Ρόδος: Στο Παλάτι των Ιπποτών η έκθεση του Νίκου Φλώρου
Εκατομμύρια πολύχρωμα κουτάκια αναψυκτικών γίνονται ύφασμα για χιτώνες, ακόμα και φτερά αγγέλων, στα χέρια του εικαστικού Νίκου Φλώρου.
Από χθες 5 Σεπτεμβρίου και για έναν μήνα, Έλληνες και ξένοι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τα έργα και να επεξεργαστούν την εντυπωσιακή τεχνική του Έλληνα διεθνούς γλύπτη, στην έκθεση του στο «Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου των Ιπποτών» στην Ρόδο.
Πρόκειται για πέντε ανάγλυφους πίνακες μεγάλων διαστάσεων ( φτάνουν έως και 5,5 μ.ύψος και 3μ. πλάτος ) ,εμπνευσμένους από τις φιγούρες του Ελ Γκρέκο.
Τους δύο πίνακες είχε παρουσιάσει ο Νίκος Φλώρος στην Αγ. Πετρούπολη, την περασμένη χρονιά, στο Κρατικό Μουσείο του Καθεδρικού Ναού του Αγίου Ισαάκ, μια έκθεση που προσέλκυσε αναρίθμητους επισκέπτες.
«Ένιωσα τεράστια ευθύνη να δημιουργήσω έργα- φόρο τιμής στον Γκρέκο, με τον πιο ταπεινό τρόπο, μ' ένα υλικό ποπ αρτ. Και στη συνέχεια να εκτεθούν μέσα στο ναό ενός τόσο θρησκευόμενου λαού όπως οι Ρώσοι» είπε στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο ο Νίκος Φλώρος.
«Νιώθω ευγνώμων για την τεράστια τιμή που μου γίνεται» σχολιάζει ο ίδιος, « γιατί φανταστείτε, δίπλα στα έργα του μεγάλου Κρητικού, θα εκτεθούν τα δικά μου, 400 χρόνια μετά τον θάνατο του Γκρέκο».
Ποια είναι η ιδέα πίσω από την πρωτότυπη - ο Ν. Φλώρος την πατεντάρισε το 2003- και χρονοβόρα τεχνική των ανακυκλώσιμων υλικών;
Φτιαγμένα με μικρά κομμάτια αναλώσιμου αλουμινίου από κουτιά αναψυκτικών , τα έργα του γλυπτά-μωσαϊκά δεν βασίζονται τόσο στην ιδέα της ανακύκλωσης αλλά στην αίσθηση του εφήμερου που χαρακτηρίζει την εποχή μας.«Οι παλιοί ζωγράφοι μεγαλουργούσαν χρησιμοποιώντας ως βάση του υλικού τους το αυγό. Η ιδέα ξεπερνά το υλικό. Το αρχικό υλικό στο τέλος μετουσιώνεται σε κάτι διαφορετικό» επισημαίνει ο Νίκος Φλώρος.
Η δουλειά του συνδυάζει την γλυπτική με την υψηλή ραπτική και τη σκηνογραφία.
Τα γλυπτά κοστούμια εμπνευσμένα από φορέματα της Μαρίας Κάλλας (η μόνη δουλειά του που εξέτεθηκε στην Ελλάδα), το νυφικό της Γκρέις Κέλλυ, παραγγελία της πριγκιπικής οικογένειας των μονεγάσκων για τα τριάντα χρόνια από τον θάνατο της πριγκίπισας Γκρέις έφεραν πολλές φορές στο διεθνές προσκήνιο την δουλειά του Νίκου Φλώρου, του 45χρονου καλλιτέχνη από την Τρίπολη, που σπούδασε κλασικό πιάνο στο Εθνικό Ωδείο στην Αθήνα, ζωγραφική στην Ecole des Beaux Arts στο Παρίσι, σκηνογραφία και θέατρο.
Το 2016 έτος Ελλάδας -Ρωσίας , θα φέρει το Νίκο Φλώρο και πάλι στη Ρωσία.
Με επίσημη πρόσκληση από τη ρωσική πλευρά φιλοτεχνεί πορτρέτα των τελευταίων Ρομανόφ και γλυπτές μινιατούρες των διάσημων πασχαλινών αυγών του οίκου Φαμπερζέ, σύμβολα της αυτοκρατορικής οικογένειας. Ονομάζει την ενότητα « Αυτοκρατορική συλλογή», είναι κι αυτή από αλουμινένια κουτιά ανακύκλωσης και θα εγκαινιαστεί τον ερχόμενο Μάρτιο στο κρατικό μουσείο-μνημείο του Καθεδρικού Ναού Smolny , στην Αγία Πετρούπολη.
Ο Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης θεωρεί πως η τέχνη μπορεί και πρέπει να είναι ένας «πρέσβης» της Ελλάδας στο εξωτερικό, ιδιαίτερα στις κρίσιμες εποχές και ειδικότερα μετά το κύμα δυσφήμησης της χώρας μας τους προηγούμενους μήνες και πιστεύει πως υπάρχουν εξαιρετικοί Έλληνες καλλιτέχνες, νέοι ταλαντούχοι άνθρωποι, που μπορούν πολλά να δώσουν στο παγκόσμιο καλλιτεχνικό γίγνεσθαι.
Ο Νίκος Φλώρος ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη.