Στο ΣτΕ γονείς από τη Χίο για τη μοριοδότηση μαθητών σεισμόπληκτων περιοχών!
Την ακύρωση της υπουργικής απόφασης με την οποία μοριοδοτήθηκαν οι μαθητές των νησιών Μυτιλήνης, Χίου, Οινουσσών και Ψαρών, κατά τις εισαγωγικές εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, λόγω του καταστροφικού σεισμού της 12ης Ιουνίου στην περιοχή του Αν. Αιγαίου, ζητούν από το Συμβούλιο της Επικρατείας, έντεκα γονείς από τη Χίο.
Οι γονείς υποστηρίζουν ότι η απόφαση του υπουργού Παιδείας είναι αντισυνταγματική και παράνομη και η μοριοδότηση είναι προνομιακή και χαριστική για τους μαθητές της Μυτιλήνης.
Υπενθυμίζεται, ότι τον περασμένο Ιούνιο, κατά τη διαδικασία διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων, σημειώθηκε, μεταξύ Λέσβου και Χίου, σεισμική δόνηση μεγέθους 6,3 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, με καταστροφικές συνέπειες, ενώ ακολούθησαν μετασεισμικές δονήσεις.
Μετά από αυτό, το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε την αναβολή διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων στα λύκεια της Μυτιλήνης, Χίου, Οινουσσών και Ψαρών και παράλληλα, με απόφαση του υπουργού, μοριοδοτήθηκαν οι μαθητές των σεισμόπληκτων περιοχών που έδιναν πανελλαδικές εξετάσεις.
Συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι των εν λόγω νησιών, μοριοδοτήθηκαν με βάση τους εξής συντελεστές:
α) Τα μόρια εισαγωγής των υποψηφίων των νήσων Χίου, Οινουσσών και Ψαρών υπολογίζονται με συντελεστή 1,00.
β) Τα μόρια εισαγωγής των υποψηφίων της νήσου Μυτιλήνης υπολογίζονται με συντελεστή 1,20.
γ) Τα μόρια εισαγωγής των υποψηφίων της κοινότητας Βρίσας Πολυχνίτου, του Δήμου Μυτιλήνης, υπολογίζονται με συντελεστή 1,40.
Οι 11 γονείς των υποψηφίων μαθητών στις τελευταίες εισαγωγικές πανελλαδικές εξετάσεις, από τη Χίο, που είχαν συντελεστή 1,0, προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του συντελεστή 1,20 που είχαν οι μαθητές της Μυτιλήνης.
Οι συγκεκριμένοι γονείς υποστηρίζουν, ότι η μοριοδότηση είναι προνομιακή και χαριστική για τους μαθητές της Μυτιλήνης (εκτός αυτών από τη Βρίσα), έναντι των μαθητών της Χίου, κάτι που δεν μπορεί να δικαιολογηθεί σε καμία περίπτωση από τις περιστάσεις, ούτε συνδέεται με αξιολογικά κριτήρια, όπως αναφέρουν, υποστηρίζοντας ότι αυτή η διαφοροποίηση μεταξύ των μαθητών των δύο νησιών προσκρούει σε συνταγματικές αρχές.
Οι 11 γονείς στρέφονται κατά της επίμαχης υπουργικής απόφασης με την οποία μοριοδοτήθηκαν οι μαθητές των τεσσάρων νησιών και υποστηρίζουν ότι είναι αντίθετη στις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας, ενώ προσκρούει ευθέως στα άρθρα 4, 5, 16 και 25 του Συντάγματος.