Συναγερμός από τη ΝASA: Αστεροειδής σε μέγεθος γηπέδου πλησιάζει επικίνδυνα τη Γη - Πότε αναμένεται

Ο αστεροειδής 2024 ON θα έρθει σε απόσταση 1 εκατομμυρίου χιλιομέτρων από τη Γη

Αρχείου AP
2'

Σοβαρή προειδοποίηση εξέδωσε η NASA για έναν αστεροειδή μεγέθους σταδίου που πρόκειται να πλησιάσει κοντά στη Γη την Τρίτη.

Ο αστεροειδής 2024 ON έχει μήκος 290 μέτρα και θα έρθει σε απόσταση 1 εκατομμυρίου χιλιομέτρων από τη Γη, σύμφωνα με το Εργαστήριο Jet Propulsion της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας.

Σύμφωνα με τη διαστημική υπηρεσία ο διαστημικός βράχος έκανε για τελευταία φορά ένα πέρασμα από τη Γη το 2013 και θα κάνει μια άλλη προσέγγιση το 2035.

Το αντικείμενο εντοπίστηκε για πρώτη φορά από το πρόγραμμα παρατηρήσεων Near Earth Object (ΝΕΟ) της NASA, το οποίο χρησιμοποιεί παρατηρητήρια σε όλο τον κόσμο για την ανίχνευση ανεξερεύνητων αντικειμένων κοντά στη Γη.

Παρακολουθείται από το Virtual Telescope Project, το οποίο κατέγραψε τον «δυνητικά επικίνδυνο» αστεροειδή στις 9 Σεπτεμβρίου να ταξιδεύει με περίπου 40.000 χιλιόμετρα την ώρα.

Φτάνοντας σε μια ελάχιστη απόσταση που είναι 2,6 φορές η μέση σεληνιακή απόσταση, το 2024 ON δεν αποτελεί κίνδυνο για τη Γη στην τρέχουσα τροχιά της, ωστόσο ακόμη και μια μικρή απόκλιση θα μπορούσε να έχει σημαντικές συνέπειες.

Το τεράστιο μέγεθος του αστεροειδούς τον καθιστά 99% μεγαλύτερο από οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο κοντά στη Γη, αλλά δεν θα περάσει αρκετά κοντά για να είναι ορατός χωρίς τηλεσκόπιο.

Αργότερα μέσα στο μήνα, ένας μικρότερος αστεροειδής θα γίνει ένα προσωρινό «μίνι φεγγάρι» καθώς θα τεθεί σε τροχιά γύρω από τη Γη για δύο μήνες.

Ο αστεροειδής PT5 του 2024 έχει μήκος μόλις 10 μέτρα, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Research Notes of the AAS, και κάποτε αποτελούσε μέρος της Σελήνης.

Θα παραμείνει εντός της τροχιάς της Γης από τις 29 Σεπτεμβρίου έως τις 25 Νοεμβρίου.