Όσκαρ 2023: Τα φαβορί για το Χρυσό Αγαλματίδιο στις κατηγορίες 1ου ανδρικού και γυναικείου ρόλου
Λίγες ώρες έμειναν μέχρι την 95η Τελετή Απονομής των Βραβείων Όσκαρ - Τα φαβορί για τους πιθανούς μεγάλους νικητές στις κυριότερες κατηγορίες Α ανδρικού και γυναικείου ρόλου
Μπορεί ο Κόλιν Φάρελ και ο Όστιν Μπάτλερ να πρωταγωνιστούν σε ταινίες που διεκδικούν Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, αλλά ο Μπρένταν Φρέιζερ φαίνεται να είναι από τους επικρατέστερους για Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου.
Το δράμα του Ντάρεν Αρονόφσκι με πρωταγωνιστή έναν παχύσαρκο άνδρα που ελπίζει να επανασυνδεθεί με την κόρη του μπορεί να θεωρήθηκε ότι ήταν ικανότατο για να διεκδικήσει υποψηφιότητες στις κατηγορίες Διασκευασμένου Σεναρίου και Μοντάζ, όμως τελικά άλλη υποψηφιότητα κατάφερε να κατακτήσει. Τόσο το "Banshees" όσο και το "The Whale" έκαναν πρεμιέρα διαγωνιστικά στο φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, όπου ο Farrell υπερίσχυσε του Fraser κατακτώντας το βραβείο Volpi Cup. Η συγκλονιστική ερμηνεία του Farrell, ενός αξιαγάπητου ναρκομανή που δεν μπορεί να δεχτεί τις αλλαγές που συμβαίνουν στη ζωή που κάνει στην επαρχία, είναι μια υπενθύμιση ότι είναι ένας από τους πιο σπουδαίους ηθοποιούς που δεν είχε προταθεί ποτέ στο παρελθόν για Όσκαρ.
Η Ακαδημία συνήθως δεν ενοχλείται με ηθοποιούς που επιλέγουν να «φορέσουν» πιο παχιά κοστούμια (ο Γκάρι Όλντμαν κέρδισε τον Α' Ανδρικό ρόλο το 2017 για να παίξει τον Ουίνστον Τσόρτσιλ στο "Darkest Hour"), αλλά η ταινία The Whale δεν χαρίζει στον θεατή το ίδιο επίπεδο ενσυναίσθησης για τον παχύσαρκο χαρακτήρα του Φρέιζερ όπως κάνει ο ίδιος ο ηθοποιός. Ο Fraser, γοητευτικός όσο ποτέ, με την ερμηνεία του και την απόδοση του ρόλου του θέτει ερωτήματα σχετικά με την αντιμετώπιση ενός ευαίσθητου θέματος που επηρεάζει τόσους πολλούς ανθρώπους παγκοσμίως. Θα δείξει όμως αν τελικά αυτό θα λειτουργήσει υπέρ του ή όχι.
Όσον αφορά στους υπόλοιπους ηθοποιούς, ο σταρ του "Elvis" Austin Butler είναι δυνατός αντίπαλος, αν και η προώθηση για την επιτυχημένη βιογραφική ταινία που έσπασε ταμεία το περασμένο καλοκαίρι στις Ηνωμένες Πολιτείες έχει σταματήσει καθώς το καστ και το συνεργείο θρηνούν για τον πρόσφατο ξαφνικό θάνατο της Lisa Marie Presley.
Στο μεταξύ, ο Βρετανός βετεράνος Μπιλ Νάι έλαβε τελικά την πρώτη του υποψηφιότητα μετά από δεκαετίες σπουδαίων ρόλων στον κινηματογράφο και το θέατρο. Η συγκινητική δουλειά του στο «Living» του Oliver Hermanus τού έδωσε τη δυνατότητα να τον δούμε σε έναν τελείως διαφορετικό ρόλο από εκείνους που τον είχαμε θαυμάσει στο παρελθόν όπως για παράδειγμα στο «Love Actually».
Τέλος, ο ανερχόμενος 26χρονος ηθοποιός Paul Mescal, αφού τράβηξε τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του στα BAFTA για την ερμηνεία του ως καταθλιπτικός πατέρας στο περίφημο «Aftersun» της Charlotte Wells, κέρδισε την πρώτη του υποψηφιότητα για Όσκαρ. Επάξια.
Οι υποψήφιοι αναφέρονται παρακάτω με τη σειρά πιθανότητας να κερδίσουν:
Υποψήφιοι:
- Κόλιν Φάρελ ("The Banshees of Inisherin")
- Austin Butler ("Elvis")
- Μπρένταν Φρέιζερ ("The Whale")
- Bill Nighy ("Living")
- Paul Mescal ("Aftersun")
Α’ Γυναικείου Ρόλου
Αναμφισβήτητα η πιο πολυσυζητημένη κατηγορία των φετινών Όσκαρ τόσο για την καμπάνια «τελευταίας στιγμής» από διάσημους σταρ εξ ονόματος της Άντρια Ράιζμπορο που της χάρισε, εν τέλει, μια θέση στην πεντάδα για την ερμηνεία της στο indie δράμα «To Leslie», ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων και αναγκάζοντας την ακαδημία να εξετάσει το ενδεχόμενο παραβίασης των κανόνων της, όσο και για την απουσία μαύρων ηθοποιών.
Οι προβλέψεις κάνουν λόγω για μια «μονομαχία» ανάμεσα στην Κέιτ Μπλάνσετ («Tar») και τη Μισέλ Γιο («Τα Πάντα Όλα»), τις δύο ηθοποιούς που προκάλεσαν ενθουσιώδεις συζητήσεις καθ’ όλη τη σεζόν απονομής βραβείων από τις διάφορες Ενώσεις Κριτικών των ΗΠΑ. Η Μπλάνσετ, ήδη από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας του Τοντ Φιλντ στη Βενετία όπου και έφυγε με το Volpi Cup Καλύτερης Ηθοποιού, θεωρείται το μεγάλο φαβορί, με νίκες στις Χρυσές Σφαίρες (Α΄Γυναικείου Ρόλου – Δράμα), τα BAFTA και τα Critics’ Choice Awards. Η ερμηνεία της ως Lydia Tar δείγμα του μεγαλειώδους υποκριτικού της ταλέντου.
Την κυριαρχία της αυτή η μόνη που θεωρείται ικανή να την αμφισβητήσει είναι η Μισέλ Γιο, με τις σημαντικές νίκες στα Βραβεία του Σωματείου Αμερικανών Ηθοποιών, τα Independent Spirit Awards και τη Χρυσή Σφαίρα Α΄Γυναικείου Ρόλου -Κωμωδία/Μιούζικαλ. Πιο σημαντικά με το momentum που απολαμβάνει αυτή τη στιγμή η ταινία της «Τα Πάντα Όλα». Το αν η Μπλάνσετ κρατήσει στα χέρια της το τρίτο της Όσκαρ ή η Γιο γίνει η δεύτερη μη λευκή ηθοποιός στην ιστορία που κερδίζει στη συγκεκριμένη κατηγορία μένει να το δούμε.