Πρωτοβουλία για Ψηφιακά Μέσα από την Google
Η Google και οκτώ κορυφαίοι ευρωπαϊκοί ειδησεογραφικοί οργανισμοί, ανακοίνωσαν το "Digital News Initiative" (πρωτοβουλία για ψηφιακά νέα), μια συνεργασία με σκοπό την υποστήριξη της ποιοτικής δημοσιογραφίας μέσω της τεχνολογίας και της καινοτομίας.
Ιδρυτικοί εταίροι είναι οι: Les Echos (Γαλλία), FAZ (Γερμανία), The Financial Times (Ηνωμένο Βασίλειο), The Guardian (Ηνωμένο Βασίλειο), NRC Media (Ολλανδία), El Pais (Ισπανία), La Stampa (Ιταλία) and Die Zeit (Γερμανία), μαζί με τους κορυφαίους δημοσιογραφικούς οργανισμούς, European Journalism Centre (EJC), το Global Editors Network (GEN) και το International News Media Association (INMA).
Στόχος είναι η υποστήριξη της ανάπτυξης ενός βιώσιμου οικοσυστήματος ειδήσεων και η προώθηση της καινοτομίας στην ψηφιακή δημοσιογραφία μέσα από τη διαρκή συνεργασία των κλάδων της τεχνολογίας και των μέσων ενημέρωσης. Το DNI επιδιώκει να επεκτείνει την πρωτοβουλία και σε άλλους ευρωπαϊκούς ειδησεογραφικούς οργανισμούς και όσοι εμπλέκονται με την Ευρωπαϊκή ψηφιακή βιομηχανία ειδήσεων θα είναι σε θέση να λάβουν μέρος στο σύνολο ή σε μέρη αυτής.
Ο Carlo D'Asaro Biondo, πρόεδρος στρατηγικών σχέσεων της Google στην Ευρώπη, δήλωσε:
"Το Διαδίκτυο προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες για τη δημιουργία και τη διάδοση της καλής δημοσιογραφίας. Όμως υπάρχουν ταυτόχρονα εύλογα ερωτήματα σχετικά με το πώς η δημοσιογραφία υψηλής ποιότητας μπορεί να διατηρηθεί στην ψηφιακή εποχή. Μέσα από την Digital News Initiative, η Google θα συνεργαστεί στενά με τους ειδησεογραφικούς οργανισμούς ώστε να βοηθήσει στην ανάπτυξη βιωσιμότερων μοντέλων ειδήσεων. Αυτή είναι μόνο η αρχή και καλούμε και άλλους να ενωθούν μαζί μας ".
The DNI will focus on three key areas:
Το DNI θα επικεντρωθεί σε τρείς βασικούς τομείς:
1. Εξέλιξη των προϊόντων: Η Google και οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί θα δημιουργήσουν μια ομάδα εργασίας που μέσα από διαρκή και εποικοδομητικό διάλογο θα διερευνά την εξέλιξη των προϊόντων με σκοπό την αύξηση των εσόδων, την επισκεψιμότητα και τη συμμετοχή του κοινού.
H ομάδα εργασίας θα αποτελείται από μεγάλους και μικρούς Ευρωπαίους εκδότες, που εκπροσωπούν τις προτεραιότητες της ειδησεογραφικής βιομηχανίας και θα λειτουργεί ως σημείο αναφοράς για τις διαφημίσεις, τα βίντεο, τις εφαρμογές, τις ιδέες δεδομένων της επί πληρωμή δημοσιογραφίας και των Google news.
Η Google και οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί έχουν αρχίσει να ερευνούν μια σειρά από ιδέες για προϊόντα και αναμένουν περαιτέρω προτάσεις από την ομάδα εργασίας καθώς αναπτύσσεται αυτή η πρωτοβουλία.
Η πρόθεση μας είναι ο διάλογος αυτός να οδηγήσει σε εξέλιξη των προϊόντων η οποία θα ωφελήσει το ειδησεογραφικό οικοσύστημα σε παγκόσμιο επίπεδο.
2. Υποστηρίζοντας την καινοτομία: Η Google θα υποστηρίξει την καινοτομία στην ψηφιακή ειδησεογραφική δημοσιογραφία σε διάστημα τριών ετών.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η Google θα διαθέσει 150εκ. ευρώ για έργα που προβάλλουν ένα νέο τρόπο σκέψης στην άσκηση της ψηφιακής δημοσιογραφίας
Όποιος εργάζεται για την καινοτομία στις διαδικτυακές ειδήσεις θα μπορεί να υποβάλει αίτηση, συμπεριλαμβανομένων των ήδη καταξιωμένων εκδοτών, αλλά και εκείνων που δραστηριοποιούνται μόνο διαδικτυακά καθώς και ψηφιακά ειδησεογραφικά start-ups.
Το DNI θα καθορίσει τα κριτήρια και τις διαδικασίες σε συνεργασία με μια συμβουλευτική ομάδα εκδοτών και οργανισμών με εμπειρία στις χρηματοδοτήσεις δημοσιογραφικών οργανισμών.
H αξιολόγηση των αιτήσεων θα λάβει υπ' όψιν της την καινοτομία, τη βιωσιμότητα και τα προσδοκώμενα οφέλη για τους συμμετέχοντες.
3. Εκπαίδευση & Έρευνα:
Η Google θα επενδύσει στην κατάρτιση και σε πόρους ανάπτυξης για δημοσιογράφους και ειδησεογραφικά πρακτορεία σε όλη την Ευρώπη, μεταξύ των οποίων:
Ειδικό προσωπικό με έδρα το Παρίσι, το Αμβούργο και το Λονδίνο ώστε να συνεργάζεται με ειδησεογραφικά πρακτορεία πάνω στις ψηφιακές δεξιότητες
Συνεργασίες εκπαιδευτικού σκοπού με δημοσιογραφικούς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένου του Ευρωπαϊκού Κέντρου Δημοσιογραφίας INMA, GEN, the Center for Investigative Reporting and Hacks/Hackers και μια οργάνωση η οποία φέρνει σε επαφή τους δημοσιογράφους με τεχνολόγους
Ενίσχυση των δημοσιογραφικών διαδικτυακών πόρων και εργαλείων
Η Google θα χρηματοδοτήσει έρευνα για την αλλαγή του τοπίου στα μέσα ενημέρωσης, αρχικά στα εξής:
Ένα διευρυμένο "Reuters Institute Digital News Report" για την κατανάλωση ειδήσεων και τη συμπεριφορά των χρηστών σε 20 Ευρωπαϊκές χώρες
Επιχορηγήσεις για ακαδημαϊκή έρευνα σε ψηφιακή δημοσιογραφία, συμπεριλαμβανομένου του ρεπορτάζ με τη βοήθεια υπολογιστών, αναζήτηση πληροφοριών μέσω crowd-sourcing και συμπερασμάτων που βασίζονται σε δεδομένα ("data-driven insights")
Επέκταση του προγράμματος Δημοσιογραφικών Υποτροφιών Google ("Google Journalism Fellowships"), στην Ευρώπη
Τι λένε εκδότες και δημοσιογραφικοί οργανισμοί σχετικά με το DNI:
Les Echos
"Κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων ετών, η πρώτη επανάληψη του Ταμείου Καινοτομίας της Google για τον Τύπο (FINP) έχει δείξει το δρόμο για μια επιτυχή συνεργασία μεταξύ της Google και των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Σήμερα, η νέα πρωτοβουλία Digital News Initiative διευρύνει την έννοια. Η πρωτοβουλία όχι μόνο θα αναπτυχθεί σε ευρωπαϊκή κλίμακα, αλλά το DNI περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έρευνας και κατάρτισης και με μια σειρά από συγκεκριμένα προϊόντα που πρόκειται να δουλευτούν μαζί με τους εκδότες με σκοπό την αύξηση της νομισματοποίησης του περιεχόμενα. Αυτή η ενισχυμένη συνεργασία θα βελτιώσει σημαντικά τις βασικές αρχές της οικονομίας των διαδικτυακών ειδήσεων".
●Francis Morel, CEO του Groupe Les Echos και VP του Fonds pour l'Innovation Numérique et la Presse (FINP)
"Πιστεύουμε ότι υπάρχει περιθώριο μεγαλύτερης συνεργασίας γύρω από την έρευνα, την νομισματοποίηση και την ανάπτυξη εργαλείων και analytics για τους ειδησεογραφικούς οργανισμούς. Ελπίζουμε και αναμένουμε ότι αυτό θα οδηγήσει σε μια βελτιωμένη εμπειρία για τον χρήστη ο οποίος διακρίνει και αξιολογεί το αρχικό περιεχόμενο και υποστηρίζει επί πληρωμή μοντέλα πρόσβασης."
● john Slade, Managing Director, B2C, Financial Times
Global Editors Network (GEN)
"Η DNI είναι μια εξαιρετική και αναγκαία πρωτοβουλία. Εμείς στο Παγκόσμιο Δίκτυο Συντακτών (GEN) πιστεύουμε ότι η ειδησεογραφική καινοτομία έχει μείνει πίσω. Και επίσης πιστεύουμε σε κοινά προγράμματα και διεθνείς συνεργασίες. Γι 'αυτό είμαστε σίγουροι πως το DNI θα συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη του ευρωπαϊκού ειδησεογραφικού οικοσυστήματος. "
●Bertrand Pecquerie, CEO του Global Editors Network
International News Media Association (INMA)
"Η επιτάχυνση της ψηφιακής ικανότητας των διαχειριστών και των εργαζομένων στο οικοσύστημα της ειδησεογραφικής βιομηχανίας είναι ζωτικής σημασίας για την επιχείρηση μετατροπής των ενημερωτικών brand. Η Διεθνής Ένωση Ειδησεογραφικών Μέσων (INMA) υποστηρίζει τις πρωτοβουλίες που αναβαθμίζουν το πηλίκο της καινοτομίας των μιντιακών επιχειρήσεων και πιστεύει πως το DNI θα βοηθήσει στην γρήγορη ψηφιακή εκπαίδευση και ανάπτυξη. "
●Earl J. Wilkinson, Executive Director και CEO, International News Media Association (INMA)
European Journalism Centre (EJC)
" Η ποιοτική δημοσιογραφία αντιμετωπίζει νέες προκλήσεις και ευκαιρίες στην ψηφιακή εποχή. Για να διατηρηθεί και να αναπτυχθεί περισσότερο, είναι αναγκαία η ανταπόκριση των δημοσιογράφων, των ειδησεογραφικών πρακτορείων και των εκδοτών. Μια μεγάλη επένδυση στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη νέων εργαλείων και τεχνικών είναι, ως εκ τούτου, ευπρόσδεκτη ιδιαίτερα όταν προέρχεται από μία από τις κινητήριες δυνάμεις του Διαδικτύου, όπως το γνωρίζουμε σήμερα. "
●Wilfried Ruetten, Director European του Journalism Centre
Reuters Institute for the Study of Journalism, University of Oxford
«Η ετήσια αναφορά του Ινστιτούτου Reuters για τα διαδικτυακά νέα έχει την υποστήριξη της Google από το 2013, μαζί με ένα ευρύ φάσμα άλλων εταίρων. Είμαστε ενθουσιασμένοι με το γεγονός ότι η Google αποφάσισε να αυξήσει τη χρηματοδότηση της για τα επόμενα τρία χρόνια θα μας δώσει τη δυνατότητα να επεκτείνουμε την κάλυψη της έκθεσης συμπεριλαμβάνοντας 20 χώρες της Ευρώπης. Σε μια εποχή πρωτόγνωρων αλλαγών, ανυπομονούμε για την ανάπτυξη μιας πανευρωπαϊκής μελέτης η οποία παρακολουθεί την μετάβαση στις διαδικτυακές ειδήσεις και δημιουργεί ένα ανεκτίμητο πόρο για τους ηγέτες της βιομηχανίας, τους δημοσιογράφους και τους ερευνητές. "
●Dr David Levy, Director του Reuters Institute for the Study of Journalism, Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης