Μειώνονται οι τιμές των εισιτηρίων στις συγκοινωνίες

Μειώσεις, αντί αυξήσεων, στις τιμές των εισιτηρίων με παράλληλα αναδιοργάνωση του συνόλου του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, πρόκειται να ανακοινώσει μέσα στις επόμενες μέρες το υπουργείο Υποδομών.

Μειώνονται οι τιμές των εισιτηρίων στις συγκοινωνίες
3'

Σύμφωνα με την Καθημερινή, το υπουργείο μαζί με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας, προχωρά σε τροποποίηση της τιμολογιακής πολιτικής, επαναφέροντας το ενιαίο εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες, το οποίο είχε καταργηθεί το 2011.

Η λογική της καθιέρωσης ενιαίου εισιτηρίου, ανεξάρτητα από τα μέσα που πρόκειται να χρησιμοποιήσει κάθε επιβάτης, εντάσσεται σε μια συγκοινωνιακή λογική, που θέλει τον χρήστη να μην περιορίζει τις μετακινήσεις του με βάση το κόστος.

Στόχος του ΟΑΣΑ είναι η ενίσχυση της κίνησης σε όλα τα μέσα, ώστε οι μετεπιβιβάσεις να αποτελούν μέρος των καθημερινών συγκοινωνιακών συνηθειών του επιβάτη.

Σήμερα η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου ανέρχεται σε 1,40 ευρώ και από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο πρόκειται να πέσει στο 1,20 ευρώ. Σήμερα το εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ ανέρχεται στο 1,20 ευρώ αλλά δεν επιτρέπεται η επιβίβαση στα υπόλοιπα μέσα σταθερής τροχιάς ούτε και μετεπιβιβάσεις.

Το ενιαίο εισιτήριο είχε καθιερωθεί στις αρχές του 2009, επί υπουργίας Κωστή Χατζηδάκη, οπότε και αντικατέστησε τα μεμονωμένα εισιτήρια που ίσχυαν για κάθε μέσο χωριστά. Τότε η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου διαμορφώθηκε στο 1 ευρώ από 0,80 ευρώ που ήταν το ακριβότερο μεταξύ των εισιτηρίων. Δύο χρόνια αργότερα, την 1η Φεβρουαρίου 2011, επιβλήθηκε αύξηση της τάξης του 40%, που είχε αναστατώσει την αγορά έντονα, εκτοξεύοντας την τιμή του ενιαίου εισιτηρίου (ισχύει για όλα τα μέσα, μετεπιβιβάσεις και διάρκεια 90 λεπτά) στο 1,40 ευρώ. Η αύξηση εκείνη επιβλήθηκε σύμφωνα με τις επιταγές του μνημονίου.

Την ίδια στιγμή επανήλθε και άλλος ένας τύπος εισιτηρίου, με στόχο να ελαφρύνει τους επιβάτες από τη μεγάλη αύξηση, για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, η τιμή του οποίου ανήλθε σε 1,20 ευρώ. Σύμφωνα μάλιστα με το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, ακόμη μία αύξηση -σε ποσοστό τουλάχιστον 25%- ήταν προγραμματισμένη να επιβληθεί τον Οκτώβριο του 2013, η οποία θα διαμόρφωνε την τιμή του ενιαίου εισιτηρίου από 1,40 ευρώ σε 1,75 ευρώ και το αντίστοιχο για τα λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ από 1,20 ευρώ σε 1,50 ευρώ.

Ωστόσο, η σημαντική μείωση της επιβατικής κίνησης που παρατηρήθηκε τα τελευταία χρόνια οδήγησε το υπουργείο σε έναν γύρο διαπραγματεύσεων με την τρόικα με στόχο την αποφυγή επιβολής της νέας αύξησης. Η καλή εικόνα των οικονομικών αποτελεσμάτων που επέδειξαν οι συγκοινωνιακές εταιρίες για πρώτη φορά ύστερα από πολλά χρόνια, αποτέλεσε το ισχυρότερο διαπραγματευτικό χαρτί στα χέρια της ηγεσίας του υπουργείου. Αποτέλεσμα ήταν να αποφευχθεί η αύξηση που επρόκειτο να επιβληθεί τον Οκτώβριο του 2013.

Παράλληλα αναμένεται να αυξηθούν τα σημεία πώλησης των εισιτηρίων ενώ ο τρόπος διάθεσής τους πρόκειται να αλλάξει ριζικά. Οι επιβάτες δεν θα προμηθεύονται τις χάρτινες δεσμίδες εισιτηρίων αλλά μέσω ηλεκτρονικού συστήματος θα "γεμίζουν" τα εισιτήρια τους με μονάδες στα πρότυπα της καρτοκινητής τηλεφωνίας. Η διευκόλυνση αφορά και στα περίπτερα-ψιλικατζίδικα κτλ, καθώς δεν θα απαιτείται η προαγορά εισιτηρίων από τον ιδιοκτήτη αλλά θα καταβάλει στον ΟΑΣΑ το αντίτιμο των εισιτηρίων που θα έχει ήδη πουλήσει.

Διαβάστε επίσης:

Ο ρόλος του 15χρονου στο καρτέλ ηρωίνης - Τι έγραφαν τα sms που φέρεται να έστειλε

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή