Παρουσίαση: MERCEDES BENZ GLA
Πάνω στην προσθιοκίνητη πλατφόρμα της νέας οικογένειας μοντέλων A-Class, η Mercedes έχει επενδύσει πολλά.
Τα μικρά Mercedes απέκτησαν στιλ αυτοκινήτου hatcback και δημιούργησαν μια βάση για την δημιουργία των compact/coupe 4θυρων μοντέλων της νεοεισερχόμενης – στην αγορά – σειράς CLA. Εντούτοις οι φιλοδοξίες της Mercedes για το πάτωμα A-Class δεν σταματούν εδώ καθώς στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον επόμενο μήνα και επισήμως στην αγορά την Άνοιξη του 2014, παρουσιάζεται το τύπου Crossover μοντέλο GLA.
Ουσιαστικά πρόκειται για το 5ο μοντέλο SUV/Crossover που θα έχει στις τάξεις της η Γερμανική εταιρεία κι αν ατύπως θα μπορούσε κάπου να ενταχθεί μέσα σε αυτή την γκάμα θα βρισκόταν υπό της σειράς GLK που αυτή την στιγμή αποτελεί και το μικρότερο 4Χ4 της Mercedes.
Με συνολικό μήκος στα 4,4 μ. και ύψος που δεν ξεπερνά τα 1,5 μ. η νέα GLA δεν εγκαταλείπει το σχεδιαστικό μοτίβο της σειράς A-Class, τουλάχιστον σε ότι αφορά στην πρόσοψη. Διότι η ουρά ακολουθεί έναν δικό της δρόμο αισθητικής απεξάρτησης. Το αμάξωμα είναι ιδιαίτερα αεροδυναμικό (Cd 0.29) με τους χώρους της καμπίνας να είναι αρκετά ικανοποιητικοί και το πορτμπαγκάζ να κυμαίνεται από τα 421 έως τα 836 λίτρα.
Με την σειρά GLA η Mercedes εγκαινιάζει για πρώτη φορά την είσοδο της στα μικρομεσαία SUV με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Βεβαίως θα υπάρχουν και εκδόσεις GLA με προαιρετικό το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC και έξτρα το σύστημα DSR (Downhill Speed Regulation) που ελέγχει απόλυτα το αυτοκίνητο σε καταβάσεις με έντονη κλίση σε εδάφη χαμηλής πρόσφυσης.
Σε επίπεδο κινητήρων, η οικογένεια GLA θα εξυπηρετείται από δύο μοτέρ βενζίνης και δύο diesel. Σε βενζίνη θα διατίθενται οι εκδόσεις GLA 200 και GLA 250, η πρώτη στα 1,6 λίτρα με 156 ίππους και η δεύτερη στα 2,0 λίτρα με 211 ίππους. Εκ των δύο μόνο η έκδοση GLA 250 θα προσφέρεται και με τετρακίνηση.
Αντίστοιχα, οι εκδόσεις Diesel (GLA 200 CDI – GLA 220 CDI) ουσιαστικά αναφέρονται σε έναν κινητήρα 2,2 λίτρων με δύο αποδόσεις είτε στους 136 ίππους και στα 300 Nm ροπής είτε στους 170 ίππους και στα 350 Nm ροπής. Και σε αυτή την περίπτωση,το σύστημα τετρακίνησης μπορεί να επιλεχθεί με την ισχυρή έκδοση GLA 220 CDI.
Όλοι οι κινητήρες εφοδιάζονται με σύστημα εξοικονόμησης καυσίμου ECO – ευρύτερα γνωστό κι ως σύστημα Start & Stop. Από την άλλη το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεωνθα το βρείτε μόνο στις βασικές εκδόσεις GLA 200 και GLA 200 CDI με τις υπόλοιπες (μαζί και με αυτές που έχουν το σήμα 4MATIC) να εφοδιάζονται με αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT διπλού συμπλέκτη.
Φώτης Ραΐσης
Πηγή: carzine.gr