Τι αλλάζει στις ναυλώσεις των σκαφών αναψυχής

Νέες δυνατότητες ανάπτυξης επιδιώκεται να δοθούν στον κλάδο των σκαφών αναψυχής, μέσα από την ψήφιση σχετικού νόμου που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση. 

Τι αλλάζει στις ναυλώσεις των σκαφών αναψυχής
Τι αλλάζει στις ναυλώσεις των σκαφών αναψυχής
ΑΠΕ - ΜΠΕ
3'

Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, με το σχέδιο νόμου επιδιώκεται να τεθεί τέλος σε ένα πολυδαίδαλο νομικό καθεστώς, το οποίο από το 2014 μέχρι σήμερα έχει τροποποιηθεί 67 φορές, ενώ επιζητείται η περαιτέρω απελευθέρωση της αγοράς, ώστε να μπει φρένο στις παράνομες «ναυλώσεις» και να μειωθεί η γραφειοκρατία στα λιμεναρχεία.

Στις βασικές διατάξεις είναι η απελευθέρωση της αγοράς των πλοίων αναψυχής μήκους άνω των 35 μέτρων υπό ξένη σημαία, υπό όρους και προϋποθέσεις. Ειδικότερα, όπως αναφέρει το νομοσχέδιο (άρθρο οκτώ) για την απόκτηση δικαιώματος εκμετάλλευσης πλοίου αναψυχής, ανεξαρτήτως σημαίας, που έχει χαρακτηριστεί επαγγελματικό σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας και είναι ολικού μήκους άνω των 35 μέτρων, εφόσον είναι κατασκευασμένο, κατά το μεγαλύτερο μέρος του, από χάλυβα ή άλλο ισοδύναμο υλικό ή πλαστικό, προτείνεται η θέσπιση «Αδειας εκναύλωσης ορισμένης ισχύος επαγγελματικού πλοίου αναψυχής αναγνωρισμένου σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας» που θα παρέχεται για συγκεκριμένη διάρκεια ανά ημερολογιακό έτος, το οποίο καθορίζεται σε είκοσι μία ημέρες, ενδεικτικά.

Για τον καθορισμό ανώτατου χρονικού διαστήματος ισχύος της άδειας, λαμβάνεται υπόψη η κατά μέσον όρο διάρκεια σύμβασης ολικής ναύλωσης που είθισται να εκτελούν τα πλοία αυτής της κατηγορίας, η οποία συνίσταται στις επτά ημέρες, σύμφωνα με το υπουργείο. Μακροπρόθεσμος στόχος της ρύθμισης αυτής είναι η καταχώριση των εν λόγω πλοίων στο e-Μητρώο Πλοίων και η εγγραφή τους στο ελληνικό νηολόγιο, καθώς, μέσω της υλοποίησης του βραχυπρόθεσμου στόχου προσέλκυσης αυξημένου αριθμού πλοίων της παραπάνω κατηγορίας, θα γίνουν αντιληπτές οι ωφέλειες που εύλογα προκύπτουν από τη μόνιμης φύσεως δραστηριοποίηση εντός της ελληνικής επικράτειας, αναφέρει το υπουργείο Ναυτιλίας.

Επίσης, με το νομοσχέδιο εισάγονται μια σειρά ψηφιακών εφαρμογών όπως και προβλέψεων για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας βοηθητικού προσωπικού, που απασχολείται σε μη ναυτικές ειδικότητες και για τη δημιουργία προϋποθέσεων αύξησης της απασχόλησης Ελλήνων και ευρωπαίων ναυτικών.

Ο κλάδος και η αγορά των πλοίων αναψυχής, σύμφωνα με στοιχεία του 2018, ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ, δηλαδή το 1,4% του ΑΕΠ, δημιουργώντας περίπου 43.000 άμεσες θέσεις εργασίας. Οι ναύλοι υπολογίζονται στα 433 εκατ. ευρώ, τα κρατικά έσοδα στα 150 εκατ. ευρώ, ενώ τα σκάφη ξοδεύουν σε όλη την παράκτια και νησιωτική Ελλάδα σε συντηρήσεις, ανταλλακτικά, ελλιμενισμούς περίπου 223 εκατ. ευρώ.

Το πιο ενδιαφέρον όμως στοιχείο είναι ότι η ανάπτυξη του yachting προκαλεί πολλαπλασιαστικά οφέλη στην τοπική-νησιωτική και εθνική οικονομία, που κανένα άλλο είδος τουρισμού δεν έχει σε τέτοιον βαθμό. Η μέση τουριστική δαπάνη ενός τουρίστα με σκάφος είναι περίπου από 1.000 ευρώ έως 2.700 ευρώ, όταν π.χ. στον ξενοδοχειακό κλάδο η μέση τουριστική δαπάνη ανά επισκέπτη είναι περίπου 535 ευρώ.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή