Νοσοκομείο «Μεταξά»: Ψηφιοποιούνται όλες οι υπηρεσίες μέσα στο 2025
Το νοσοκομείο «Μεταξά» επεκτείνει τις ψηφιακές λειτουργίες στη διοικητική υπηρεσία ενώ ταυτόχρονα υλοποιούνται έργα ψηφιοποίησης σε ιατρική και νοσηλευτική υπηρεσία

Τον καθολικό ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών του έχει βάλει στόχο να ολοκληρώσει εντός του έτους, το Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Πειραιά «Μεταξά». Η ψηφιοποίηση υπηρεσιών αποσκοπεί στη μείωση της γραφειοκρατίας, τη διαφάνεια, την ασφάλεια, την εξοικονόμηση χρόνου και χαρτιού, και τελικά τη μείωση της ταλαιπωρίας για τους ασθενείς και το προσωπικό.
Οι ψηφιακές λειτουργίες επεκτείνονται στη διοικητική υπηρεσία, ενώ υλοποιούνται σημαντικά έργα ψηφιοποίησης που αφορούν σε ιατρική και νοσηλευτική υπηρεσία. Έχουν τεθεί ήδη σε λειτουργία εδώ και λίγες μέρες το Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων (ηλεκτρονικό πρωτόκολλο) και το Ηλεκτρονικό Σύστημα Διαχείρισης Εφημεριών, Βαρδιών, Υπερωριών και Αδειών. Άλλα σημαντικά έργα που έχουν ολοκληρωθεί ή βρίσκονται σε φάση υλοποίησης είναι η ψηφιοποίηση των ιατρικών αρχείων και η δημιουργία ηλεκτρονικού φακέλου ογκολογικών ασθενών, ο εκσυγχρονισμός του πληροφοριακού συστήματος, η εγκατάσταση συστημάτων RIS PACS και απομαγνητοφώνησης ιατρικών πράξεων και γνωματεύσεων, το ολοκληρωμένο σύστημα φροντίδας ογκολογικών - αιματολογικών Ασθενών.
Ηλεκτρονικό πρωτόκολλο
Το Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων (ΣΗΔΕ) διανύει το δεύτερο μήνα λειτουργίας του και ήδη προσφέρει πολλαπλά οφέλη στο προσωπικό του νοσοκομείου, ενώ συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση της χρήσης χαρτιού, μειώνοντας το κόστος και ενισχύοντας τη βιωσιμότητα.
Επιταχύνει τη διεκπεραίωση εργασιών, καθώς τα έγγραφα διακινούνται άμεσα και χωρίς καθυστερήσεις. Παρέχει ασφάλεια μέσω ελεγχόμενης πρόσβασης και καταγραφής ενεργειών, ενώ διευκολύνει τη συνεργασία μεταξύ τμημάτων, μειώνοντας λάθη και αστοχίες. Υποστηρίζει την καλύτερη οργάνωση μέσω αρχειοθέτησης και ευκολότερης αναζήτησης εγγράφων. Επιπλέον, ενισχύει τη διαφάνεια και την ιχνηλασιμότητα των διαδικασιών, ενώ βελτιώνει τη δυνατότητα παρακολούθησης προθεσμιών και διαχείρισης εκκρεμοτήτων.
Ηλεκτρονικό σύστημα εφημεριών, βαρδιών, υπερωριών και αδειών
Η ψηφιοποίηση των λειτουργιών διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού (τμήμα προσωπικού) και η ψηφιακή εξυπηρέτηση των εργαζομένων του νοσοκομείου Μεταξά, έχει ήδη οδηγήσει σε σημαντική μείωση της γραφειοκρατίας από τις πρώτες κιόλας ημέρες εφαρμογής της. Οι συγκεκριμένες υπηρεσίες δίνουν τη δυνατότητα στο τμήμα Προσωπικού να καθορίζει τα δικαιώματα αδειών των εργαζομένων αυτόματα με βάση κανόνες, σε κάθε εργαζόμενο να αιτείται ηλεκτρονικά τις άδειες που δικαιούται, έχοντας άμεση πληροφόρηση για την πορεία έγκρισης και σε κάθε προϊστάμενο να εγκρίνει τις άδειες με γνώμονα τις ανάγκες επάνδρωσης του κάθε τμήματος αλλά και δυνατότητα καλύτερου ελέγχου. Επίσης, εξασφαλίζεται την ομαλότερη λειτουργία των υπηρεσιών, αλλά και η διαφάνεια στις διαδικασίες του νοσοκομείου μέσω της καταγραφής όλων των ηλεκτρονικών κινήσεων με δυνατότητα ιχνηλάτησης.
Ο Διοικητής του Νοσοκομείου Μεταξά, Σαράντος Ευσταθόπουλος δήλωσε: «Το Νοσοκομείο Μεταξά διανύει μια άκρως δημιουργική περίοδο, μια περίοδο "ψηφιακής επανάστασης" θα τολμούσα να πω. Παράλληλα με τις εθνικές δράσεις ψηφιακού μετασχηματισμού της δημόσιας υγείας που έχουν σχεδιαστεί και υλοποιούνται υπό την επίβλεψη της ηγεσίας του υπουργείου Υγείας, "τρέχουμε" συμπληρωματικά έργα που συμπληρώνουν την ψηφιακή μετάβαση του νοσοκομείου Μεταξά, με τα πρώτα αποτελέσματα να είναι ήδη ορατά. Είμαι πεπεισμένος ότι εντός του 2025 θα έχει υλοποιηθεί το μεγαλύτερο μέρος της ψηφιακής μεταρρύθμισης, με τα οφέλη τόσο για τους ασθενείς όσο και για τους εργαζομένους του Εθνικού Συστήματος Υγείας να είναι μετρήσιμα και με άμεσο θετικό αντίκτυπο στην καθημερινότητά μας».
Σχετικές ειδήσεις
Trending

Σχόλια