Yamaha MT-09
ΗYamahaείναι μιαεταιρεία ανατρεπτική. Η περισσότερο ανατρεπτική από τις υπόλοιπες γιαπωνέζικες,Suzuki,HondaκαιKawasaki.
Από το σπίτι της βγήκαν μοτοσικλέτες όπως το ΧΤ 500, το RD 350, το Tenere, το VMAX και το R1. Είναι και η πρώτη γιαπωνέζικη εταιρεία που δοκιμάζει έναν 3κύλινδρο κινητήρα σε μοτοσικλέτα της! Ηανατροπή για εφέτος από την Yamaha έχει ονοματεπώνυμο και λέγεται MT-09.
Το νέο Yamaha φέρει το dna των προηγούμενων ΜΤ-01 και MT-03 όμως έχει και πολλά νέα στοιχεία που το κάνουν μοναδικό. Με βάρος μόλις 188 κιλά (πλήρης υγρών) το νέοMT-09 είναι πιο ελαφρύ ακόμα κι ένα R6. Έχει επίσης ένα νέο πιρούνι εμπρός, ηλεκτρονικό γκάζι, μεγάλα δισκόφρενα και βέβαια έναν ολοκαίνουργιο 3κύλινδρο κινητήρα.
Με τρεις κυλίνδρους έχεις ροπή χαμηλά και στην μέση αλλά και δύναμη ψηλά. Η Yamaha σχεδίασε έναν τέτοιο κινητήρα στα 850 κ.εκ. (ζυγίζει μόλις 60 κιλά) με λόγο συμπίεσης 11,5:1 και διεκδίκησε από αυτόν μια ισχύ 115 ίππων και μια ροπή 85 Nm. Στην παρέα κόλλησε κι ένα επίσης ολοκαίνουργιο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Ο αναβάτης του MT-09 έχει στην διάθεση του ένα χειριστήριο για την λειτουργία του κινητήρα με τρία προεπιλεγμένα mode – κάτι που πλέον αποτελεί δεδομένη τεχνολογία για κάθε νέα μοτοσικλέτα που παρουσιάζεται.
Ως γνήσιο streetfighter το MT-09 έχει δύναμη, μοναδικό στιλ, καλά περιφερειακά και «δανεικά» ελαστικά από supersport 1000άρα!
Δεν προσφέρει καμία αεροδυναμική προστασία στον αναβάτη της, οπότε δεν κάνει για ταξίδια. Το αγαπημένο της τερέν είναι το αστικό μέσα στο οποίο μπορεί άνετα να υπηρετήσει τον ρόλο της καθημερινής μοτοσικλέτας.
Η κυκλοφορία της αναμένεται σε μερικές εβδομάδες σε τέσσερις χρωματισμούς.
Φώτης Ραΐσης