Ο βουλευτής Ντόλιος ζητά λειτουργία ισλαμικών σπουδών στο ΑΠΘ
Πρόταση δημιουργίας τμήματος ισλαμικών σπουδών στο ΑΠΘ, από τον Γ. Ντόλιο.
«Ζητάω από τον κύριο υπουργό να φέρει πολύ σύντομα ένα νομοσχέδιο μέρος του οποίου θα αποτελεί διάταξη για τους ιεροδιδασκάλους, το θέμα της επιλογής των μουφτήδων, της λειτουργίας Παιδαγωγικού Τμήματος στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, που θεσμοθετήθηκε και βεβαίως μια κατεύθυνση ισλαμικών σπουδών που θα βγάζει θεολόγους του Ισλάμ», ανέφερε ο βουλευτής Έβρου
Την πρόταση για δημιουργία τμήματος Ισλαμικών σπουδών πρότεινε ο βουλευτής Έβρου του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Ντόλιος στην παρέμβαση του στη Βουλή για την τροπολογία που αφορά τον διορισμό μουσουλμάνων–ιεροδιδασκάλων. Ο κ. Ντόλιος επισήμανε ότι πριν από ένα χρόνο μητροπολίτες και πολιτικά πρόσωπα, είχαν διαφωνήσει και καταγγείλει τον προγραμματισμό πρόσληψης ιεροδασκάλων και σήμερα συμφωνούν με την τροπολογία.
Μεταξύ άλλων στην παρέμβασή του ο βουλευτής σημείωσε τα εξής, «για μια ακόμη φορά η Θράκη γίνεται θέμα στη Βουλή με αφορμή την τροπολογία για τους ιεροδιδασκάλους. Θυμάμαι -και το λέω για ακόμη μία φορά- ότι και πέρυσι –πριν ένα χρόνο περίπου, κύριε υπουργέ- όταν έγινε ο προγραμματισμός των προσλήψεων των συμβασιούχων και βγήκε στο «Διαύγεια» ότι θα προσληφθούν διακόσιοι σαράντα μουσουλμάνοι ιεροδιδάσκαλοι, τότε μητροπολίτες, πολιτικά πρόσωπα, κόμματα, τα ίδια πρόσωπα που σήμερα ξιφουλκούν υπέρ της τροπολογίας τότε ξιφούλκησαν εναντίον του προγραμματισμού της τότε ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας γιατί είχε την πρόθεση να προσλάβει μουσουλμάνους ιεροδιδασκάλους και όχι ορθόδοξους ιερείς. Θα επαναλάβω για να δείξω τον ευκαιριακό τρόπο με τον οποίο εκφράζονται θέσεις και απόψεις ότι τα ίδια πρόσωπα, τα ίδια κόμματα, οι ίδιοι κύκλοι με εντελώς διαφορετική άποψη αναφέρθηκαν στο θέμα πέρυσι και αναφέρονται στο θέμα φέτος.
Ας πάμε παρακάτω. Οι αναφορές στη Θράκη με την ευκαιρία, όπως είπα, κάποιων αφορμών που προκύπτουν, για εμάς τους Θρακιώτες είναι ευπρόσδεκτες, είναι καλές, είναι θετικές, αρκεί να προκύπτουν από ένα γνήσιο πατριωτικό συναίσθημα. Θα περίμενα, παραδείγματος χάριν, εκτός από αυτήν την πολύ έντονη στάση τους απέναντι στο θέμα της τροπολογίας, να είχε ληφθεί κάποια πρωτοβουλία από αυτούς τους πατριώτες για αυτό που έγραψαν οι εφημερίδες, ότι το τουρκικό κράτος προτείνει, ενισχύει τη «Ziraat Bank» με 50 εκατομμύρια, για να δοθούν δάνεια σε Θρακιώτες αγρότες και όχι μόνο σε μουσουλμάνους. Θα μπορούσε να αναληφθεί μία πρωτοβουλία, να υπάρχει μία τροπολογία που να λέει ότι στη Θράκη θα μπορούν με έναν ιδιαίτερο τρόπο να δίνονται δάνεια από όλες τις ελληνικές τράπεζες με την ενίσχυση του ελληνικού κράτους. Η αφορμή δόθηκε. Πρωτοβουλίες και αναφορές στη Βουλή δεν υπήρξαν.
Θα ήθελα να αναφερθώ σε ένα άλλο θέμα, κύριε υπουργέ. Εκεί θα κριθούμε όλοι μας. Έρχεται σε λίγο στη Βουλή –και καλώς έρχεται- το περίφημο σχέδιο «Αθηνά». Θα αφορά όλα τα πανεπιστήμια. Όλα τα πανεπιστήμια θα αντιμετωπιστούν με τον ίδιο τρόπο; Κοιτάξτε να δείτε. Απόψεις που θα λένε «ναι σε όλα τα πανεπιστήμια», απόψεις που θα λένε «όχι στην κατάργηση, στη συγχώνευση, στη συρρίκνωση όλων των πανεπιστημίων γενικώς» δεν υποστηρίζουν το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο της Θράκης. Έτσι κρίνονται τα πολιτικά πρόσωπα απέναντι στη Θράκη. Θα επαναλάβω ότι ευκαιριακές απόψεις, όταν προκύπτουν ζητήματα, δεν υποδηλώνουν γνήσιο πατριωτισμό. ρχομαι στο θέμα της τροπολογίας. Θέλω να θυμίσω μόνο ότι εμείς ως ΠΑΣΟΚ κάναμε μία προσπάθεια επί Κυβέρνησης Παπαδήμου να έρθει στη Βουλή για συζήτηση ένα νομοσχέδιο που αφορά πολλά θέματα της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης. Δεν κατέστη δυνατό, γιατί εκφράστηκε η άποψη ότι η κυβέρνηση Παπαδήμου ήταν μία κυβέρνηση της οποίας κύριο έργο ήταν να ασχολείται με θέματα μνημονιακού χαρακτήρα και όχι με άλλα θέματα. Αποσύρθηκε τότε το νομοσχέδιο. Έχουμε, λοιπόν, στα χέρια μας ένα έτοιμο νομοσχέδιο που αφορά μια σειρά κρίσιμων θεμάτων για τα θέματα της μειονότητας. Θέλω να αναφερθώ σε αυτά τα θέματα.
Υπάρχει το θέμα της επιλογής του μουφτή από ειδικό σώμα μουσουλμάνων θεολόγων. Περιγράφεται στο νομοσχέδιο. Μπορεί το υπουργείο Παιδείας να το ξαναδεί. Υπάρχει το θέμα των ιεροδιδασκάλων -το περίφημο θέμα της τροπολογίας- οι οποίοι θα αμείβονται από το ελληνικό κράτος. Είναι ένα δεύτερο ζήτημα το οποίο μπορεί να έρθει ως διάταξη σε ένα νομοσχέδιο.
Θα ήθελα να κάνω μία παρένθεση και να πω ότι σε καμιά περίπτωση δεν υπονοώ ότι θα πρέπει να παραπέμψουμε αυτά τα θέματα στις καλένδες. Ζητώ τη δέσμευση του Υπουργού για να γίνει μια συνολική παρέμβαση άμεσα -και όταν λέω άμεσα, εννοώ τον άλλο μήνα, εννοώ τώρα, το Γενάρη- εφ’ όσον υπάρχει έτοιμο νομοσχέδιο.
Βεβαίως, θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε το θέμα της λειτουργίας –επιτέλους- του Παιδαγωγικού τμήματος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, το οποίο θεσμοθετήθηκε και δεν λειτούργησε και έχει ως στόχο να παράξει πτυχιούχους ικανούς να ανταποκριθούν στις ανάγκες της τουρκόφωνης εκπαίδευσης. Όλοι μαζί συμφωνήσαμε σε αυτήν την Αίθουσα –επαναλαμβάνω, όλοι μαζί- και το Τμήμα αυτό δεν λειτούργησε. Υπάρχουν και άλλα θέματα. Μια σοβαρή χώρα που έχει αυτοπεποίθηση, που πιστεύει στον εαυτό της, που έχει μουσουλμανική μειονότητα, σύμφωνα με τη Διεθνή Συνθήκη της Λωζάννης, δεν μπορεί ακόμη να μην έχει φροντίσει να παράξει θεολόγους του Ισλάμ. Γίνεται μια συζήτηση, κύριε Υπουργέ, ώστε η Θεολογική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης να βρει τρόπο μέσω μιας κατεύθυνσης, τμήματος, σχολής –δεν είμαι ειδικός- να παράξει θεολόγους του Ισλάμ. Είναι αναγκαίο να ασχοληθούμε με αυτά τα θέματα, αλλά με έναν πλήρη τρόπο, με έναν τρόπο γνήσια πατριωτικό. Δεν προτείνω να παραπεμφθεί το συγκεκριμένο θέμα στις καλένδες. Ζητάω από τον κύριο Υπουργό να φέρει πολύ σύντομα στο επόμενο χρονικό διάστημα, το πολύ-πολύ τον άλλο μήνα, ένα νομοσχέδιο μέρος του οποίου θα αποτελεί διάταξη για τους ιεροδιδασκάλους, το θέμα της επιλογής των μουφτήδων, της λειτουργίας Παιδαγωγικού Τμήματος στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, που θεσμοθετήθηκε και βεβαίως μια κατεύθυνση –δεν ξέρω αν είναι σωστή η ορολογία, κύριε Υπουργέ- ισλαμικών σπουδών που θα βγάζει θεολόγους του Ισλάμ», καταλήγει στην παρέμβασή του ο βουλευτής Έβρου.
ΠΗΓΗ ΧΡΟΝΟΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ