Μπάχαλο με τα έργα τηλεδιοίκησης: Τα συστήματα που δεν «κούμπωσαν» και τα υλικά χωρίς πιστοποίηση

Κομφούζιο με τις συμβάσεις εργασίες που αφορούν την τηλεδιοίκηση στον ΟΣΕ

Μπάχαλο με τα έργα τηλεδιοίκησης: Τα συστήματα που δεν «κούμπωσαν» και τα υλικά χωρίς πιστοποίηση
3'

Το 2014 για τη σύμβαση 717, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Mega, η ελληνική εταιρεία «Τομή», όπως συνηθίζεται, συνεργάστηκε με μία άλλη μεγάλη εταιρεία, γαλλική την ΑLSTOM, και ξεκίνησε να φτιάχνεται ένα έργο σε δύο κατευθύνσεις, ένα έργο από τα βόρεια κι ένα έργο από τα νότια.

Έτσι άρχισαν να τοποθετούν συστήματα ασφαλείας. Στην πορεία, μετά το 2016, διαπιστώθηκε ότι αυτά που έβαζαν, από πάνω προς τα κάτω ήταν τα πιστοποιημένα που η Alstom έλεγε ότι σωστά τα βάζει ο συνεργάτης στην Ελλάδα, δηλαδή η εταιρεία «Τομή».

Από κάτω προς τα πάνω – δηλαδή της Αθήνας προς τη Λάρισα – δεν είναι πιστοποιημένα, καθώς έβαζε η «Τομή» που ήταν υλικά παλιά.

Τα παλιά συστήματα δεν «κούμπωσαν» και έτσι η κοινοπραξία διαλύθηκε.

Το 2021 προέκυψε από την παρέμβαση του γραφείου δημοσιονομικού ελέγχου αρνητικός λογαριασμός.

Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία Alstom υποχρεώθηκε να επιστρέψει στο Δημόσιο 1.307.260,11 εκατ. ευρώ για την αντικατάσταση εβδομήντα αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα, δηλαδή εβδομήντα σημεία ήταν λάθος.

Οικονόμου σε Τσίπρα: «Λειτουργούσε κανονικά η τηλεδιοίκηση τη μοιραία νύχτα»

Στις δηλώσεις του Αλέξη Τσίπρα ο οποίος από τη Λάρισα κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι ψεύδεται για τη λειτουργία του συστήματος τηλεδιοίκησης στα τρένα, απαντά με ανακοίνωσή του ο Γιάννης Οικονόμου.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος μιλά για πολιτική «πολακισμού» από τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, τονίζοντας ότι το σύστημα λειτούργησε κανονικά την μοιραία νύχτα των Τεμπών, παρουσιάζοντας και σχετικά έγγραφα.

«Ακόμα κι η λέξη ΝΤΡΟΠΗ είναι ανεπαρκέστατη», καταλήγει στη δήλωση του ο κ. Οικονόμου.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

«Δυστυχέστατα, στη σκιά μιας ανείπωτης τραγωδίας, ο κ. Τσίπρας επιμένει να στήνει παραστάσεις. Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά. Σήμερα δεν μετέβη ανατολικά της Αθήνας, αλλά πιστός στην πολιτική του πολακισμού, ταξίδεψε μέχρι την Λάρισα για να δείξει ότι τα έργα αποκατάστασης σε ένα γιαπί -κυριολεκτικά- που εγκατέλειψαν το 2019 και που θα ολοκληρωθούν τους επόμενους μήνες είναι δήθεν κέντρο τηλεδιοίκησης που η κυβέρνηση υποστήριξε πως λειτουργεί. Δεν μπήκε στον κόπο βέβαια να επισκεφθεί το Σταθμαρχείο και να δει αυτό για το οποίο από την πρώτη στιγμή μιλήσαμε.

Το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης με τον πίνακα χειρισμού και οπτικού ελέγχου και αυτόματης χάραξης διαδρομών, που έχει παραδοθεί από το Νοέμβριο του 2022 και λειτουργεί κανονικά έκτοτε.

Όπως λειτούργησε κανονικά και την μοιραία εκείνη νύχτα, πριν από το τραγικό δυστύχημα, και που δυστυχώς ο σταθμάρχης δεν χρησιμοποίησε. Επισυνάπτουμε και την αποτύπωση καταγραφής δεδομένων για το μοιραίο εκείνο βράδυ.

Όλοι γνωρίζουμε την εμμονή του με τα ψέματα και ότι καθόλου δεν άλλαξε. Όμως για αυτό που κάνει ο κ. Τσίπρας, στην προσπάθεια εργαλειοποίησης της τραγωδίας, ακόμα κι η λέξη ΝΤΡΟΠΗ είναι ανεπαρκέστατη».

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή