Κατακραυγή για την διαφήμιση του νέου iPad με συγκρίσεις για οργουελικό μέλλον - Απολογήθηκε η Apple
Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η διαφήμιση της Apple για το ολοκαίνουργιο iPad Pro.
Σε ένα βίντεο για την προώθηση του προϊόντος, το οποίο κυκλοφόρησε ευρέως μέσω social media, αλλά και σε άλλες πλατφόρμες, εμφανίζεται ένας...συμπιεστής του πολιτισμού.
Το πρόμο-βίντεο συνοδεύεται από μερικές αναφορές για το προϊόν και το σχόλιο της εταιρείας είναι πως οι νέες δυνατότητες προσφέρουν πολλά: «Όλα αυτά στο λεπτότερο προϊόν της Apple που υπήρξε ποτέ. Το iPad δεν ήταν ποτέ τόσο ισχυρό. Ή τόσο λεπτό»
Έντονες αντιδράσεις
Ωστόσο η εν λόγω διαφήμιση με την επιθετικότητα που την χαρακτηρίζει προκάλεσε πληθώρα αντιδράσεων σε πολλούς κύκλους.
Το εύρημα ότι το iPad μπορεί να συμπιέσει τα πολιτιστικά επιτεύγματα της ανθρωπότητας σε μια κατασκευή 5 χιλιοστών, σημειώνει ο Guardian, ενώ προκάλεσε αντιδράσεις με τον ηθοποιό Χιου Γκραντ να γράφει στο Χ ότι η διαφήμιση αποτελεί «την καταστροφή της ανθρώπινης εμπειρίας από τη Σίλικον Βάλεϊ».
Η Justine Bateman, μια Αμερικανίδα σκηνοθέτης που έχει επικρίνει τον αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης στον κλάδο της, έγραψε στο X: «Γιατί η Apple έκανε μια διαφήμιση που συνθλίβει τις τέχνες; Η τεχνολογία και η τεχνητή νοημοσύνη σημαίνουν την καταστροφή των τεχνών και της κοινωνίας γενικότερα».
Απολογήθηκε η Apple
Η Apple ζήτησε αργότερα συγγνώμη και αναγνώρισε ότι η διαφήμιση ήταν λανθασμένη.
«Η δημιουργικότητα είναι στο DNA μας στην Apple και είναι απίστευτα σημαντικό για εμάς να σχεδιάζουμε προϊόντα που ενδυναμώνουν τους δημιουργούς σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο Tor Myhren, αντιπρόεδρος επικοινωνίας μάρκετινγκ της Apple, σε δήλωση που έστειλε στο εμπορικό έντυπο Ad Age. «Στόχος μας είναι να γιορτάζουμε πάντα τους αμέτρητους τρόπους με τους οποίους οι χρήστες εκφράζονται και ζωντανεύουν τις ιδέες τους μέσω του iPad. Δεν πετύχαμε το στόχο με αυτό το βίντεο και λυπούμαστε».
Αναφέρθηκε ότι αν και η διαφήμιση παραμένει online στον λογαριασμό X του Cook και στο YouTube, η Apple ακύρωσε τα σχέδια προβολής της στην τηλεόραση.
Σύμφωνα με τον Guardian, έγιναν επίσης δυσμενείς συγκρίσεις με τη διαφήμιση του Ridley Scott για το 1984 της Apple Macintosh, η οποία απεικόνιζε ένα οργουελικό μέλλον που αμφισβητείται από μια ηρωίδα με σφυρί και είχε το σλόγκαν «θα δείτε γιατί το 1984 δεν θα είναι σαν το “1984”».