Fuel Pass 2-Εξειδίκευση μέτρων για την επιδότηση καυσίμων -Ποιοι θα πάρουν 60, ποιοι 80, ποιοι 100€
Οδηγός Fuel Pass 2: Όλα όσα θέλετε να ξέρετε για την επιδότηση καυσίμων
Σε εξειδίκευση των νέων μέτρων για την επιδότηση καυσίμων που ανακοίνωσε στο υπουργικό συμβούλιο ο πρωθυπουργός προχώρησε το μεσημέρι της Τρίτης ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, ο αναπληρωτής υπουργός Θεόδωρος Σκυκαλάκης και ο Γενικός Γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής, Θάνος Πετραλιάς.
«Γνωρίζουμε ότι παρά τις παρεμβάσεις μας, απαιτούνται πρόσθετες ενισχύσεις και σε αυτές τις προκλήσεις ανταποκρινόμαστε ακόμα μία φορά θετικά», είπε ο κ. Σταϊκούρας και τόνισε πως το Fuel Pass 2 επεκτείνεται για Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο.
- Οι δικαιούχοι του ενισχυμένου Fuel Pass 2 θα είναι δυνητικά 3,1 εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων από τους 3,5 εκατομμύρια δήλωσε.
- Το εισοδηματικό όριο ανέρχεται από τις 30.000 ευρώ στις 45.000 ευρώ (Δηλωθέν εισόδημα έως 30.000 ευρώ προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ ανά παιδί και με όριο τα 45.000 ευρώ)
«Η ενίσχυση στην κατανάλωση της βενζίνης ανεβαίνει από τα 45 στα 80 ευρώ, αυτό για πληρωμή στην αντλία. Για τις μοτοσικλέτες από τα 35 στα 60 ευρώ σε ηπειρωτικές περιοχές. Στα νησιά, η επιδότηση θα είναι 100 ευρώ τώρα αντί 55 μέχρι σήμερα και για τα δίτροχα 70 ευρώ, αντί των περίπου 40 που ήταν πριν. Αυτή η επιδότηση ρίχνει την βενζίνη κάτω από τα 2 ευρώ. Το κόστος είναι 200 εκατομμύρια ευρώ. Για το diesel κίνησης, η ενίσχυση θα εξακολουθήσει να είναι 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή. Το τελικό όφελος -συνυπολογίζοντας και τον ΦΠΑ- θα ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο. Κόστος 115 εκατομμύρια ευρώ», επεσήμανε.
Για όσους επιλέξουν την κάρτα, το ποσό προσαυξάνεται κατά 15 ευρώ, έναντι 5 ευρώ στο Fuel Pass 1, πρόσθεσε.
Επίσης επιστρέφεται το ΕΦΚ σε όσους είναι κατ’ επάγγελμα αγρότες.
Με το «Fuel Pass 2» η ενίσχυση στην κατανάλωση της βενζίνης:
- Για τα ΙΧ ανεβαίνει από τα 45 στα 80 ευρώ, για πληρωμή στην αντλία.
- Για τις μοτοσικλέτες ανεβαίνει από τα 35 στα 60 ευρώ.
- Στα νησιά στα 100 ευρώ τώρα, αντί 55 ευρώ μέχρι σήμερα. Και για τα δίτροχα στα νησιά 70 ευρώ, αντί των περίπου 40 ευρώ που ήταν πριν.
- Για το diesel η ενίσχυση θα εξακολουθήσει να είναι 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή. Το τελικό όφελος -συνυπολογίζοντας και τον ΦΠΑ- θα ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο.
«Αυτή η επιδότηση ρίχνει την τιμή της βενζίνης κάτω από τα δύο ευρώ», τόνισε ο ΥΠΟΙΚ.
Fuel Pass 2: Δείτε την εξειδίκευση των μέτρων
Σκυλακάκης: Το Fuel Pass απευθύνεται σε περισσότερους καθώς κάναμε πιο δίκαια τα εισοδηματικά κριτήρια
Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο Θόδωρος Σκυλακάκης, ο οποίος ανέφερε:
«Το Fuel Pass απευθύνεται σε περισσότερους καθώς κάναμε πιο δίκαια τα εισοδηματικά κριτήρια. Οι πολίτες έχουν εξοικείωση με την υφιστάμενη πλατφόρμα και θα μπορούν εύκολα να την χρησιμοποιήσουν. Πώς μπορούμε και δίνουμε αυτή την πρόσθετη βοήθεια;
Ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν πολύ υψηλός το 2021, παρά την καταστροφολογία της αντιπολίτευσης. Η ανάπτυξη αυτή είναι ποιοτική καθώς στηρίζεται κυρίως σε επενδύσεις και εξαγωγές. Ταυτόχρονα έχουμε και μια πολύ σημαντική μείωση της ανεργίας και αυτό επίσης μας δίνει καλύτερη πρόβλεψη για τα δημοσιονομικά περιθώρια του 2022.
Η αυξημένη ανάπτυξη έχει αντανάκλαση στα δημόσια έσοδα. Είχαμε υπέρβαση του προϋπολογισμού στο πεντάμηνο κατά 2,1 δισ. ευρώ.
Τα πρώτα στοιχεία για τον τουρισμό δείχνουν πολύ καλή πορεία για Απρίλιο και Μάιο. Είναι πολύ σημαντικό ότι η πορεία είναι ποιοτική. Στηρίζονται κυρίως σε αύξηση του κατά κεφαλήν εσόδου ανά τουρίστα.
Όλα αυτά γίνονται παρά τις τεράστιες εξωγενείς πιέσεις που αντιμετωπίζουμε και επιδρούν αρνητικά στο ΑΕΠ. Ο εισαγόμενος πληθωρισμός που οφείλεται στις αυξήσεις των διεθνών πηγών μας μειώνει το ΑΕΠ. Αυτές οι μειώσεις δεν μπορούμε να τις αντιμετωπίσουμε, δεν μπορούμε να επιδράσουμε, ου΄τε καν η ΕΕ ή οι ΗΠΑ.
Πρέπει να καταλαβαίνει ο πολίτης ότι είναι βαριά η επίπτωση στην οικονομία. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να περιορίζουμε την επίπτωση που έχουν οι αυξήσεις στα νοικοκυριά. Μπορούμε να βοηθάμε γιατί έχουμε ταχύτερη ανάπτυξη γιατί με συνέπεια προχωρήσαμε τις μεταρρυθμίσεις στην οικονομία. Προχωρούμε από τις μεγάλες συμβολικές στις μικρές που κάνουν πιο αποτελεσματική τη λειτουργία της οικονομίας. Μόνο στο Ταμείο Ανάκαμψης έχουμε 68 διαφορετικές μεταρρυθμίσεις. Και βέβαια η έξοδος από την ενισχυμένη εποπτεία. Τις μεταρρυθμίσεις τις κάναμε γιατί δουλέψαμε πάρα πολύ σκληρά παρά τις κρίσεις.
Γι αυτό έχουμε σήμερα τον πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο που με ασφάλεια διαθέτουμε για τους πολίτες και θα συνεχίσουμε να τον διαθέτουμε όπως και όποτε μπορούμε με σύνεση».
Τέλος, ο γγ δημοσιονομικής πολιτικής Θάνος Πετραλιάς είπε ότι:
«Αυτή τη στιγμή πλέον τρέχουν πέντε προγράμματα επιδοτήσεων. Power Pass, Fuel Pass 2, αντικατάσταση συσκευών, επιδότηση στο diesel και τη μηνιαία επιδότηση στο ρεύμα.
Fuel Pass 2: Επιλέξιμα είναι φυσικά πρόσωπα συμπεριλαμβανομένων ελευθέρων επαγγελματιών, όπως ήταν και το Fuel Pass 1, με δηλωθέν εισόδημα 2021 έως 30.000 ευρώ με προσαύξηση 3.000 για κάθε μέλος και μέχρι 45.000 ευρώ. Για να δοθεί η ενίσχυση θα πρέπει να γίνει αίτηση στην πλατφόρμα όπως την προηγούμενη φορά. Η πλατφόρμα θα ανοίξει τέλη Ιουλίου. Κάθε όχημα μπορεί να δηλωθεί μόνο από ένα φυσικό πρόσωπο, και κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώσει μόνο ένα όχημα, να μην οφείλονται τέλη κυκλοφορίας και το όχημα να είναι σε χρήση.
- Σε ηπειρωτική περιοχή: 65 ευρώ χωρίς κάρτα 80 με κάρτα
- Σε νησιωτική (και την Κρήτη): 85 ευρώ χωρίς κάρτα 100 ευρώ με κάρτα. Αύξηση 80% σε σχέση με την προηγούμενη επιδότηση.
- Μοτοσυκλέτες σε ηπειρωτική περιοχή: 45 ευρώ χωρίς κάρτα 60 με κάρτα
- Μοτοσυκλέτες σε νησιωτική περιοχή: 55 ευρώ χωρίς κάρτα 70 με κάρτα».