Χρυσή χρονιά το 2011 για την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Το 2011 η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έζησε «μεγάλες μέρες» καθώς σημείωσε ρεκόρ σε εξαγωγές παραγωγή και τζίρο. Οι εξαγωγές όμως αναμένεται να μειωθούν σημαντικά το 2012, λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Η φετινή χρονιά, θεωρείται ως μια από τις πλέον επιτυχημένες, καθώς ο τζίρος σημείωσε αύξηση 13% σε σχέση με το 2010, ενώ αυτή τη στιγμή στις αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας απασχολούνται περίπου 800.000 άτομα.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας της Γερμανικής Αυτοκινητοβιομηχανίας Ματίας Βίσμαν όμως δεν έχει ψευδαισθήσεις, καθώς γνωρίζει καλά ότι το 2012 θα είναι μια δύσκολη χρονιά λόγω της αναμενόμενης παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης:
«Είναι καθοριστικό να αποκτήσουμε σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες μια «κουλτούρα σταθερότητας». Τα λόγια δεν αρκούν. Μέχρι σήμερα ακούσαμε πολλές ανακοινώσεις σε πολλές χώρες. Τώρα ήρθε η ώρα να ακολουθήσουν πράξεις και συγκεκριμένες αποφάσεις».
Οι προσπάθειες που καταβάλλονται ώστε να σταθεροποιηθούν οι οικονομίες έχουν αρνητική επίδραση στην κατανάλωση. Στην Ελλάδα για παράδειγμα οι πωλήσεις γερμανικών αυτοκινήτων έχουν μειωθεί μέχρι και 35%. Μείωση στις πωλήσεις καταγράφουν οι γερμανοί κατασκευαστές και σε Ιταλία και Ισπανία. Έτσι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία επικεντρώνεται πλέον στις εξαγωγές σε Κίνα, Ινδία, Ρωσία, Τουρκία, αλλά και τις ΗΠΑ και τη Βραζιλία, εξηγεί ο Ματίας Βίσμαν:
«Λιγότερο από το ένα τρίτο των οχημάτων εξάγονται στην ευρωζώνη. Ένα επιπλέον 30% πηγαίνει στην λεγόμενη ’υπόλοιπη Ευρώπη’, στην οποία συμπεριλαμβάνεται η Τουρκία και η Ρωσία. Κάθε 7ο αυτοκίνητο, που κατασκευάζεται στη Γερμανία εξάγεται στις ΗΠΑ και κάθε 8ο στην Κίνα. Η ζήτηση για γερμανικά αυτοκίνητα στις δύο αυτές χώρες αυξήθηκε σημαντικά με 6% για τις ΗΠΑ και 20% για την Κίνα».