Νικολόπουλος: Επίκαιρη ερώτηση για την διέλευση του φυσικού αερίου

Στη Βουλή συζητήθηκε την Παρασκευή (05/02/2016) η επίκαιρη ερώτηση του Ανεξάρτητου βουλευτή Αχαΐας και προέδρου του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος, Νίκου Νικολόπουλου, στην οποία απάντησε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Π. Σκουρλέτης, σχετικά με την έλευση του φυσικού αερίου στην Δυτική Ελλάδα, με την μεταφορά του μέσω του λιμανιού της Πάτρας.

Νικολόπουλος: Επίκαιρη ερώτηση για την διέλευση του φυσικού αερίου
9'

«Το “λιμάνι στα Καλάβρυτα” κι η “παραμεθόριος στην Καλαμάτα”…»

Ο Νίκος Νικολόπουλος ερωτώμενος από εκπροσώπους των ΜΜΕ, στο περιστύλιο της Βουλής, μεταξύ άλλων είπε: «Εμείς δεν ζητάμε “λιμάνι στα Καλάβρυτα”, ούτε να μας “βαπτίσουν” άγονη γραμμή την αεροπορική σύνδεση Πάτρας -μέσω Αράξου- Θεσσαλονίκης, όπως έκαναν οι προηγούμενοι για την Καλαμάτα, όχι επειδή η Καλαμάτα μετακινήθηκε στα σύνορα, αλλά επειδή ήταν η εκλογική περιφέρεια του πρώην Πρωθυπουργού….

Την “πολιτικομάνα” Πάτρα, παρότι είναι και η Δυτική Συμπρωτεύουσα και ανέδειξε μεγάλο αριθμό Πρωθυπουργών δυστυχώς, όχι μόνον δεν τις έδωσε bonus, αλλά την κατέστησε ουραγό… των Ελληνικών πόλεων!!!

Όσοι Πρωθυπουργοί πέρασαν από την Αχαΐα χωρίς εξαίρεση -από τον Ανδρέα Παπανδρέου ως τον Γιωργάκη με την “πράσινη” ανάπτυξη- υπεσχέθησαν το φυσικό αέριο. Δυστυχώς όμως στο τέλος εισπράξαμε “αέρα κοπανιστό” …. όπως λέει και ο λαός μας»

Η συζήτηση στην Βουλή έφερε αποτέλεσμα

Ν. Νικολόπουλος: «Κύριε Υπουργέ διεκδικούμε το αυτονόητο. Στην τρίτη πόλη της Ελλάδος, να αποκτήσουν τα νοικοκυριά της, η βιομηχανία της και γενικώς όλες οι επιχειρήσεις της πρόσβαση στο φυσικό αέριο. Μετά την τοποθέτηση σας φεύγω αισιόδοξος, ότι αυτήν την φορά δεν θα ζήσουμε την ίδια απογοήτευση και κοροϊδία των προηγουμένων Υπουργών.

Θα σας ελέγχουμε έως ότου και οι Αχαιοί επιτέλους θα απολαμβάνουν τα οφέλη του φυσικού αερίου, ως φθηνής ενέργειας που δίνει χαμηλότερα παραγωγικά κόστη, προστατεύοντας έτσι και την απασχόληση, αλλά και την καλύτερη ποιότητα ζωής, αφού θα έχουν και μια πιο προσιτή οικιακή θέρμανση.

Είναι αναγκαία η σύνδεση του νομού με το φυσικό αέριο προκειμένου όχι μόνον να βελτιωθούν οι όροι διαβίωσης των πολιτών, αλλά κυρίως και οι όροι καλυτέρευσης της λειτουργίας των επιχειρήσεων σε σχέση με τον ανταγωνισμό που υφίστανται οι επιχειρήσεις της Δυτικής Ελλάδος.

Και ρωτάω, κύριε Υπουργέ, ποιες είναι οι προθέσεις από την πλευρά του Υπουργείου και οι ενέργειες που μπορούν και πρέπει να γίνουν, ούτως ώστε και Δυτική Ελλάδα, να είναι σε “πρώτη” προτεραιότητα.

Και πότε θα ολοκληρωθεί η διαστασιολόγηση και η κοστολόγηση ενός δικτύου διανοµής φυσικού αερίου στην Πάτρα».

Ο Υπουργός Ανάπτυξης Π. Σκουρλέτης απαντώντας στον Πρόεδρο του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος και Ανεξάρτητο Βουλευτή Αχαίας Ν. Νικολόπουλο στην πρωτολογία του είπε:

«Πρέπει να πούμε, βέβαια, κάτι αυτονόητο.

Δεν μπορεί η τρίτη πόλη στην Ελλάδα να στερείται της δυνατότητας χρήσης φυσικού αερίου. Αυτό είναι τελείως ανορθόδοξο. Ειλικρινά, οι ευθύνες όσων τα σχεδίαζαν μέχρι τώρα είναι πολύ μεγάλες που δεν ενέταξαν ακριβώς στους σχεδιασμούς τους την Πάτρα.

Στην δευτερολογία του ο Ν. Νικολόπουλος ζήτησε περισσότερες εξηγήσεις από τον Υπουργό και μεταξύ άλλων είπε:

«Σας ζητώ εκ μέρους των συμπολιτών μου να πείτε στην εθνική αντιπροσωπεία πότε θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την δημιουργία του δικτύου διανομής φυσικού αερίου στην Πάτρα, κατά πόσο μπορεί η ΔΕΠΑ να συμβάλλει με ένα ποσοστό χρηματοδότησης στο έργο και τι εργαλεία χρηματοδότησης υπάρχουν για την σύνδεση των νοικοκυριών με το αστικό δίκτυο».

Απαντώντας ο Υπουργός, για την χρηματοδότηση του έργου είπε: «Υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες δανειοδότησης μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, όπως έχει γίνει και σε άλλα ενεργειακά έργα π.χ. του ΑΔΜΗΕ, τα οποία βρίσκονται ακόμη και σήμερα σε εξέλιξη.

Επίσης τόνισε ότι όλοι αντιλαμβάνονται τη μεγάλη δυνατότητα ανάπτυξης μέσα στην ίδια την πόλη και πόσο αυτό θα έδινε τη δυνατότητα πλέον και στους καταναλωτές να έχουν πιο αξιόπιστες και πιο φθηνές υπηρεσίες».

Και αναφερόμενος στο πω θα γίνει είπε: «Ιδιαίτερα, λοιπόν, για την Πάτρα προβλέπεται η δημιουργία ενός σταθμού αποθήκευσης μέσα στο λιμάνι. Γνωρίζετε ίσως ότι έχουν γίνει συνεννοήσεις με τον Πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Πάτρας και από εκεί πέρα θα δούμε το θέμα της επέκτασης μέσα στην πόλη, αλλά και της μεταφοράς πλέον με βυτία σε μεγάλους ενεργοβόρους καταναλωτές, είτε αυτοί βρίσκονται στη βιομηχανική περιοχή είτε αφορά τα θερμοκήπια, έτσι ώστε πλέον να γίνει πραγματικότητα η χρήση του φυσικού αερίου», στην Τρίτη πόλη της Ελλάδος».

Τον Απρίλη βλέπουμε έτοιμη την μελέτη

Ο Π. Σκουρλέτης αποκάλυψε ότι : «Ήδη έχει ξεκινήσει η μελέτη από κοινού με το Τεχνικό Επιμελητήριο Δυτικής Ελλάδας, την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και τη ΔΕΠΑ, η οποία υπολογίζεται να είναι έτοιμη τον Απρίλιο του 2016.

Με νεοφιλελεύθερα οικονομικά κριτήρια που προβάλλει ο Μητσοτάκης….

δεν θα πήγαινε ο Καραμανλής ποτέ την ΔΕΗ στην ύπαιθρο

η συζήτηση πήρε και ιδεολογικοπολιτικό χρώμα, όταν ο Ν. Νικολόπουλος μίλησε και ως εκπρόσωπος της κοινωνικής Κεντροδεξιάς, ως πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος και υπογράμμισε:

«Κύριε Υπουργέ, εσείς το ξέρετε -αλλά καλό είναι να ακούγεται στον λαό ιδιαίτερα αυτόν τον καιρό καταθέτει ακραίες αντιαναπτυξιακές και αντιλαϊκές καταστροφικές λογικές, ο νεοφιλελεύθερος δήθεν μεταρρυθμιστής κ. Μητσοτάκης, ότι πριν από κάποιες δεκαετίες για να γίνει πράξη ο εξηλεκτρισμός σε κάθε γωνιά της ελληνικής επικράτειας, δεν είχαν υιοθετηθεί τεχνοκρατικά και οικονομοτεχνικά επιχειρήματα.

Τότε, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και οι υπόλοιποι Έλληνες πολιτικοί, δεν έλεγαν εάν είναι βιώσιμη ή όχι η επένδυση ή όχι του εξηλεκτρισμού της χώρας, γιατί αλίμονο, αν σκέφτονταν όπως θέλει τώρα ο Μητσοτάκης, ακόμα δεν θα είχε πάει το ρεύμα σε κανένα χωριό.

Είχε κριθεί ότι η ανάπτυξη των υποδομών, αφ' εαυτή, παράγει ανάπτυξη και συνεπώς αυτές οι επενδύσεις αποδίδουν.

Βέβαια τότε δεν ανθούσε ο «Μητσοτακικός νεοφιλελευθερισμός», αλλά…ο κρατικός παρεμβατισμός του “σοσιαλμανούς” Κων. Καραμανλή.

Είδαμε όμως όταν η Ελλάδα της σοσιαλδημοκρατίας του Σημίτη και του Γιώργου Παπανδρέου διολίσθησε σε κριτήρια ξένα προς τις ιδεολογικές της ρίζες που καταλήξαμε…. Στην ”αγκαλιά” του ΔΝΤ.

Όπως και τότε, λοιπόν, είχε κριθεί πως η ανάπτυξη των υποδομών παράγει γλυκείς καρπούς πουόντως απέδωσαν εκείνες οι δημόσιες επενδύσεις, έτσι και σήμερα πιστεύω ότι κι εσείς το ίδιο πρέπει να κάνετε.

Προχωρώντας με γοργά βήματα, να υλοποιηθούν όσα ανακοίνωσε ο Πρόεδρος της ΔΕΠΑ. Διαφορετικά, εάν δεν υπάρξει ο “κρατικός παρεμβατισμός”, μέσω ΔΕΠΑ όμοιος εκείνου του Κωνσταντίνου Καραμανλή και μείνουμε στα κριτήρια των νεοφιλελευθέρων «νεομητσοτακικών» κηρύκων, τότε ποτέ δεν θα έρθει το φυσικό αέριο στην Πάτρα».

Π. Σκουρλέτης: «Το έργο θα ξεκινήσει το 2017…

Χαίρομαι για τα αντινεοφιλελεύθερα αντισώματα!!!»

Ο Π. Σκουρλέτης σχολίασε αμέσως την αναφορά του κοινωνιστή κεντροδεξιού Ν. Νικολόπουλου λέγοντας: «Με χαρά βλέπω κ. Νικολόπουλε τα αντινεοφιλελεύθερα αντισώματα που έχετε και στα οποία συμφωνώ.

Πολύ σωστά αναφέρετε πλέον ότι το νέο θεσμικό πλαίσιο, δεν ζητά υποχρεωτικά ιδιώτη επενδυτή και έτσι δεν δημιουργεί εμπόδια. Ο αρχικός σχεδιασμός είναι το έργο να ξεκινήσει το 2017 και να έχει ολοκληρωθεί το 2021.

Θεωρώ ότι αυτά όλα είναι ρεαλιστικά και αναγκαία. Νομίζω ότι και εσείς κι εγώ θα έχουμε τη δυνατότητα να τα δούμε και να αποτελέσουν το εφαλτήριο πλέον για ακόμα μεγαλύτερες τέτοιου είδους αναπτυξιακές δράσεις και πρωτοβουλίες. Από εκεί και έπειτα, ιδιαίτερα για την Πάτρα, απ’ ό,τι γνωρίζετε –και αυτό δεν πρέπει απλώς να το επιβεβαιώσουμε, αλλά να κάνουμε και κάτι παραπάνω, το οποίο ήδη έχει αρχίσει να γίνεται- προβλέπεται η τροφοδοσία με τη μορφή του LNG του υγροποιημένου αερίου.

Ν. Νικολόπουλος : Πείτε μας όμως που θα βρείτε τα χρήματα

«Να μας πείτε εκτός από το ΕΣΠΑ, εκτός από τα οικονομικά μέσα, που όπως είπατε, θα διαθέσει η ΔΕΠΑ, θα συμβάλλει με ένα μεγάλο ποσοστό στη χρηματοδότηση και το πακέτο Γιούνκερ, όπως έχει ειπωθεί;

Π. Σκουρλέτης : Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων κυρίως θα χρηματοδοτήσει

το έργο αλλά και η ΔΕΠΑ και το ΕΣΠΑ

«Αφού δούμε τα ζητήματα του μήκους του δικτύου, το πλήθος των νέων πελατών, τον προβλεπόμενο όγκο αερίου, το κόστος κατασκευής, αφού έχουμε όλα τα στοιχεία, επαναλαμβάνω, μέσα από δανειοδότηση, μέσα από ίδια συμμετοχή της ΔΕΠΑ με τα δικά της μικρά κεφάλαια, αλλά και χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020, θα ξεκινήσουμε.

Ο αρχικός σχεδιασμός είναι το έργο να ξεκινήσει το 2017 και να έχει ολοκληρωθεί το 2021.

Οι μεγάλες δυνατότητες για να χρηματοδοτήσουμε το έργο δίνονται μέσα από την απευθείας δανειοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Ήδη το έχουμε κάνει αυτό σε άλλες περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα αυτό πράξαμε για τον ΑΔΜΗΕ. Κατ’ ανάλογο τρόπο για τα πολλά χρήματα θα εξαντλήσουμε όλα τα δυνατά μέσα που υπάρχουν, έτσι ώστε να μπορέσουμε να είμαστε εντάξει απέναντι στους Αχαιούς, στους κατοίκους της τρίτης μεγαλύτερης πόλης, διότι, επαναλαμβάνω, είναι αδιανόητο το ότι μέχρι τώρα δεν είχαν δυνατότητα πρόσβασης στο φυσικό αέριο».

«Αυτή την φορά νομίζω πως δικαιολογημένα πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι… Πρέπει πρώτα εσείς να κάνετε τα πάντα για να αποκατασταθεί η εις βάρος μας αδικία…», είπε καταλήγοντας ο Ν. Νικολόπουλος και ευθύς αμέσως πήρε την απάντηση – δέσμευση του αρμόδιου Υπουργού Π. Σκουρλέτη, ο οποίος δεσμεύτηκε από το βήμα της Βουλής:

«Να ξέρετε ότι είναι μία από τις προτεραιότητες του Υπουργείου.

Είμαστε στη διάθεσή σας για να απαντήσουμε σε κάθε ερώτηση.

Είμαστε στη διάθεσή σας και για τον από κοινού σχεδιασμό της μορφής και αυτής της δανειοδότησης.

Να ξέρετε πάντως ότι υπάρχει ήδη τέτοια προεργασία».

Το βίντεο της συζήτησης της επίκαιρης ερώτησης του Ν. Νικολόπουλου

Ζητάμε το αυτονόητο, την σύνδεση της Δ. Ελλάδας με το δίκτυο φυσικού αερίου

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή