Ρεπορτάζ Newsbomb.gr
Kαλάθι νοικοκυριού - Πρόεδρος ΚΕΠΚΑ: Όσοι ήλπιζαν, έχουν απογοητευτεί
Για το καλάθι του νοικοκυριού, τα 51 προϊόντα που περιλαμβάνονται αλλά και για την αισχροκέρδεια μίλησε στο Newsbomb.gr o πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), Νίκος Τσεμπερλίδης.
Αναποτελεσματικό μέτρο και κοροϊδία για τους καταναλωτές και ομολογία αποτυχίας της κυβέρνησης στη μάχη κατά της αισχροκέρδειας χαρακτηρίζει στο Newsbomb.gr το μέτρο «καλάθι του νοικοκυριού» με τη συγκράτηση τιμών σε πενήντα ένα προϊόντα πρώτης ανάγκης των σούπερ μάρκετ ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), Νίκος Τσεμπερλίδης.
«Όσοι ήλπιζαν ότι θα είχε αποτέλεσμα αυτό το μέτρο έχουν απογοητευτεί. Μπήκαν προϊόντα στο καλάθι που ήταν ήδη χαμηλά σε τιμή και όταν επέστρεψαν επανήλθαν σε υψηλότερες τιμές. Ο καταναλωτής πριν το καλάθι είχε περισσότερους κωδικούς και τους αξιοποιούσε. Δεν βοηθά στις χαμηλές τιμές το “καλάθι του νοικοκυριού” έχει αρνητικό αντίκτυπο», είπε αρχικά ο κ. Νίκος Τσεμπερλίδης.
«Το μέτρο για το "καλάθι της νοικοκυράς’’ αποτελεί κοροϊδία σε βάρος των καταναλωτών και πρέπει να το δούμε όλες οι οργανώσεις με τη δέουσα σοβαρότητα. Αυτή η ιστορία είναι μια ομολογία αποτυχίας της κυβέρνησης», πρόσθεσε στο Newsbomb.gr.
«Η κυβέρνηση δεν θέλει να “χτυπήσει” την αισχροκέρδεια. Αν ήθελε πραγματικά να πατάξει την αισχροκέρδεια, θα μπορούσε να επιλέξει πολύ πιο αποτελεσματικούς τρόπους γι’ αυτό. Θα μπορούσαν να ζητήσουν από τις επιχειρήσεις να τους στείλουν τις αυξήσεις για κάθε προϊόν και πρέπει να πουν στους κρίκους της αγοράς ότι “ όποιος αλλάξει τιμή να μπορεί αιτιολογήσει την θέση του”, να μας πούν για ποιό λόγο ανέβασαν την τιμή», ανέφερε.
«Να μας πουν οι κρίκοι της αγοράς, για ποιο λόγο η τιμή ενός προϊόντος ετικέτας ανέβηκε, ποιος ευθύνεται;», αναρωτήθηκε ο κ. Τσεμπερλίδης και συνέχισε λέγοντας: «Δεν έχουν αιτιολογήσει ακριβώς γιατί αυξήθηκαν οι τιμές».
«Μόλις πάρει τα στοιχεία αυτά η κυβέρνηση, θα μπορεί να κάνει ελέγχους για τις διαφοροποιήσεις των τιμών μεταξύ των εταιρειών. Όποιες λένε ψέματα, να δοθούν οι επωνυμίες στους καταναλωτές. Εμείς δεν έχουμε τη δυνατότητα να τιμωρήσουμε», τόνισε ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ.
Τέλος ο ίδιος αναφερόμενος στα 51 προϊόντα που βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ με το σήμα για το «καλάθι του νοικοκυριού» προκειμένου να διευκολύνονται οι καταναλωτές στις αγορές τους είπε: «Όσα προϊόντα και να βάλουν θα είναι το ίδιο. Από 51 προϊόντα κάποιοι βάζουν 75 αλλά είναι προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κοροϊδεύουν τον κόσμο. Έτσι και αλλιώς τα προϊόντα αυτά (σ.σ. ιδιωτικής ετικέτας) ήταν φθηνά. Τα μικρομάγαζα έχουν μείνει στην άκρη».
Καλάθι νοικοκυριού: Σε ποια σούπερ μάρκετ μειώθηκαν οι τιμές
Υπενθυμίζεται ότι σε νέες μειώσεις που ανήλθαν έως το -11,3% προχώρησαν οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στο συνολικό κόστος του «καλαθιού του νοικοκυριού» με βάση τους νέους τιμοκαταλόγους που γνωστοποίησαν στο Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων σήμερα, Τετάρτη 16 Νοεμβρίου και ισχύουν για την τρίτη εβδομάδα εφαρμογής της πρωτοβουλίας της Κυβέρνησης (16-22/11/2022).
«Για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα επιτυγχάνουμε να μειώσουμε μεσοσταθμικά το «καλάθι του νοικοκυριού». Για μια ακόμη εβδομάδα παρατηρούμε πάρα πολλές μειώσεις, ελάχιστες αυξήσεις και μειούμενα στο σύνολο «καλάθια». Η πρωτοβουλία μας αποδίδει καρπούς για τους καταναλωτές», επεσήμανε ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης.
Αναλυτικά, από το σύνολο 816 προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού» που είναι απολύτως συγκρίσιμα
-στα 186, ποσοστό 22%, η τιμή μειώθηκε
-στα 555, ποσοστό 69% η τιμή παρέμεινε σταθερή
-και μόλις σε 75, ποσοστό 9%, η τιμή αυξήθηκε ελαφρά στις περισσότερες περιπτώσεις.
Ως εκ τούτου, το συνολικό κόστος του «καλαθιού του νοικοκυριού» είναι αισθητά μειωμένο στις περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ με τη μεγαλύτερη μείωση -11,3% στην αλυσίδα My market.
Αναλυτικά, οι ποσοστιαίες μεταβολές στο «καλάθι του νοικοκυριού» κάθε αλυσίδας στο γράφημα:
Δείτε εδώ τις τιμές για το καλάθι του νοικοκυριού
Ακολουθήστε το Newsbomb και στο κανάλι μας στο YouTube