ΔΗΜΑΡ: Υποβαθμίζουν τα καλλιτεχνικά μαθήματα στα σχολεία
Για υποβάθμιση των καλλιτεχνικών μαθημάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση κάνει λόγο η Δημοκρατική Αριστερά, τονίζοντας ότι δεν αποτελεί «πολυτέλεια αλλά προτεραιότητα για τη νέα γενιά, που ήδη βιώνει τα αδιέξοδα των περικοπών στην παιδεία και στον πολιτισμό».
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Κατόπιν όσων είδαν το φως της δημοσιότητας (ανακοίνωση Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος και άλλων φορέων) σχετικά με τη διαφαινόμενη υποβάθμιση των καλλιτεχνικών μαθημάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η ΔΗΜΑΡ εκφράζει την ανησυχία της, τη διαφωνία και την αντίδρασή της στην προοπτική της ακραίας περικοπής της καλλιτεχνικής παιδείας. Σε μια εποχή που χιλιάδες εκπαιδευτικοί οδηγούνται αιφνιδιαστικά στην “οριζόντια” απομάκρυνση από τα διδακτικά τους καθήκοντα και στη στέρηση της εργασιακής τους αξιοπρέπειας, η ΔΗΜΑΡ θεωρεί ότι και ο πολιτισμός δέχεται ένα ισχυρό πλήγμα.
Τα ήδη απαξιωμένα από το εκπαιδευτικό σύστημα καλλιτεχνικά μαθήματα δέχονται την χαριστική τους βολή. Η έλλειψη εκπαιδευτικού σχεδιασμού φαίνεται από το γεγονός ότι θεσμοί όπως τα «Μουσικά Γυμνάσια και Λύκεια» μαραζώνουν, ενώ παράλληλα ορισμένα καλλιτεχνικά μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις (ελεύθερο σχέδιο και γραμμικό σχέδιο) δεν διδάσκονται στο Λύκειο, εξωθώντας χιλιάδες οικογένειες στην παραπαιδεία.
Ένα από τα πράγματα που έχει ανάγκη σήμερα η δημόσια εκπαίδευση, είναι η ισχυροποίηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων, με εμπιστοσύνη και αξιολόγηση στο ανθρώπινο δυναμικό των διδασκόντων και με επανασχεδιασμό της ένταξης των εικαστικών μαθημάτων στο πρόγραμμα ενός «Νέου Λυκείου», που θα δεν θα καλλιεργεί μόνο δεξιότητες, αλλά θα προωθεί και την πολιτισμική γνώση.
Η ΔΗΜΑΡ παραμένει σε επαφή με τον εκπαιδευτικό κόσμο των γραμμάτων και των τεχνών, και δηλώνει πως η καλλιτεχνική παιδεία δεν αποτελεί πολυτέλεια, αλλά προτεραιότητα για τη νέα γενιά, που ήδη βιώνει τα αδιέξοδα των περικοπών στην παιδεία και στον πολιτισμό. Η πολιτισμική παιδεία, το μόνο σοβαρό αντίδοτο απέναντι στον εκφασισμό της κοινωνίας και τη νεανική βία, αποτελεί σήμερα κρίσιμο εργαλείο της κριτικής σκέψης, της γνώσης και της δημοκρατίας».