Οι οδηγοί θέλουν περισσότερη ασφάλεια και λιγότερη αυτόνομη οδήγηση
Στον κούρσα για την εξέλιξη τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται να έχουν παραβλέψει μια κρίσιμη λεπτομέρεια: το τι θέλουν οι οδηγοί.
Του Γιάννη Σκουφή
Μια πρόσφατη μελέτη αποκαλύπτει ότι οι δυνατότητες της αυτόνομης οδήγησης βρίσκονται πολύ χαμηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων κατά την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου, σε σύγκριση με προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας.
Σήμερα, σχεδόν κάθε μεγάλος κατασκευαστής προσφέρει μοντέλα εξοπλισμένα με συστήματα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2, που υποβοηθούν τον οδηγό. Μάλιστα, επιτρέπουν περιστασιακά την οδήγηση δίχως ο οδηγός να ακουμπά το τιμόνι, όπως η Mercedes που έχει προχωρήσει στο Επίπεδο 3, το οποίο επιτρέπει υπό ορισμένες προϋποθέσεις την παρακολούθηση ταινιών ενώ το αυτοκίνητο κινείται στον «αυτόματο».
Ωστόσο, οι οδηγοί δείχνουν μεγαλύτερη σημασία σε προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) που ενισχύουν την ασφάλεια. Συστήματα όπως η ανίχνευση τυφλών σημείων, οι κάμερες οπισθοπορείας, η προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης και το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και ποδηλατών θεωρούνται ιδιαίτερα σημαντικά.
Σύμφωνα με έρευνα καταναλωτών που διεξήγαγε πρόσφατα η S&P Global Mobility, τουλάχιστον το 80% των ερωτηθέντων εξέφρασε ενδιαφέρον για καθένα από αυτά τα συστήματα.
Αντίθετα, μόνο το 61% των ερωτηθέντων εξέφρασε την επιθυμία για ένα πλήρως αυτόνομο αυτοκίνητο. Οι αναλυτές της S&P Global Mobility εκτιμούν ότι τα συμπεράσματα τους αντικατοπτρίζουν την έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών στα αυτόνομα συστήματα. Επιπλέον, η έρευνα αποκάλυψε ότι μόλις το 47% των καταναλωτών θα οδηγούσε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο, πόσο μάλλον θα σκεφτόταν να το αγοράσει.
Πάντως, η γεωγραφική θέση έπαιξε ρόλο σε αυτά τα πορίσματα, με τους Κινέζους οδηγούς να δείχνουν μεγαλύτερη δεκτικότητα στα αυτόνομα αυτοκίνητα, σε σύγκριση με εκείνους στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Βρετανία και τη Γερμανία.