Το παρασκήνιο των βραβείων Όσκαρ - Πώς η Ακαδημία εξέθεσε τον Πατσίνο και όσα δεν έπρεπε να δούμε
Από την αποκαλυπτική εμφάνιση του Τζον Σίνα μέχρι την γκάφα με τον Αλ Πατσίνο και την συναυλιακή εμφάνιση του Ράιαν Γκόσλινγκ, η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ είχε πλούσιο παρασκήνιο και πολλές στιγμές που μάλλον δεν έπρεπε να μεταδοθούν έτσι όπως βγήκαν στον αέρα
Έχει περάσει σχεδόν μία εβδομάδα από την λαμπερή 96η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ.
Τα είχε όλα, εντυπωσιακές εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί, πηγαδάκια στην αίθουσα, τον Τζίμι Κίμελ και τα – κάπως κρύα – αστεία του, τεκίλα και φυσικά άρωμα Ελλάδας, με τον Γιώργο Λάνθιμο υποψήφιο για σκηνοθεσία, σενάριο και ταινία για το Poor Things, που ακόμα κι αν δεν τα πήρε, οδήγησε στη νίκη της Έμα Στόουν και βέβαια είχε ακόμα τρεις νίκες για κοστούμια, μακιγιάζ-κομμώσεις και σκηνογραφία.
Εκτός από όλα όσα είδαμε στις οθόνες μας όμως, η τελετή είχε και ένα πλούσιο παρασκήνιο, το οποίο άρχισε να διαρρέει, όταν πια όλοι χαλάρωσαν και τα… στόματα άνοιξαν και άρχισαν να μιλάνε για να εξηγήσουν τι στο καλό συνέβη με τον Αλ Πατσίνο και την πιο άβολη ανακοίνωση νικητή – ναι πιο άβολη κι από το μπέρδεμα με La la Land και Moonlight ή για ποιο λόγο, ενώ ξεκινούσε δύο ώρες νωρίτερα από τις προηγούμενες χρονιές, η έναρξη κατάφερε να καθυστερήσει σχεδόν έξι λεπτά και φυσικά όλα όσα δεν είδαμε, δεν έπρεπε να δούμε ή έπρεπε να δούμε και δεν καταφέραμε για λόγους που μόνο οι παραγωγοί γνωρίζουν...
Η καθυστερημένη έναρξη και τα πηγαδάκια
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από το γεγονός ότι η τελετή έπρεπε να ξεκινήσει στις 7 μ.μ. – ώρα Λος Άντζελες – αλλά αντ' αυτού οι τηλεθεατές παρακολούθησαν το πιο μεγάλο διαφημιστικό διάλειμμα, μιας και μία σειρά από γεγονότα καθυστερούσαν την έναρξη του σόου.
Οι παραγωγοί λίγα μόλις λεπτά πριν ξεκινήσουν τα Όσκαρ, διαπίστωσαν ότι αρκετοί ηθοποιοί δεν ήταν ακόμα μέσα στο Dolby Theatre κι αυτό ήταν πρόβλημα, αφού περιλαμβάνονταν στον μονόλογο του Κίμελ. Έτσι αναγκάστηκαν να παρατείνουν την μετάδοση από το κόκκινο χαλί και να προβάλουν ένα τεράστιο διαφημιστικό διάλειμμα που σχολιάστηκε αρνητικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πριν τελικά, οι τελευταίοι Μάργκο Ρόμπι και Ράιαν Γκόσλινγκ, καθίσουν στις θέσεις τους στις 19:04, για να ξεκινήσει επιτέλους η βραδιά γιορτής για τον κινηματογράφο!
Ο παρουσιαστής φυσικά αστειεύτηκε με το που ξεκίνησε η απονομή λέγοντας «το σόου μόλις ξεκίνησε και είμαστε ήδη 5 λεπτά πίσω». Το πιο αστείο όμως είναι, πως ενώ περίμεναν ότι θα έπρεπε να τρέχουν όλη τη βραδιά για να προλάβουν να τελειώσουν χωρίς να καταχραστούν τηλεοπτικό χρόνο, ξαφνικά όλα άρχισαν να πηγαίνουν πιο γρήγορα και μάλιστα ο Κίμελ αρκετές φορές έπρεπε να αυτοσχεδιάσει για να «φάει» χρόνο.
Στα διαφημιστικά διαλείμματα πάντως αρκετοί καλεσμένοι ήταν... άτακτοι και σηκώνονταν από τη θέση τους είτε για να γεμίσουν το ποτήρι τους με λίγο κρασί είτε για να συνομιλήσουν με άλλους διάσημους φίλους τους, όπως η Έμα Στόουν, που έτρεξε να βρει την κολλητή της Τζένιφερ Λόρενς σε ένα διαφημιστικό, ή να αγκαλιάσει τρυφερά τον Γιώργο Λάνθιμο, όταν έχασε το Όσκαρ σκηνοθεσίας από τον Κρίστοφερ Νόλαν - και να του δείξει και το χαλασμένο κουμπί στο φόρεμά της.
Η Έμα Στόουν μονοπώλησε το ενδιαφέρον είναι η αλήθεια, καθώς σε αρκετά βιντεάκια την είδαμε και στα παρασκήνια να συνομιλεί με άλλους σελέμπριτιζ, ενώ βάιραλ έγινε η στιγμή που ανακοινώνεται ότι το Poor Things έχει κερδίσει το βραβείο Καλύτερου Μακιγιάζ και Κομμώσεων και έφυγε τρέχοντας για να δει την απονομή.
Ώσπου φτάνουμε γύρω στα 10 λεπτά πριν το τέλος της τελετής και ένα μέλος της παραγωγής δείχνει στον Κίμελ μία ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος χαρακτήριζε την τελετή «βαρετή». Ο Κίμελ αποφάσισε να διαβάσει αυτολεξεί την ανάρτηση του πρώην προέδρου των ΗΠΑ live στη σκηνή των Όσκαρς, ενώ οι παραγωγοί του ζήτησαν να μην το κάνει.
Το ABC δεν ήθελε τον Τζον Σίνα γυμνό στη σκηνή
Πέρα από τον πανικό της έναρξης ή της λήξης της τελετής και τα μικρά ευτράπελα με την παρουσίαση, η παραγωγή είχε να διαχειριστεί τη γυμνή εμφάνιση του Τζον Σίνα, που έπρεπε να μείνει μυστική μέχρι τη στιγμή που θα έβγαινε στη σκηνή.
Αυτό όμως δεν ήταν το δύσκολο κομμάτι, καθώς το δίκτυο αρχικά είχε ενδοιασμούς για το εν λόγω σκετσάκι και ήθελε να το απορρίψει, ενώ τελικά οι παραγωγοί επέμειναν προκαλώντας πονοκέφαλο στην νομική ομάδα του ABC που φοβόταν τις αντιδράσεις.
Ο Σίνα, τελικά εμφανίστηκε γυμνός στη σκηνή και όλα πήγαν καλά, αφού όλα ήταν καλυμμένα όπως έπρεπε – ο φάκελος μάλιστα είχε κολλήσει με βέλκρο επάνω σε ένα μικροσκοπικό εσώρουχο που φορούσε ο Σίνα στο χρώμα του δέρματος, για να μοιάζει γυμνός, προκειμένου να μην αποκαλυφθεί κάτι που δεν έπρεπε, και παρά τα παράπονα που έγιναν από το τηλεοπτικό δίκτυο, το στιγμιότυπο έγινε ένα από τα πιο viral της βραδιάς, ενώ πέτυχε και τον στόχο του, που όπως εξηγεί στο Variety η McNearny, ήθελε να υπάρχει αυτή η διαμάχη μεταξύ των θεατών για το αν πράγματι ο Σίνα ήταν γυμνός ή όχι.
Ο Slash, ο Κεν και η γκάφα με τον Αλ Πατσινο
Φανταστείτε να είστε στα παρασκήνια των Όσκαρ και ξαφνικά να βλέπετε μπροστά σας τον Slash! Και μετά να τον βλέπετε στη σκηνή να ροκάρει με τον Ράιαν Γκόσλινγκ, που μια χαρά το τραγούδησε το I’m Just Ken και πολύ μας άρεσε, ενώ οι πρόβες για το αποτέλεσμα που παρακολουθήσαμε διήρκεσαν αρκετούς μήνες για να είναι όλα τέλεια και να μας χαρίσουν μία από τις πιο ωραίες στιγμές της βραδιάς. Το vibe θύμιζε κάτι από συναυλία της Τέιλορ Σούιφτ και πολλοί ήταν εκείνοι που δεν δίστασαν να σηκωθούν από τις καρέκλες τους (να σκίσουν τα ιμάτιά τους, βλέπε Έμα Στόουν) και να λικνιστούν στο ρυθμό του Γκόσλινγκ και του Slash ξεσπώντας σε ξέφρενα χειροκροτήματα όταν τελείωσε η εμφάνιση.
Η πιο viral στιγμή της βραδιάς πάντως, ήταν η αυτή της ανακοίνωσης του - παραδοσιακά - τελευταίου βραβείου της τελετής, εκείνου της καλύτερης ταινίας. Ο Αλ Πατσίνο ανέβηκε στη σκηνή και απλά άνοιξε τον φάκελο, μουρμουρίζοντας κάπως τον νικητή. Στην αρχή στην αίθουσα υπήρξε εμφανής αμηχανία, όμως τελικά ο Κρίστοφερ Νόλαν και όλο το καστ της ταινίας Οπενχάιμερ ανέβηκαν πανηγυρίζοντας στη σκηνή για να λάβουν το βραβείο και να ευχαριστήσουν την Ακαδημία.
Η ανακοίνωση όμως έφερε πολλές απορίες στα social media, καθώς όλοι ρωτούσαν τι έπαθε ο Αλ Πατσίνο και δεν ανέφερε τους υπόλοιπους φιναλίστ της κατηγορίας και εν ολίγοις τι μπορεί να είχε συμβεί. Η διευθύντρια παραγωγής έλυσε την απορία όλων, εξηγώντας στο Variety ότι αυτός ήταν ο τρόπος που ήθελαν να ανακοινώσουν τον νικητή του βραβείου. Εντάξει, όχι έτσι ακριβώς, αλλά τέλος πάντων ο ηθοποιός δεν έπρεπε να παρουσιάσει τους υποψήφιους, έπρεπε απλά να βγει στη σκηνή να πει μια καλησπέρα και απλά να ανακοινώσει ποια είναι η καλύτερη ταινία.
Αν και οι παραγωγοί εξέθεσαν πλήρως τον Αλ Πατσίνο, από την άλλη ρίχνουν τον μπαλάκι σε εκείνουν, δηλώνοντας ότι «δεν είπαμε εμείς στον Αλ Πατσίνο να ανακοινώσει έτσι τον νικητή», αναφερόμενοι βεβαίως στην πιο άβολη στιγμή της βραδιάς, που έκανε τον ηθοποιό να βγάλει ολόκληρη ανακοίνωση εξηγώντας ότι και ο ίδιος ως βραβευμένος και υποψήφιος κατανοεί την αγωνία και τον ενθουσιασμό των υποψηφίων, ενώ ζητάει συγγνώμη, εξηγώντας ότι εκείνος απλώς ακολούθησε την οδηγία της παραγωγής. Και η παραγωγή λέει «σόρι Αλ αν σε φέραμε σε δύσκολη θέση, αλλά έτσι είναι η τηλεόραση»...
Οι fab five στα βραβεία Α' και Β' Γυναικείου και Ανδρικού Ρόλου
Στην τελετή απονομής των Όσκαρ το 2009 η παραγωγή αποφάσισε τα βραβεία για τους καλύτερους ηθοποιούς να παρουσιάσουν παλαιότεροι νικητές, μία ιδέα που είχε ενθουσιάσει το κοινό.
Έτσι, φέτος, 15 χρόνια μετά την αρχική υλοποίηση, το σχέδιο μπήκε εκ νέου σε δράση και στη σκηνή ανέβηκαν για την απονομή του Όσκαρ Α' Γυναικείου ρόλου στην Έμα Στόουν, η Σάλι Φίλντ, η Σαρλίζ Θέρον, η Τζένιφερ Λόρενς, η Μισέλ Γιο και η Τζέσικα Λανγκ, ενώ για την απονομή του Όσκαρ Α' Ανδρικού ρόλου στον Κίλιαν Μέρφι, ο Νίκολας Κέιτζ, ο Μάθιου Μακόναχι, ο Φόρεστ Ουίτακερ, ο Μπεν Κίνγκσλεϊ και ο Μπρένταν Φρέιζερ.
Αντίστοιχα και στα βραβεία Β' Γυναικείου και Β Ανδρικού Ρόλου στη σκηνή ανέβηκαν 5 παλαιότεροι νικητές στην κατηγορία.
Σε άλλα παραλειπόμενα της τελετής, το In Memoriam έφερε κάποια παράπονα, για το ότι κάποια ονόματα δεν φαίνονταν καλά, έτσι όπως παρουσιάστηκαν. Επίσης, για μία από τις πιο συγκινητικές στιγμές της βραδιάς με το ντουέτο του Αντρέα Μποτσέλι με τον γιο του, η ομάδα παραγωγής της τελετής των βραβείων, αποκάλυψε ότι επεδίωξαν μία επανένωση του καστ της ταινίας Ανθισμένες Μανόλιες, με Ντόλι Πάρτον, Σάλι Φιλντ, Τζούλια Ρομπερτς, Σίρλεϊ Μακλέιν και Ντάριλ Χάνα, αλλά η ιδέα απορρίφθηκε.
Κάπου εδώ αξίζει αναφοράς κι ας μην είναι παρασκηνιακό στιγμιότυπο, η συνύπαρξη των «Διδύμων» στη σκηνή, του Ντάνι Ντε Βίτο και του Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ, οι οποίοι θυμήθηκαν όταν έπαιζαν τον εχθρό του Μπάτμαν, ή κατά κόσμον Μάικλ Κίτον, αλλά και το «beef» μεταξύ Ράιαν Γκόσλινγκ και Έμιλι Μπλαντ για το Barbenheimer, οι οποίοι παρουσιάσαν μαζί βραβείο και συμπρωταγωνιστούν και στη νέα ταινία The Fall Guy.
Μέχρι τα βραβεία Όσκαρ του 2025, εμείς εδώ θα είμαστε και θα περιμένουμε τι θα σκαρώσει η Ακαδημία για την 97η τελετή απονομής και ίσως να ονειρευόμαστε και τον Γιώργο Λάνθιμο ξανά στο κόκκινο χαλί και γιατί όχι πάλι με την Έμα Στόουν!
Διαβάστε επίσης
Όσκαρ 2024: Έμα Στόουν - Γιώργος Λάνθιμος, η γλυκιά στιγμή τους πίσω από τις κάμερες
Έμα Στόουν: Γιατί έτρεχε πανικόβλητη στα παρασκήνια των Όσκαρ - Το βίντεο που έγινε viral
Όσκαρ 2024: Ο Αλ Πατσίνο απαντά για την πιο αμήχανη στιγμή στα βραβεία
Όσκαρ 2024: Η γυμνή αλήθεια του Τζον Σίνα - Δείτε τι πραγματικά φορούσε