Το παζλ των ιδιωτικοποιήσεων

Σε νέο αναπτυξιακό κύκλο αναμένεται να μπει η ελληνική οικονομία, το επόμενο διάστημα με την αναθέρμανση του επενδυτικού ενδιαφέροντος και την επανεκκίνηση των ιδιωτικοποιήσεων.

Το παζλ των ιδιωτικοποιήσεων
4'

ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΝΑ «ΤΡΕΞΕΙ» Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΒΓΕΙ Η ΧΩΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΦΕΣΙΑΚΟ ΚΥΚΛΟ

της Μαρίνας Πρωτονοταρίου

Η πρώτη ιδιωτικοποίηση της νέας κυβέρνησης για το ιπποδρομιακό στοίχημα ήταν η αρχή και από τον επόμενο μήνα ωριμάζουν σταδιακά, αν και με επιμέρους αλλαγές, οι εν εξελίξει ιδιωτικοποιήσεις των ΟΛΠ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Αστέρα,περιφερειακά αεροδρόμια και ΔΕΣΦΑ. Ταυτόχρονα οι διαγωνισμοί για τα ακίνητα προχωρούν κανονικά και τον Ιούνιο αναμένονται νεότερα, ενώ και η πώληση του Αστέρα, παρά το μπλόκο του ΣτΕ, φαίνεται πως προχωράει με αναπροσαρμοσμένη την πρόταση των επενδυτών. Όσο για τα περιφερειακά αεροδρόμια η απόφαση έχει ληφθεί σε πολιτικό επίπεδο και βαίνει επίσης προς ολοκλήρωση.

ΔΕΣΦΑ

Λύση του γόρδιου δεσμού που έχει μπλοκάρει στην Κομιισόν την ολοκλήρωση της πώλησης του 66% του ΔΕΣΦΑ, φαίνεται πως δίνεται με την πρόταση της κυβέρνησης να διατηρήσει το ελληνικό Δημόσιο το μερίδιο 51% ώστε να μη δημιουργείται πρόβλημα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Εφόσον η πρόταση της κυβέρνησης γίνει αποδεκτή από τη Socar η ιδιωτικοποίηση μπορεί να ολοκληρωθεί άμεσα αν και με μικρότερο τίμημα από τα 400 εκ. ευρώ που προσέφερε η Socar για το 66%.

Ιπποδρομιακό Στοίχημα

Η σύμβαση 20ετούς παραχώρησης για τη χορήγηση του δικαιώματος αποκλειστικής διοργάνωσης και διεξαγωγής του αμοιβαίου ιπποδρομιακού στοιχήματος ( του ΟΔΙΕ) μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΟΠΑΠ, έφερε στο ελληνικό Δημόσιο 40,5 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο τίμημα που είχε προσφέρει ο ΟΠΑΠ. Στα σχέδια του ΟΠΑΠ είναι να προχωρήσει σε επενδύσεις για την αναβάθμιση τόσο του ιπποδρόμου όσο και του παιχνιδιού το οποίο θα επαναλανσάρει το Σεπτέμβριο.
Με δεδομένο ότι ο ΟΔΙΕ μπαίνει σε εκκαθάριση η ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του ιπποδρομιακού στοιχηματισμού ήταν και ό μόνος τρόπος για να συνεχιστούν οι ελληνικές ιπποδρομίες."Οι ελληνικές ιπποδρομίες δεν πρέπει να σβήσουν με κίνδυνο να μείνουν στο δρόμο 2.000 οικογένειες που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο κλάδο", έχει δηλώσει πολλές φορές η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη.

ΟΛΠ

Ισως είναι η επόμενη ιδιωτικοπίηση που θα δρομολογηθεί το Μάιο, καθώς έχει ήδη αποσταλεί επιστολή του ΤΑΙΠΕΔ προς την Cosco και τις υπόλοιπες εταιρείες που ενδιαφέρονται για τον διαγωνισμό. Οι τρεις υποψήφιοι στο διαγωνισμό για τον ΟΛΠ, η Cosco, η APM Terminals, θυγατρική του δανέζικου ναυτιλιακού κολοσσού Maersk Group, αλλά και η φιλιπινέζικη ICTS, ενημερώθηκαν και επισήμως από το Ταμείο πως ο διαγωνισμός θα ξεκινήσει και πάλι. Όμως, η επανεκκίνηση του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά, αναμένεται με αλλαγή των όρων που προέβεπε η αρχική προκήρυξη. Αντί για το αρχικό 67,7% φαίνεται ότι η κυβέρνηση καταλήγει στην πώληση του 51% του ΟΛΠ. Στο ξεπάγωμα του διαγωνισμού για τον ΟΛΠ συνέβαλε η τηλεφωνική συνομιλία του Κινέζου πρωθυπουργού Li Keqiang με τον Αλέξη Τσίπρα την Τρίτη του Πάσχα.

Αστέρας Βουλιαγμένης

Αν και το Συμβούλιο της Επικρατείας απεφάνθη ότι η υλοποίηση πολυτελών κατοικιών στην έκταση του Αστέρα δεν μπορεί να προχωρήσει εκφράζεται μεγάλη αισιοδοξία από κύκλους του ΤΑΙΠΕΔ για την υλοποίηση του project. Οι εκπρόσωποι του αραβο-τουρκικού fund «Jermyn Real Estate» που πλειοδότησε στο διαγωνισμό προσφέροντας τίμημα 400 εκατ. ευρώ, είναι αποφασισμένοι να ολοκληρώσουν τη συμφωνία και έχουν σχηματιστεί ομάδες εργασίας μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ, της Εθνικής Τράπεζας και του επενδυτή, αναζητώντας λύση ώστε να ξεπεραστεί το εμπόδιο σπό το ΣτΕ. Όλα δείχνουν ότι η συμφωνία είναι κοντά χωρίς να απαιτηθεί νέος διαγωνισμός.

Περιφερειακά αεροδρόμια

Θετική χαρακτηρίζεται πλέον η στάση της κυβέρνησης για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης για την οποία αρχικά οι αντιδράσεις ήταν πολλές. Η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, λόγω του μεγέθους της συζητήθηκε ειδικά στη διαπραγμάτευση αφού τα έσοδα απο τις ιδιωτικοποιήσεις ελαφρύνουν το χρέος κάτι που ενδιαφέρει άμεσα τους δανειστές. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αποκρατικοποίηση των τελευταίων ετών, καθώς εκτός από το οικονομικό όφελος, η εν λόγω σύμβαση παραχώρησης αναβαθμίζει το τουριστικό προϊόν της χώρας μας και δημιουργεί 1.450 άμεσες και 15.000 έμμεσες νέες θέσεις εργασίας. Για την 40ετή περίοδο παραχώρησης των αεροδρομίων υπολογίζεται πως το Δημόσιο θα έχει έσοδα περίπου 10 δισ., από τα οποία το εφάπαξ τίμημα, που θα καταβληθεί με την ολοκλήρωση της συμφωνίας, ανέρχεται σε 1.234 δισ. ευρώ.
Πλειοδότης είναι Fraport η γερμανική κρατική εταιρεία και το ενδιαφέρον της γερμανικής κυβέρνησης είναι μεγάλο για να ολοκληρωθεί το project.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή