Έρχονται αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας - Ποιοι θα πληρώσουν και πόσα

Νέα τέλη κυκλοφορίας θα κληθούν να πληρώσουν φέτος εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, καθώς το υπουργείο Οικονομικών προχωρά σε αυξήσεις αλλά και μειώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων. Παράλληλα σχεδιάζεται η καθιέρωση ειδικού τέλους δακτυλίου για τα παλαιά ρυπογόνα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου.

Έρχονται αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας - Ποιοι θα πληρώσουν και πόσα
2'

Συγκεκριμένα θα σημειωθούν επιβαρύνσεις στα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1/1/2010. Αφορά 50.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που εκπέμπουν παραπάνω από 80 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο και η επιβάρυνση θα είναι γύρω στα 50 ευρώ. Επιπλέον αφορά 410.000 ιδιοκτήτες αντιρρυπαντικής τεχνολογίας άνω των 1.800 κυβικών που θα επιβαρυνθούν με αυξήσεις 5-10% στους συντελεστές.

Αντίθετα μειώσεις θα σημειωθούν στα τέλη κυκλοφορίας σε παλαιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού (2.000 - 2.5000 κυβικά) με σκοπό να μειωθεί το φαινόμενο της μαζικής κατάθεσης πινακίδων.

Τέλος δακτυλίου που θα αφορά τα αυτοκίνητα, φορτηγά και ταξί τα οποία ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro 5 ή παλαιότερη και θα ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους.

Σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο η άμεση επιβολή του τέλους θα αποφέρει άμεσα περίπου 100 εκατ. ευρώ στα κρατικά ταμεία. Το κόστος του θα υπολογίζεται με βάση την οδηγία ρύπων που ανήκει κάποιο όχημα και θα ανέρχεται από 20 έως και 70 ευρώ για τα αυτοκίνητα ενώ στα φορτηγά θα αγγίζει έως και τα 350 ευρώ.

Ειδικότερα οι κάτοχοι οχημάτων και σύμφωνα με το Εθνος θα πρέπει να προμηθεύονται το "ειδικό σήμα" που θα εκδίδεται είτε μέσω των ΚΕΠ είτε online το οποίο θα πρέπει να τοποθετούν στο μπαρμπρίζ του οχήματός τους καταβάλλοντας το ανάλογο τίμημα που θα υπολογίζεται με βάση την παλαιότητα του οχήματος. Η τοποθέτηση του σήματος στο μπαρμπριζ θα είναι υποχρεωτική ώστε η Τροχαία να μπορεί άμεσα να ελέγχει αν κάποιο όχημα κινείται παράνομα εντός του Μικρού Δακτυλίου.

Πάντως όσο παλαιότερο είναι το αυτοκίνητο ή το φορτηγό τόσο μεγαλύτερο θα είναι το κόστος απόκτησης του ειδικού σήματος με το οποίο θα μπορεί ο κάτοχος να κινείται στον Μικρό Δακτύλιο. Σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες στα παλιά αυτοκίνητα θα διατηρηθεί ο θεσμός των "μονών - ζυγών" ενώ στα νεότερα οχήματα η είσοδος στον μικρό Δακτύλιο θα είναι ελεύθερη αν το όχημά τους εκπέμπει κάτω από 140 γρ./CO2. Τα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων 6 ευρώ θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στον Μικρό Δακτύλιο και χωρίς οι ιδιοκτήτες τους να καταβάλουν τέλος δακτυλίου.

Ο κ. Αλεξιάδης, μιλώντας σήμερα, Σάββατο (17/10/2015) στο Mega, διευκρίνισε πως τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν οι τελικές αποφάσεις, επαναλαμβάνοντας ότι θα ελαφρυνθούν οι κάτοχοι φθηνών αυτοκινήτων.
«Το όλο σύστημα έχει δομηθεί πάνω σε λάθος παραδοχές και σε λάθος προϋποθέσεις. Μέσα στο 2016, θα προχωρήσουμε σε αλλαγές, ώστε να κάνουμε το σύστημα πιο δίκαιο»

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή