Το facebook ξέρει τι αγοράζεις και το καταγράφει

Σας έχει τύχει. Ο πωλητής στο κατάστημα που μόλις ψωνίσατε με την πιστωτική σας κάρτα, να ζητά είτε το τηλέφωνό σας ή το mail σας. Πιθανότατα να νομίζετε ότι θέλει να σας στέλνει προσφορές και ενημερωτικά σημειώματα. Η αλήθεια είναι ότι θα καταγραφούν στο σύστημα του facebook που συνδέει ιντερνετική διαφήμιση και αγορές στα καταστήματα λιανικής.

Το facebook ξέρει τι αγοράζεις και το καταγράφει
2'

Η υπηρεσία Atlas, την οποία λάνσαρε πρόσφατα το facebook, φιλοδοξεί να συνδέσει τις online διαφημίσεις με τις offline αγορές. Οπως αναφέρει ο Brian Boland, vice president of ad tech στο facebook, το σύστημα συνδέει τηλεφωνικούς αριθμούς και διευθύνσεις email των μελών του δικτύου με αυτές που δίνονται στα καταστήματα, μετά από κάθε αγορά. Κάθε φορά λοιπόν που δίνετε αυτά τα στοιχεία στο κατάστημα συναινείτε σιωπηλά στη σύνδεση αυτών των στοιχείων και την χρήση τους από την εταιρεία.


Το πρόγραμμα τρέχει εδώ και τουλάχιστον 2 χρόνια και σύμφωνα με τον Boland είναι ανώνυμο. Πως γίνεται αυτό; Τα στοιχεία ναι μεν χρησιμοποιούνται για να αποδείξει το facebook στη διαφημιστική αγορά ότι η online διαφήμισή τους οδήγησε σε πραγματική αγορά προϊόντος αλλά τα στοιχεία σας δε γίνονται γνωστά.
Το εντυπωσιακό είναι βέβαια το ότι το Atlas κάνει το ίδιο και με διαφημίσεις που δεν έχουν μπει στο facebook αλλά γενικώς στο web, μαζεύοντας στοιχεία από οποιοδήποτε είδος συσκευής. Δεν είναι βέβαιη η αποτελεσματικότητα αυτής της τεχνολογίας αλλά είναι σίγουρο πως αυτή είναι η γενική κατεύθυνση. Μένει να ακολουθήσουν αυτήν την οδό κι άλλες εταιρείες όπως η Google και το Twitter.


Τα οφέλη για τις εταιρείες είναι προφανή. Για τους χρήστες όμως; Ναι, είναι ένα μέσο για να βλέπετε χρήσιμες και σχετικές διαφημίσεις. Ομως όπως προειδοποιεί ο Adi Kamdar, του Electronic Frontier Foundation, υπάρχει η δυνατότητα να «σπάσει» κάποιος το σύστημα της ανωνυμίας. Το σύστημα hashing που χρησιμοποιείται για να διατηρηθεί η ανωνυμία δεν είναι αρκετά ασφαλές, υποστηρίζει. Επισημαίνει ότι μπορεί η όλη διαδικασία να προστατεύει την ιδιωτικότητα μέσω της ανωνυμίας, παρόλα αυτά καταγράφει τη δραστηριότητά του χρήστη. Εάν μαζεύεις στοιχεία για τη συμπεριφορά κάποιου τότε ναι μπορείς ίσως να βρεις και την ταυτότητά του μέσω αυτών των στοιχείων, τονίζει.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή