Έναρξη του 71ου Φεστιβάλ Βενετίας με το «Birdman» του Ιναρίτου
Με την ταινία «Birdman» (ή «Η αναπάντεχη αρετή της άγνοιας») του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ιναρίτου κάνει απόψε το βράδυ έναρξη το 71ο κινηματογραφικό φεστιβάλ της Βενετίας.
Παρόντες στην έναρξη, που θα γίνει στην ανακαινισμένη μεγάλη αίθουσα του Palazzo del cinema, στο Λίντο, θα παραστούν ο σκηνοθέτης της ταινίας και οι πρωταγωνιστές του, Μάικλ Κίτον, Εντουαρντ Νόρτον και Εμα Στόουν καθώς και τα μέλη της κριτικής επιτροπής, με επικεφαλής τον ελληνικής καταγωγής πρόεδρό της, Αλεξάντρ Ντεπλά, που θα απονείμουν το Χρυσό Λιοντάρι και τα άλλα βραβεία της Μόστρας του κινηματογράφου.
Στην αποψινή έναρξη, ως δείγμα συμβολικό, δύο θέσεις στο χώρο των καθισμάτων της κριτικής επιτροπής, θα παραμείνουν άδειες, αναφορά στην Ιρανή σκηνοθέτρια και ηθοποιό Μαχνάζ Μοχαμαντί, που εδώ και χρόνια αγωνιζόταν στην πατρίδα της για τα δικαιώματα των γυναικών και που πρόσφατα συνελήφθηκε και φυλακίστηκε για τέταρτη φορά, και τον Ουκρανό σκηνοθέτη Ολεγκ Σέντσοβ, που συνελήφθηκε από τη ρωσική αντικατασκοπία και μεταφέρθηκε στη Μόσχα κατηγορούμενος ως «τρομοκράτης», κάτι που ο ίδιος αρνείται.
Για την αποφυλάκισή τους η γαλλική εταιρία σκηνοθετών και η Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου έχουν αποστείλει εκκλήσεις που υπογράφουν ονόματα όπως οι Πέδρο Αλμοδόβαρ, Κεν Λόουτς, Μάικ Λι, Ρομπέρτο Μπενίνι, Ασκχάρ Φαρχάντι, Ξαβιέ Ντολάν, Γουίλιαμ Φρίντκιν, κ.ά.
Στον κόσμο του θεάτρου στρέφεται τη φορά αυτή ο Ιναρίτου στην ταινία του «Birdman», που είδαμε στην πρωινή δημοσιογραφική προβολή, για να καταγράψει τις ελπίδες, τους φόβους και τα άγχη των ανθρώπων που αγωνίζονται στο μπαλκοσένικο για να ζωντανέψουν τους άπειρους και πολυπρόσωπους χαρακτήρες των θεατρικών έργων. Πρωταγωνιστής είναι ένας σούπερ-σταρ του Χόλιγουντ (ένας εξαίρετος Μάικλ Κίτον), που έγινε διάσημος χάρη στις ταινίες του Birdman (κάτι αντίστοιχο με άλλους ήρωες κόμικς όπως οι Batman και Spider-Man) και πού, ενώ το αστέρι του βρίσκεται στη δύση του, αποφασίζει να στήσει ένα θεατρικό έργο στο Μπρόντγουεϊ, που θα σκηνοθετήσει και στο οποίο θα πρωταγωνιστεί.
Ο κύριος λόγος που αυτός στρέφεται στο θέατρο είναι για να ξαναβρεί τον χαμένο του όπως πιστεύει εαυτό (σε μερικές από τις καλύτερες σκηνές του συνομιλεί και συγκρούεται με τον άλλο του εαυτό, εκείνο του Birdman), αλλά και για να επανασυνδεθεί με την πρώην γυναίκα και την κόρη του. Παράλληλα έχει να αντιμετωπίσει προβλήματα με έναν εξαίρετο ηθοποιό του θεάτρου (Εντουαρντ Νόρτον), που αντικαθιστά τον συμπρωταγωνιστή του, ο οποίος τραυματίζεται σε ατύχημα. Ο Ιναρίτου έφτιαξε μια αρκετά συναρπαστική ταινία, με την κάμερά του να κυνηγά κυριολεκτικά τα πρόσωπα για να φέρει στο φως τα αισθήματά τους, να μας αποκαλύψει τις σκέψεις τους αλλά και να δώσει χώρο στην οργή τους (μερικές από τις καλύτερες σκηνές έχουν να κάνουν με τις ενδόμυχες αποκαλύψεις των δυο βασικών πρωταγωνιστών καθώς και με τον αποκαλυπτικό διάλογο ανάμεσα στον Κίτον και την κριτικό θεάτρου των Τάιμς της Νέας Υόρκης, με τον Κίτον (και το σεναριογράφο της ταινίας) να ξεσπά ενάντια στους κριτικούς εκείνους που ανεβάζουν και κατεβάζουν μια παράσταση του Μπρόντγουεϊ σε μια μέρα).
Στις αρετές της ταινίας, εκτός από το έξοχο σενάριο, ο πολύ καλός ρυθμός και οι θαυμάσιες ερμηνείες όλων των ηθοποιών.