Twitter: Το «μπλε πουλί» πέταξε - Τι κρύβεται πίσω από τον άγνωστο «X» που πήρε τη θέση του
Ο Έλον Μασκ αποφάσισε να αφήσει πίσω του, τη μέχρι τώρα πορεία του Twitter και να το φέρει κοντά στην αισθητική του, έτσι το εικονίδιο του μπλε ωδικού πτηνού αντικαταστάθηκε με το γράμμα «Χ» - Πώς σχολίασαν οι χρήστες το νέο λογότυπο
Νέες αλλαγές στο Twitter, έκανε ο Έλον Μασκ και η διευθύνουσα σύμβουλος του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης, Λίντα Γιακαρίνο. Ο κολοσσός αποκάλυψε την περασμένη εβδομάδα ένα λογότυπο το οποίο δείχνει ένα λευκό «Χ» σε μαύρο φόντο σε αντικατάσταση του οικείου συμβόλου με το μπλε πουλί.
Από το απόγευμα της Δευτέρας 24 Ιουλίου, το νέο λογότυπο αντικατέστησε το γνωστό σε όλους «μπλε πουλί» που όλα αυτά τα χρόνια αποτελούσε το σήμα του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης.
Ο άγνωστος «Χ» ήρθε για να μείνει
Ο Μασκ σε ανάρτησή του την Κυριακή δήλωσε ότι ήθελε να αλλάξει το λογότυπο του Twitter και ρώτησε τους εκατομμύρια ακολούθους του για το αν θα προτιμούσαν την αλλαγή του χρωματικού συνδυασμού του ιστότοπου από μπλε σε μαύρο.
Δημοσίευσε μια εικόνα ενός στυλιζαρισμένου «X» σε μαύρο φόντο με θέμα το διάστημα. Αναφέρθηκε επίσης στο «ενδιάμεσο λογότυπο X» και έγραψε στο Twitter ότι «σύντομα θα αποχαιρετήσουμε την επωνυμία Twitter και, σταδιακά, όλα τα πουλιά».
Σε απάντηση σε ένα tweet που ρωτούσε πώς θα ονομάζονται τα tweets υπό το νέο «X», ο Μασκ απάντησε «x».
Το λογότυπο του Twitter σχεδιάστηκε το 2012 από μια ομάδα τριών ατόμων. «Το λογότυπο σχεδιάστηκε για να είναι απλό, ισορροπημένο και ευανάγνωστο σε πολύ μικρά μεγέθη, σχεδόν σαν ένα πεζό "e"», έγραψε στο Twitter ο Martin Grasser, ένας από τους σχεδιαστές.
Λίγες εβδομάδες πριν από την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Twitter πέρυσι, ο Μασκ είχε δηλώσει ότι «η αγορά της εταιρείας θα επιτάχυνε τη φιλοδοξία του να δημιουργήσει μια καθολική εφαρμογή για τα πάντα που θα ονομάζόταν "Χ" μέσα σε τρία έως πέντε χρόνια».
Συναισθηματικά δεμένος με το «Χ» ο Έλον Μασκ
Ο Μασκ αγόρασε τον ιστότοπο x.com από την PayPal το 2017, λέγοντας ότι είχε «συναισθηματική αξία» για τον ίδιο. Ο ίδιος είχε ιδρύσει την x.com ως διαδικτυακή τράπεζα το 1999, η οποία αργότερα μετατράπηκε στην PayPal.
Ενώ η επίσημη σελίδα του Twitter στην πλατφόρμα έχει μετονομαστεί σε «X», ο τομέας x.com δεν είναι ακόμη ενεργός.
«Το X είναι η μελλοντική κατάσταση απεριόριστης διαδραστικότητας – με επίκεντρο τον ήχο, τα βίντεο, τα μηνύματα, τις πληρωμές/τραπεζικές δραστηριότητες – δημιουργώντας μια παγκόσμια αγορά για ιδέες, αγαθά, υπηρεσίες και ευκαιρίες», έγραψε η Yaccarino στο Twitter την Κυριακή.
Η Yaccarino, πρώην υπεύθυνη διαφήμισης της NBCUniversal, η οποία ανέλαβε διευθύνουσα σύμβουλος της Twitter στις 5 Ιουνίου, πήρε τη σκυτάλη σε μια στιγμή κατά την οποία η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης προσπαθεί να αντιστρέψει μια βουτιά στα διαφημιστικά έσοδα.
Από την εξαγορά της Twitter από τον δισεκατομμυριούχου και εκ των πλουσιότερων ανθρώπων στον κόσμο Μασκ, η εταιρεία έχει αντιμετωπίσει ταραχώδεις περιόδους με απολύσεις, απότομη πτώση των διαφημιζόμενων και των εσόδων και μια τεράστια άνοδο του Threads, της απάντησης της Meta (Facebook, Instagram, Whatsapp κλπ.) στο Twitter.
Κωδικός όρος το γράμμα «Χ»
Το γράμμα «Χ» αποτελεί κωδικό όρο, τον οποίο έχει χρησιμοποιήσει ο Μασκ προκειμένου να περιγράψει το όραμά του για μια «συνολική εφαρμογή», ικανή να συνδυάζει δυνατότητες κοινωνικής δικτύωσης, ανταλλαγής μηνυμάτων και υπηρεσιών πληρωμών, αντίστοιχη της δημοφιλούς κινεζικής εφαρμογής WeChat.
Ο Μασκ έχει δηλώσει ότι η εξαγορά του Twitter ήταν γι’ αυτόν «ένας κινητήρας για τη δημιουργία της Χ», ενώ η εταιρική οντότητα που δημιούργησε για τη διαχείριση του νέου Twitter ονομάσθηκε X Holdings. Ο Μασκ μίλησε στη ζωντανή ροή του Twitter για να ανακοινώσει την αλλαγή του λογοτύπου. «Αυτό έπρεπε να έχει γίνει εδώ και πολύ καιρό. Ζητώ συγγνώμη που άργησα τόσο πολύ», είπε ο αμφιλεγόμενος δισεκατομμυριούχος.
Λίγες ώρες αργότερα, ο Ελον Μασκ έστελνε μήνυμα email προς το προσωπικό του Twitter, επιβεβαιώνοντας την πρόθεσή του να μετονομάσει την πλατφόρμα σε Χ. «Αυτό είναι το τελευταίο μήνυμά μου από email του Twitter», έγραψε ο Μασκ, συνοδεύοντας την ειδοποίηση με εικονίδιο αποχαιρετισμού.
Πώς υποδέχθηκαν οι χρήστες το νέο «Χ»
Σε ελάχιστο χρονικό διάστημα από το λανσάρισμα του «Χ» διαπίστωσαν ότι το λογότυπό του άλλαξε και πάλι. Όχι δεν επανέφερε το γαλάζιο πουλί του Twitter ο μεγιστάνας των Tesla και SpaceX. Αυτή τη φορά όμως πρόκειται για μια ελαφριά αλλαγή, με το χαρακτηριστικό «Χ» πλέον να έχει μια πιο παχιά γραμματοσειρά και σχεδιασμό.
Δείτε στην Gallery τις διαφορές μεταξύ του «παλιού» και του ανανεωμένου λογότυπου:
Οι χρήστες του X αντέδρασαν κυρίως με χιουμοριστικό τρόπο, σχολιάζοντας οι περισσότερο το γεγονός ότι ο σχεδιαστής του είναι σαν να πάτησε το κουμπί με την έντονη γραμματοσειρά.
Αποζημίωση στον χρήστη που είχε το «x» username στο Twitter
Όταν ο Έλον Μασκ ξεκίνησε τη μετατροπή του Twitter σε X αντιμετώπισε ένα πρόβλημα. Στο πλαίσιο αυτό χρειάστηκε ένα username, αφού ο επίσημος λογαριασμός @Twitter έπρεπε να μετονομαστεί σε @X. Υπήρχε όμως ένα εμπόδιο, το όνομα χρήστη @X ήταν πιασμένο.
Περνώντας σε λεπτομέρειες, το περιζήτητο πλέον όνομα κατείχε για πάνω από 16 χρόνια στο Twitter ο Gene X. Hwang, συνιδρυτής της εταιρίας εκδηλώσεων φωτογραφίας Orange Photography. Τι συνέβη με τον Hwang και το όνομα χρήστη πέρασε στον Μασκ;
Το μέσο Mashable κατάφερε να έρθει σε επαφή με τον χρήστη, ο οποίος ανέφερε ότι πριν την επίσημη ανακοίνωση κανείς δεν είχε επικοινωνήσει μαζί του, ούτε ο Μασκ, ούτε κάποιος από την εταιρεία του. Ο Hwang ήλπιζε σε μια αμοιβαία λύση μόλις ο Μασκ εκδήλωσε ενδιαφέρον για το όνομα, αλλά στην πραγματικότητα τα πράγματα εξελίχθηκαν διαφορετικά.
«Έλαβα ένα email που ουσιαστικά έλεγε ότι το παίρνουν», δήλωσε ο Hwang, εξηγώντας πως η μετάβαση ήταν αρκετά ξαφνική και μονόπλευρη, αφού απλά του ανακοίνωσαν ότι θα χάσει το username του μέσω ενός generic email από το support@twitter.com.
Πολλοί στο social media έκαναν εικασίες ότι ο Hwang θα έπαιρνε κάποια πληρωμή ως κατά κάποιον τρόπο «αποζημίωση». Ωστόσο, όπως επιβεβαίωσε ο ίδιος, η εταιρεία δεν του προσέφερε χρήματα. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τους όρους χρήσης των περισσότερων πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, εκτός από θέματα εμπορικών σημάτων, οι χρήστες δεν έχουν εγγενώς δικαιώματα για συγκεκριμένα ονόματα. Αυτή η πολιτική σημαίνει ότι η εταιρεία του μεγιστάνα είχε όντως το δικαίωμα να πάρει τον έλεγχο του @x handle.
Ωστόσο, ο Hwang δεν έμεινε με απολύτως άδεια χέρια. Το Twitter (πλέον X) του προσέφερε ένα εναλλακτικό handle, επιτρέποντάς του να μην χάσει τα tweets και τους followers του αρχικού λογαριασμού του. Η ομάδα του Musk μετέτρεψε πράγματι το @x σε @x12345678998765. Στον Hwang προσφέρθηκε επίσης η δυνατότητα να επιλέξει ένα νέο handle που προτιμά ο ίδιος, το οποίο δεν έχει αποφασίσει ακόμα.
Ο Hwang μετά την αλλαγή του ονόματος του έγραψε στο Twitter: «Τέλος καλό, όλα καλά», από τον νέο του λογαριασμό. Εκτός από το εναλλακτικό username, η εταιρεία προσέφερε στον Hwang και δωρεάν merchandise, καθώς και τη δυνατότητα αν θέλει να συναντηθεί με την διοίκηση. Το αν θα δεχτεί ή όχι αυτές τις προτάσεις παραμένει άγνωστο. Αυτό που είναι σαφές, ωστόσο, είναι ότι ο Hwang σκοπεύει να παραμείνει στην πλατφόρμα, παρόλο που τη χρησιμοποιεί λιγότερο για αναρτήσεις και περισσότερο για να διαβάζει ειδήσεις.
Στο στόχαστρο εταιρειών το νέο «X»
Η εταιρεία του μεγιστάνα δεν άργησε να στοχοποιηθεί από μεγάλους τεχνολογικούς κολοσσούς. Η επιλογή της ονομασίας «Χ» φαίνεται πως ήδη δημιουργεί νομικά προβλήματα στην εταιρεία, καθώς απειλείται με μηνύσεις πνευματικών δικαιωμάτων.
Δεν είναι λίγοι εκείνοι που αναρωτιούνται αν η επιλογή της ονομασίας «X» για το Twitter ήταν η σωστή απόφαση από τον Έλον Μάσκ, αφού πολλές εταιρείες - μεταξύ των οποίων η Meta και η Microsoft έχουν ήδη πνευματικές ιδιοκτησίες με το ίδιο γράμμα.
Οι ιδιοκτήτες αυτών των εταιρειών μπορούν να επικαλεστούν παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων, ζητώντας από αποζημίωση έως και απαγόρευση χρήσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Microsoft έχει εξασφαλίσει ένα εμπορικό σήμα του «X» για την επικοινωνία του Xbox, ενώ η Meta καταχώρισε το «X» για τομείς software και social media.
Διαβάστε επίσης
Ο θρίαμβος του Twitter απέναντι στο Instagram
Έλον Μασκ: Τέλος το «μπλε πουλί» - Ήρθε το... X
Threads: Ο εχθρός του Twitter έκανε πρεμιέρα και σπάει κάθε ρεκόρ εγγραφών - Ομοιότητες και διαφορές