Ερώτηση του Νίκου Νικολόπουλου για την διέλευση του φυσικού αερίου από το λιμάνι της Πάτρας
Ερώτηση για την διέλευση του φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα μέσω του λιμανιού της Πάτρας, έκανε ο βουλευτής Αχαΐας Νίκος Νικολόπουλος, προς τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, διερωτώμενος τι θα γίνει για την υλοποίηση δορυφορικού σταθμού αποθήκευσης του καυσίμου σε υγροποιημένη μορφή, στο λιμάνι της Πάτρας.
Αναλυτικά η ερώτηση του Βουλευτή Αχαΐας Νίκου Νικολόπουλου
«Οι προοπτικές για τη δημιουργία υποδομών μεταφοράς και αποθήκευσης φυσικού αερίου στην Αχαΐα, φαίνεται ότι είναι περισσότερο ορατές από ποτέ, μετά την ανακοίνωση του ΟΛΠΑ, με την οποία γνωστοποίησε ότι συνεργάζεται με τη ΔΕΠΑ για την υλοποίηση δορυφορικού σταθμού αποθήκευσης του καυσίμου σε υγροποιημένη μορφή, στο λιμάνι της Πάτρας.
Στο πλαίσιο συμμετοχής του σε πρόγραμμα που στοχεύει στην εξέταση των πιθανοτήτων για δημιουργία υποδομών τροφοδοσίας υγροποιημένου φυσικού αερίου, ως ναυτιλιακού καυσίμου στον λιμένα της Πάτρας, ο ΟΛΠΑ είχε πρόσφατα συνάντηση στα κεντρικά γραφεία του με τον Διευθυντή Τεχνικής Υποστήριξης και άλλα ανώτερα στελέχη της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου ΑΕ (ΔΕΠΑ), κατά την οποία εξετάστηκε κατ’αρχήν η πιθανότητα προώθησης του φυσικού αερίου σε υγροποιημένη μορφή, στη μη διασυνδεμένη Δυτική Ελλάδα, καθώς και η ενδεχόμενη ανάγκη δημιουργίας δορυφορικού σταθμού αποθήκευσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος το σχέδιο που εξετάζεται, στοχεύει στη δια θαλάσσης μεταφορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου σε ειδική εγκατάσταση που θα πρέπει να φτιαχτεί στον νότιο λιμένα της Πάτρας, και την αποθήκευσή του σε μεγάλες δεξαμενές, για τη μετέπειτα μεταφορά του με βυτιοφόρα φορτηγά σε επιχειρήσεις της Βιομηχανικής Περιοχής ή σε άλλες μεγάλες εγκαταστάσεις, όπως ξενοδοχεία, νοσοκομεία κ.α.
Μάλιστα, ο χώρος που βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για την κατασκευή των δεξαμενών αποθήκευσης, είναι αυτός που προοριζόταν για την κατασκευή του εμπορευματικού τμήματος του νέου λιμένα Πατρών, έργο το οποίο φαίνεται ότι έχει εγκαταλειφθεί ακόμα και ως προοπτική για το άμεσο μέλλον. Να σημειωθεί ότι τις βάσεις για το σχέδιο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου στην περιοχή, δια θαλάσσης, έθεσε το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, με την προκαταρκτική μελέτη που είχε κάνει σε συνεργασία με τη ΔΕΠΑ.
Την προώθηση του σχεδίου, έθεσε επί τάπητος ο σύμβουλος Διοίκησης της ΔΕΠΑ κ.Κώστας Ανδριοσόπουλος, ο οποίος μιλώντας πρόσφατα σε εκδήλωση στο Αίγιο που στήριξε επικοινωνιακά η εφημερίδα «Πελοπόννησος», τάχθηκε ξεκάθαρα υπέρ της Θαλάσσιας μεταφοράς και προμήθειας των Δήμων Πατρέων και Αιγιάλειας, με φυσικό αέριο από δεξαμενές, αφού δεν συμφέρει κανέναν επενδυτή να σκάψει υπόγειο δίκτυο.
Στην ίδια εκδήλωση, ο εκπρόσωπος του «Ομίλου Σαμαράς», κ.Θεόδωρος Καριπίδης, παρουσίασε μια λύση που μπορεί να εφαρμοστεί στις περιπτώσεις των Δήμων Πατρέων και Αιγιαλείας και μίλησε για την κατασκευή μικρών σταθμών αποθήκευσης, στους οποίους θα μεταφέρεται υγροποιημένο φυσικό από ειδικά τάνκερ στην αποβάθρα του λιμανιού. Το υγροποιημένο φυσικό αέριο θα αποθηκεύεται σε δεξαμενές και από εκεί θα μπορεί να μεταφέρεται, είτε με βυτιοφόρα είτε σε τοπικά δίκτυα.
Κατόπιν όλων των ανωτέρω, ερωτάσθε:
Τι θα κάνετε για την υλοποίηση δορυφορικού σταθμού αποθήκευσης του καυσίμου σε υγροποιημένη μορφή, στο λιμάνι της Πάτρας και του Αιγίου με την κατασκευή μικρών σταθμών αποθήκευσης, στους οποίους θα μεταφέρεται υγροποιημένο φυσικό από ειδικά τάνκερ στην αποβάθρα των λιμανιών;
Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Ι. Νικολόπουλος
Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος»