Τρίτος ευρωπαϊκός προορισμός κρουαζιέρας η Ελλάδα
Η Ελλάδα αποτελεί τον τρίτο κορυφαίο προορισμό κρουαζιέρας στην Ευρώπη με 4,6 εκατ. επιβάτες το 2013.
Τα δημοφιλέστερα λιμάνια προσέγγισης εξακολουθούν να είναι η Σαντορίνη, η Κέρκυρα και η Μύκονος, όπως αναφέρεται στην ετήσια έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (CLIA Ευρώπης) για το 2014.
Ο Πειραιάς κατατάσσεται στην πέμπτη θέση μεταξύ των λιμανιών εκκίνησης κρουαζιέρας «homeport» με 1,3 εκατ. επιβάτες, παρουσιάζοντας αύξηση σχεδόν 1% για το 2012, ενώ για το 2013 η άμεση οικονομική προσφορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ήταν 574 εκατ. ευρώ με 11 χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με την CLIA Ευρώπης, αυτό το θετικό αποτέλεσμα προέκυψε παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία, η οποία συρρικνώθηκε κατά 3,9% το 2013.
Αναφορικά με την Ευρώπη, στην έκθεση της CLIA τονίζεται ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας συνεχίζει να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάκαμψη της οικονομίας από την ύφεση, καθώς το 2013 αποτέλεσε άλλη μία χρονιά δυναμικής ανάπτυξης.
Τα συνολικά έσοδα από την κρουαζιέρα στην Ευρώπη έφτασαν τα 39,4 δισ. ευρώ το 2013, από 37,9 δισ. ευρώ το 2012. Οι άμεσες δαπάνες που προέρχονται από τον κλάδο ανέρχονται σε 16,2 δισ. ευρώ, έναντι 15,5 δισ. ευρώ το 2012.
Όσον αφορά τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, το 2013 η ευρωπαϊκή κρουαζιέρα αντιπροσώπευσε 339.417 θέσεις εργασίας, ενώ οι απολαβές των εργαζομένων ανήλθαν σε 10,5 δισ. ευρώ αύξηση της τάξης του 4% συγκριτικά με το 2012.
Αυτήν τη στιγμή, 43 εταιρείες κρουαζιέρας που εδρεύουν στην Ευρώπη δραστηριοποιούνται με 125 κρουαζιερόπλοια χωρητικότητας 145.000 κλινών, ενώ επιπλέον 73 κρουαζιερόπλοια χωρητικότητας 104.000 κλινών έχουν δρομολογηθεί στη γηραιά Ήπειρο από 24 μη ευρωπαϊκές εταιρείες.
Για το πρώτο εξάμηνο του 2014 τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία, έχουν σε εξέλιξη συμβάσεις για την κατασκευή και παράδοση, έως το 2017, 24 νέων κρουαζιερόπλοιων, συνολικής αξίας 12,1 δισ. Ευρώ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Louis Cruises και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής CLIA Ευρώπης, Κυριάκος Αναστασιάδης, δήλωσε ότι με την απίστευτη πολιτιστική κληρονομιά και φυσική ομορφιά της, η Ελλάδα παραμένει μία πολύ σημαντική αγορά για την ευρωπαϊκή βιομηχανία κρουαζιέρας.
«Είμαστε αποφασισμένοι να αξιοποιήσουμε περαιτέρω τις δυνατότητες της ελληνικής αγοράς, σε συνεργασία με τις τοπικές, εθνικές και ευρωπαϊκές Αρχές, προκειμένου να ξεπεραστούν τα εμπόδια που εξακολουθούν να εμποδίζουν τις επενδύσεις στη χώρα, από τα λιμενικά τέλη και την ελλιπή ανάπτυξη των υποδομών» πρόσθεσε ο κ. Αναστασιάδης.
Διαβάστε επίσης:
Πάνω από 260.000 επιχειρήσεις απειλούνται με χρεοκοπία
Δεν είναι φάρσα: Αυξήσεις από 25 έως 546 ευρώ στις συντάξεις!