Πως να ντριφτάρεις με το Ioniq 5 N
Οι Κορεάτες έχουν ως στόχο να δείξουν πως ακόμη και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ψυχή και τη δυνατότητα να προσφέρουν τις συγκινήσεις της πλαγιολίσθησης.
Του Γιάννη Σκουφή
Το Ioniq 5 N είναι ένα από τα πιο ισχυρά BEVs και το πιο γρήγορο που έχει κατασκευάσει μέχρι στιγμής η Hyundai. Διαθέτει δύο ηλεκτρικά μοτέρ που συνδυαστικά αποδίδουν 650 ίππους και οι επιδόσεις που εξασφαλίζουν κόβουν την ανάσα: τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 3,4 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 260 χλμ./ώρα.
Φυσικά, τα νούμερα αυτά ακούγονται εντυπωσιακά, αλλά το Ioniq 5 N δεν είναι απλά ένα ηλεκτρικό που επιταχύνει αλλά και που στρίβει όπως ένα συμβατικό. Για την ακρίβεια, όπως ντριφτάρει ένα τετρακίνητο με πισωκίνητη ρύθμιση. Πως μπορεί να γίνει αυτό;
Η Hyundai αναφέρει πως η όλη λειτουργία βασίζεται στο Torque Kick Drift που προσομοιώνει την τεχνική ντριφτ με ένα πισωκίνητο που έχει χειροκίνητο κιβώτιο και την υπερστροφή ισχύος με συμπλεκτάρισμα.
Αυτό που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να τραβήξει και τα δύο paddles στο τιμόνι ώστε η ροπή να σταματήσει να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς. Όταν τα αφήσει αυτή επανέρχεται απότομα ώστε να προκαλέσει υπερστροφή ισχύος και ο πίσω άξονας να γλιστρά ελεγχόμενα.
Αξιοσημείωτο είναι πως η όλη λειτουργία προσομοιώνει αυτή ενός οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου με διπλό συμπλέκτη με ταυτόχρονη τεχνητή αναπαραγωγή ενός βενζινοκινητήρα. Και όχι, οι Κορεάτες δεν τρελάθηκαν. Απλά μας δείχνουν για μία ακόμη φορά τα τεράστια άλματα εξέλιξης που έχουν κάνει τα τελευταία χρόνια.