Αυξημένη κινητικότητα στις αγοραπωλησίες δεξαμενόπλοιων
Οι νέοι εμπορικοί δρόμοι που «άνοιξαν» οι κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο διαφοροποίησαν και το «παιχνίδι» των αγοραπωλησιών πλοίων στα δεξαμενόπλοια.
Πλοιοκτήτες από την Ασία εμφανίσθηκαν να έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τονάζ από «δεύτερο χέρι» και κυρίως σε πλοία μεταφοράς βενζινών, με τους Έλληνες να σπεύδουν να ικανοποιήσουν το ενδιαφέρον αυτό βγαίνοντας ως πωλητές, αξιοποιώντας την άνοδο των τιμών.
Σημειώνεται ότι οι αγοραπωλησίες των tankers αυξήθηκαν με εκρηκτική ταχύτητα από το δεύτερο μισό του 2022, απόρροια της ανόδου των ναύλων σε όλα τα μεγέθη της αγοράς. Μάλιστα, το ενδιαφέρον εστιάστηκε κυρίως σε βαπόρια μεγαλύτερης ηλικίας (15 ετών και άνω), αρκετά εκ των οποίων τοποθετήθηκαν σε διαδρομές μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου. Το αποτέλεσμα ήταν οι τιμές των πλοίων να πάρουν την ανιούσα και να αναρριχηθούν σε επίπεδα ρεκόρ.
Ωστόσο, κάτι φαίνεται πως αλλάζει εσχάτως. «Η δραστηριότητα αγοραπωλησιών στα tankers παραμένει υποτονική, καθώς μόνο τρία πλοία βρήκαν νέο ιδιοκτήτη», αναφέρει στην έκθεση της τελευταίας εβδομάδας ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv Shipbrokers.
Σύμφωνα με στοιχεία του οίκου, το πρώτο εξάμηνο του 2023 «άλλαξαν χέρια» στη δευτερογενή αγορά 384 δεξαμενόπλοια (χωρητικότητας >= των 10.000 dwt), αριθμός μεγαλύτερος κατά 24% σε ετήσια βάση. Ωστόσο, το δεύτερο τρίμηνο η δραστηριότητα «έριξε ταχύτητα», με αποτέλεσμα να καταγραφούν συνολικά 162 πωλήσεις.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο ως πωλητές, καθώς έχουν πουλήσει 97 πλοία (25% επί του συνόλου των πωλήσεων δεξαμενόπλοιων) μέχρι σήμερα, με μέση ηλικία τα 17 έτη.