Τέλη κυκλοφορίας: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τις αλλαγές του ΥΠΟΙΚ

Από 30 έως 200 ευρώ θα κυμαίνεται το επιπλέον ποσό που θα κληθούν να πληρώσουν εκατομμύρια φορολογούμενοι, οι οποίοι κατέχουν υβριδικά ή ηλεκτροκίνητα Ι.Χ. αυτοκίνητα αλλά και βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα (ηλικίας μέχρι 5 ετών και με κινητήρες άνω των 1.800 κ.εκ.), σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες που αφορούν τα τέλη κυκλοφορίας του 2016.

Τέλη κυκλοφορίας: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τις αλλαγές του ΥΠΟΙΚ
2'

Μέσα στο Νοέμβριο αναμένεται να αναρτηθούν στους λογαριασμούς των φορολογούμενων στο σύστημα Taxisnet, τα ειδοποιητήρια για τα τέλη κυκλοφορίας του 2016.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει εκτός από τις πρόσθετες επιβαρύνσεις για υβριδικά, ηλεκτροκίνητα αλλά και βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα (5 ετών και με κινητήρες άνω των 1.800 κ.εκ.), και την επιβολή τελών κυκλοφορίας στο μισό των αντίστοιχων βενζινοκίνητων για τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ μεσαίου κυβισμού, τα οποία είχαν μηδενικά τέλη, λόγω εκπομπής χαμηλών ρύπων.

Δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» ανέφερε ότι οι επιβαρύνσεις θα επιβληθούν μέσω των νέων ρυθμίσεων που προωθεί το υπουργείο για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας του 2016.

Οι εισηγήσεις που εξετάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών προβλέπουν:

1. Επιβολή τελών κυκλοφορίας από 30 - 50 ευρώ στα υβριδικά και ηλεκτροκίνητα ΙΧ αυτοκίνητα, τα οποία σήμερα απαλλάσσονται από τα τέλη.

2. Αυξήσεις τελών κυκλοφορίας από 50 έως 200 ευρώ για βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα με κινητήρες 1.800 κυβικών εκατοστών και άνω, είτε καινούρια είτε μεταχειρισμένα «ηλικίας» μέχρι 5 ετών, τα οποία εξακολουθούν να πωλούνται σε σχετικά υψηλές τιμές. Παράλληλα, επιβολή του μισού τέλους (σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα) για τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους.

3. Μειώσεις τελών κυκλοφορίας για βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα ΙΧ αυτοκίνητα μικρού κυβισμού και χαμηλής αξίας, καινούρια ή μεταχειρισμένα, καθώς επίσης και για αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού που είναι πολύ παλαιά και πωλούνται πλέον σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές.

Οι οριστικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν μέσα στην εβδομάδα, αλλά εν τω μεταξύ το αλαλούμ συνεχίζεται με τα τέλη κυκλοφορίας καθώς οι δηλώσεις στελεχών της κυβέρνησης πάνω στο θέμα είναι διφορούμενες και ασαφείς.

Χθες Κυριακή (01/11) ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Real FM, ανέφερε: «Σας διαβεβαιώνω ότι αυτά που γράφονται είναι ψέματα. Θα πάμε σε αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας σε αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και ακριβά ως προς την τιμή».

Και πρόσθεσε: «Θα πάμε σε ελάφρυνση σε αυτοκίνητα που είναι χαμηλής αξίας και σε μικρά αυτοκίνητα».

Παρά τη δήλωση αυτή, τίποτα δεν φαίνεται να είναι ξεκάθαρο στο... τοπίο των τελών κυκλοφορίας.

Για παράδειγμα, τι ορίζει εφεξής το υπουργείο Οικονομικών ως «ακριβό αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού» και κυρίως τι θα γίνει με όλους τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας (υβριδικά) ή ντίζελ που, υπό κανονικές συνθήκες, θα έπρεπε να υπόκεινται στις ευεργετικές διατάξεις για τα λεγόμενα «πράσινα τέλη κυκλοφορίας».

Κι όλα αυτά συμβαίνουν λίγο προτού το οικονομικό επιτελείο αρχίσει να στέλνει τα πρώτα ειδοποιητήρια πληρωμών στους ιδιοκτήτες Ι.Χ.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή