELFE, η οποία και δεν πρόκειται να ξεκαθαρίσει άμεσα, το Ταμείο εξετάζει άλλα σενάρια αξιοποίησης της εταιρείας. Πληροφορίες θέλουν τα ΕΛΠΕ να επιθυμούν την απεμπλοκή τους με την πώληση του δικού τους ποσοστού, ενώ το Ταμείο ερευνά ακόμη και τα σενάρια του σπασίματος της εταιρείας με την πώληση της θυγατρικής στη λιανική ή και την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Σε ό,τι αφορά την Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου της Νότιας Καβάλας, σύμφωνα με πληροφορίες, το ΤΑΙΠΕΔ είναι έτοιμο να σημάνει την εκκίνηση της διαδικασίας της υποβολής των δεσμευτικών προσφορών. Ωστόσο, η ΡΑΕ ακόμη δεν έχει εκδώσει την απόφαση για το ποσοστό κοινωνικοποίησης των εσόδων. Δηλαδή σε τι ποσοστό τα έσοδά της θα προέρχονται από τους πολίτες και σε τι από τους χρήστες της ΥΑΦΑ.
Πάντως, η σημασία της συγκεκριμένης αποθήκης, που πρόκειται για εξαντλημένο υποθαλάσσιο κοίτασμα φυσικού αερίου, έχει αναδειχθεί περίτρανα με την τρέχουσα ενεργειακή κρίση και την έκρηξη των τιμών. Αν λειτουργούσε, ποσότητες φυσικού αερίου θα είχαν αποθηκευτεί σε προγενέστερο στάδιο με χαμηλό κόστος, παρέχοντας σήμερα ανταγωνιστικές τιμές στους καταναλωτές.