Χατζηδάκης: Δεν μας έλειψαν οι εκλογές – Νέο ξεκίνημα το 2014
Ο κ. Χατζηδάκης βρέθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης όπου συναντήθηκε με τον Περιφερειάρχη, Σταύρο Αρναουτάκη και το περιφερειακό συμβούλιο, καθώς και το Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης, Γιώργο Δεικτάκη και εκπροσώπους του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου, του Επιμελητηρίου Ηρακλείου και της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Ηρακλείου.
Αναλυτικά, οι δηλώσεις του κ. Χατζηδάκη:
«Σήμερα, εδώ στην Κρήτη, βλέπουμε ασφαλώς και τα προβλήματα της κρίσης, της ύφεσης, της ρευστότητας, αλλά βλέπουμε και την Κρήτη που παλεύει και δεν το βάζει κάτω.
Βλέπουμε την Κρήτη των έργων που γίνονται μέσα από το ΠΕΠ, το ΕΣΠΑ, το Jessica. Βλέπουμε την Κρήτη της καινοτομίας στο ΙΤΕ, στην εταιρεία "Phaistos Networks" που επισκέφθηκα, βλέπουμε τη φωτεινή πλευρά της Κρήτης και της Ελλάδας. Εμείς είμαστε το υπουργείο της Ανάπτυξης, αλλά, μέχρι πριν από μερικούς μήνες, η χώρα ήταν στο γκρεμό και στο κενό.
Ανάπτυξη, λοιπόν, στο γκρεμό και στο κενό δεν μπορούσε να γίνει. Τώρα, όμως, δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις για πολιτική σταθερότητα, για καλύτερο οικονομικό περιβάλλον.
Βασιζόμενοι σε αυτές τις προϋποθέσεις, μπορούμε να πούμε ότι, το 2013, θα είναι η τελευταία χρονιά καθόδου και το 2014 θα σημάνει ένα νέο ξεκίνημα για τη χώρα. Φτάνει να προχωρήσουμε ενωμένοι και με αποτελεσματικότητα".
Σχετικά με την έρευνα της ΓΣΕΒΕΕ και τα καταστήματα, ο κ. Χατζηδάκης τόνισε:
«Θα σας πω κάτι που μπορεί να σας εκπλήξει. Αυτό που λέει η έρευνα της ΓΣΕΒΕΕ, είναι αυτό που λέει και ο προϋπολογισμός από την αρχή της χρονιάς.
Ξέραμε ότι θα έχουμε ύφεση. Ο προϋπολογισμός προέβλεπε ύφεση 4,2%, λόγω και της δημοσιονομικής προσαρμογής. Η ύφεση που μπορεί να είναι μικρότερη τελικά, χάρη στον τουρισμό.
Με ειλικρίνεια, σας λέω ότι αυτή η χρονιά μπορεί κάλλιστα να είναι η τελευταία χρονιά καθόδου, μετά από 5-6 χρόνια συνεχούς ύφεσης και το 2014 να σημάνει ένα καινούργιο ξεκίνημα.
Για το πρωτογενές πλεόνασμα, ο υπουργός Ανάπτυξης υπογράμμισε:
«Το πρωτογενές πλεόνασμα, όσο και αν ακούγεται ως ένας τεχνικός όρος, είναι μία προϋπόθεση, έτσι ώστε η χώρα να διαπραγματευτεί με τους εταίρους μας για καλύτερες συνθήκες, σε σχέση με το δημόσιο χρέος.
Θα είναι μία ώθηση της χώρας προς τα μπρος, ένας δρόμος, για να βγούμε μία ώρα γρηγορότερα από το μνημόνιο. Εμείς εκλεγήκαμε με δυο εντολές. Η μία εντολή ήταν να παραμείνει η χώρα στο ευρώ. Επετεύχθη. Η δεύτερη ήταν να απαλλαγεί η χώρα από τα μνημόνια.
Γι' αυτό, δουλεύουμε, έχουμε κάνει τα 3/4 της διαδρομής και γι΄ αυτό το λόγο, αξίζει να προχωρήσουμε από δω και πέρα συστηματικά και υπεύθυνα, έτσι ώστε να μπούμε μια και καλή στο δρόμο της ανάκαμψης και της ανάπτυξης".
Απορρόφηση ΕΣΠΑ και στοιχεία απορρόφησης στην Κρήτη
«Πέρυσι ήμασταν 18οι στις απορροφήσεις, φέτος είμαστε 4οι στους 27 της ΕΕ. Αυτό έγινε, εξαιτίας μίας σειράς προγραμμάτων που υλοποιήθηκαν και υλοποιούνται.
Θυμίζω μερικά πρόσφατα: Οι βρεφονηπιακοί σταθμοί, το κουπόνι για την υγεία, το πρόγραμμα για τους 50.000 ανέργους, πολλά τεχνικά έργα που ξεκινάνε και προχωράνε.
Η Κρήτη είναι μεταξύ των Περιφερειών με τα καλύτερα ποσοστά απορρόφησης και η προσπάθεια συνεχίζεται. Στο καινούργιο ΕΣΠΑ επιδιώκουμε απλούστερη αρχιτεκτονική, λιγότερη γραφειοκρατία. Και να είναι πιο καινοτόμο στη λογική του. Με έμφαση στην επιχειρηματικότητα στην καινοτομία, στην εξωστρέφεια. Η Κρήτη θα έχει ένα σημαντικό μερίδιο στο καινούργιο ΕΣΠΑ και θα έχει τουλάχιστον τα χρήματα που είχε σ' αυτό το ΕΣΠΑ».
Αδειοδοτήσεις επιχειρήσεων
"Δουλεύουμε εδώ και μήνες με την Παγκόσμια Τράπεζα και πια είμαστε στη φάση που πλησιάζει η ώρα της νομοθέτησης. Θα προχωρήσουμε μέχρι το τέλος του χρόνου, έτσι ώστε να βγάλουμε το "ζουρλομανδύα" της αδειοδότησης από τις επιχειρήσεις, βασιζόμενοι ουσιαστικά σε μία υπεύθυνη δήλωση του επιχειρηματία, ο οποίος θα παίρνει την ευθύνη, έτσι ώστε να ανοίγει μόνος του και χωρίς ελέγχους.
Βεβαίως, αν πει ψέματα, θα "τρώει καμπάνα στο κεφάλι του" , αλλά προχωρούμε, υιοθετώντας τις καλύτερες διεθνείς πρακτικές και χωρίς ελέγχους αναγκαστικά από τη δημόσια διοίκηση, αλλά από τρίτες ελεγκτικές εταιρείες, όπως γίνεται στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, όπου το κράτος δεν ελέγχει τα αυτοκίνητα, αλλά ελέγχει τους ελεγκτές".