Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Πρόκληση η προσβασιμότητα στο σύστημα μεταφορών του Παρισιού
Αυτή τη στιγμή αν κάποιος έχει πρόβλημα στο γόνατο, κάποια αναπηρία ή είναι σε καροτσάκι, τότε το μετρό του Παρισιού είναι απαγορευτικό...
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, 350.000 άτομα με αναπηρία αναμένεται να παρακολουθήσουν τους Θερινούς Αγώνες του 2024 και η ένωση κατήγγειλε τη Δευτέρα την «κρίσιμη κατάσταση στις αεροπορικές μεταφορές για άτομα με μειωμένη κινητικότητα», ενώ ενημέρωσε και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
«Η ποιότητα της υποδοχής και η ποιότητα των υπηρεσιών για την προσβασιμότητα ειδικότερα στις μεταφορές πρέπει να βελτιωθούν εξαιρετικά», παραδέχτηκε ο υπουργός Μεταφορών, Κλεμάν Μπον, ενώπιον των δημοσιογράφων κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στο Σεν Ντενί. Η Ile-de-France Mobilités (IDFM), η οποία οργανώνει τις μεταφορές στην περιοχή, έχει ήδη ενημερώσει ότι θα «εκπαιδεύσει» το προσωπικό της.
Παρών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ο Μικαέλ Ζερεμιάς, τετραπλός Παραολυμπιονίκης στο τένις με αναπηρικό αμαξίδιο και επικεφαλής της παραολυμπιακής αποστολής, δεν δίστασε να εκφράσει τα παράπονα του στους αξιωματούχους του Stade de France και στον δήμαρχο του Σεν Ντενί, εξηγώντας πολύ συγκεκριμένα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρίες.
«Γνωρίζουμε ότι αυτό το ζήτημα της προσβασιμότητας είναι σημαντικό και είναι δύσκολο. Έχουμε πολλά να κάνουμε», διαβεβαίωσε η Γαλλίδα υπουργός Αθλητισμού, Αμελί Καστερα-Ουεντά, μαζί με την εκπρόσωπο των ατόμων με αναπηρία, Φαντιλά Χαταμπί.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν, μόλις το 9% του μετρό είναι σήμερα προσβάσιμο και στην ουσία μόνο η γραμμή 14, μέρος της επέκτασης της οποίας πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2024, γεγονός που θα αυξήσει το ποσοστό στο 14%.
Τριάντα δύο σταθμοί του μετρό «θα είναι προσβάσιμοι το 2024», καθώς και «28 σταθμοί του προαστιακού», διευκρίνισε ο αντιπρόεδρος της IDFM, Γκρεγκουάρ ντε Λαστερί, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που διοργάνωσε η οργανωτική επιτροπή των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων.
Μελέτες «δείχνουν» ότι στις παλιές γραμμές του μετρό -μερικές έχουν πάνω από έναν αιώνα ζωής- «αν προσπαθήσουμε να διευρύνουμε διαδρόμους ή να εγκαταστήσουμε ανελκυστήρες, υπάρχει κίνδυνος κατάρρευσης, ενώ υπάρχουν και τεχνικές αδυναμίες», εξήγησε, αναφέροντας επίσης το γεγονός ότι οι σταθμοί χαρακτηρίζονται ως Ιστορικά Μνημεία.
Επιπλέον, «πρόκειται για έργα που θα χρειάζονταν 7 έως 10 χρόνια ανά γραμμή», με «εξαιρετικά υψηλό κόστος», πρόσθεσε ο περιφερειακός αιρετός, για να εξηγήσει την πολύ χαμηλή προσβασιμότητα του μετρό του Παρισιού.
Για θεατές σε αναπηρικά αμαξίδια, παρέχεται σύστημα μεταφοράς τριών έως τεσσάρων ατόμων μαζί με τους συνοδούς. Η IDFM υπολόγισε ότι 4.000 άτομα την ημέρα θα χρησιμοποιούν το μετρό κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων (26 Ιουλίου-11 Αυγούστου) και 2.500 κατά τη διάρκεια των Παραολυμπιακών Αγώνων.
Επιπλέον, το κράτος έχει δώσει οικονομική βοήθεια για την αύξηση του στόλου προσβάσιμων ταξί στο Παρίσι από 200 σε 1.000.
Από την πλευρά τους, οι 4.400 περίπου παραολυμπιακοί αθλητές θα χρησιμοποιήσουν «ειδικά λεωφορεία» που θα ακολουθούν τους Ολυμπιακούς δρόμους για να φτάσουν στους αγωνιστικούς χώρους.