Τέμπη: «Το συμβάν οφείλεται σε σχεδιαστικό λάθος - Η ευθύνη του σχεδιασμού ανήκει στη ΡΑΣ»

Πολλά τα αναπάντητα ερωτήματα για τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη. Ο Μηχανολόγος Μηχανικός και πραγματογνώμονας Χρήστος Γκλαβόπουλος μιλάει για τις ευθύνες των αρμοδίων.

Τέμπη: «Το συμβάν οφείλεται σε σχεδιαστικό λάθος - Η ευθύνη του σχεδιασμού ανήκει στη ΡΑΣ»
Newsbomb.gr / Χάρης Γκίκας
3'

Τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη αναζητούν όλοι, καθώς τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν είναι πολλά.

Ο σταθμάρχης της Λάρισας που «ξέχασε» να γυρίσει το κλειδί και άφησε τα τρένα να κινούνται στην ίδια γραμμή, στην αντίθετη κατεύθυνση, οδηγήθηκε σήμερα (2/3) στον εισαγγελέα και πήρε προθεσμία για να απολογηθεί. Υπενθυμίζεται ότι ο ίδιος παραδέχεται το λάθος του.

Από την άλλη πλευρά, όμως, οι ευθύνες που πρέπει να αποδοθούν για την τραγωδία δεν βαραίνουν μόνο τον σταθμάρχη αλλά και όλες τις αρμόδιες αρχές που ελέγχουν τη λειτουργία των σιδηροδρόμων.

Όπως τόνισε ο Μηχανολόγος Μηχανικός και πραγματογνώμονας Χρήστος Γκλαβόπουλος, για το συμβάν έχει μεγάλη ευθύνη και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

«Προσπαθώ να συνέλθω και αισθάνομαι πολύ άσχημα που μιλάω για αυτά τα θέματα. Δεν είναι απλά ένα ανθρώπινο λάθος. Είναι ένα προβλέψιμο ανθρώπινο λάθος και πρέπει να ερευνηθεί γιατί δεν έγινε κάτι να αποφευχθεί. Το συμβάν οφείλεται σε σχεδιαστικό λάθος. Η ευθύνη του σχεδιασμού ανήκει στη ΡΑΣ», τόνισε.

Σημειώνεται ότι η ΡΑΣ είχε υποβάλει μια έκθεση το 2021 σχετικά με τα προβλήματα στους σιδηρόδρομους, ενώ μετά το τραγικό δυστύχημα διέταξε αυτεπάγγελτη έρευνα για τη συμμόρφωση με τα Συστήματα Διαχείρισης Ασφάλειας.

Ωστόσο, ο κ. Γκλαβόπουλος επισημαίνει ότι πέρα από αυτές τις ενέργειες «θα πρέπει να βγουν μπροστά και να δώσουν τις απαντήσεις που πρέπει. Η πρόεδρος πρέπει να πιεστεί να βγει και να δώσει απαντήσεις. Η ΡΑΣ έχει την εποπτεία των σιδηροδρόμων και σε αυτή αναφέρονται όλα τα προβλήματα», ανέφερε.

Μάλιστα, είπε ότι για να πειστεί πλέον ο κόσμος για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων «μπορεί η πρόεδρος της ΡΑΣ να ανέβει σε ένα τρένο και να κάνει τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη 5 φορές για να μας πείσει και μετά να ανέβει και ο πρωθυπουργός».

Σε κλήση του τηλεοπτικού σταθμού STAR, η πρόεδρος της ΡΑΣ Ιωάννα Τσιαπαρίκου αρνήθηκε να απαντήσει.

Συνεχίζεται η επιχείρηση των ΕΜΑΚ στον τόπο της τραγωδίας

Στο μεταξύ σε εξέλιξη είναι η επιχείρηση για τον εντοπισμό θυμάτων στα απομεινάρια των βαγονιών. Συγκεκριμένα, οι άνδρες της ΕΜΑΚ και οι εθελοντές ερευνούν το 3ο και τελευταίο βαγόνι του μοιραίο τρένου.

Τα συνεργεία με χειρουργικές κινήσεις προσπαθούν να απομακρύνουν τα κομμάτια άμορφης μάζας των σιδερικών από τα βαγόνια. Στο σημείο βρίσκονται και εμπειρογνώμονες που επιβλέπουν την επιχείρηση ώστε να μην χαθεί κανένα στοιχείο.

Οι νεκροί έχουν φτάσει τους 57, ενώ από τις σορούς που βρέθηκαν ελάχιστες είναι αυτές που μπορούν να αναγνωριστούν εύκολα.

Όπως σημείωσε και η προϊσταμένη της ιατροδικαστικής υπηρεσίας Λάρισας, Ρουμπίνη Λεονταρή, στο νοσοκομείο της Λάρισας μεταφέρθηκαν σήμερα (2/3) 14 απανθρακωμένες σοροί, ενώ άλλες 7 είχαν μεταφερθεί χθες. Παράλληλα, αναφέρεται ότι υπάρχουν πάνω από 10 σακούλες με ανθρώπινα μέλη από τα οποία λαμβάνονται δείγματα DNA προκειμένου να ταυτοποιηθούν.

Το πιο τραγικό, ωστόσο, είναι ότι αρκετοί άνθρωποι που ήταν στο τρένο δεν θα βρεθούν ποτέ καθώς από τις υψηλές θερμοκρασίες, που προκλήθηκαν από τη φωτιά μετά τη σύγκρουση, οι σοροί τους εξαϋλώθηκαν. Σημειώνεται ότι η θερμοκρασία στο βαγόνι που έπιασε φωτιά ξεπέρασε τους 1000 βαθμούς Κελσίου.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή