Σύμφωνα με το πρόγραμμα, στις 22 και 23 Φλεβάρη συμπεριλαμβάνεται στις βάρδιες με το χαρακτηριστικό ΜΘ δηλαδή μαθητεία δίπλα σε παλαιότερους και έμπειρους σταθμάρχες. Και την ακριβώς επόμενη μέρα στις 24 Φλεβάρη και για πέντε συνεχόμενες βάρδιες μέχρι και τις 28, μέρα του δυστυχήματος, του αναθέτουν την νυχτερινή βάρδια την οποία αναλαμβάνει μόνος του.
Ως προς το ποιος έχει την τελική ευθύνη για τις βάρδιες, φαίνεται να προκύπει ότι είναι ο προϊστάμενος, ο επιθεωρητής του ΟΣΕ φαίνεται πως έχει βάλει την υπογραφή του και έχει εγκρίνει τις βάρδιες. Δεν είναι γνωστό βέβαια αν πρόκειται για το τελικό έγγραφο.
Ακόμα, σύμφωνα με την ΕΡΤ ο σταθμάρχης πήρε την εκπαίδευση και έλαβε την πιστοποίηση ότι είναι ικανός να αναλάβει καθήκοντα από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Έλαβε την πιστοποίησή του στις 28 Γενάρη. Ωστόσο είναι πολύ μικρό το χρονικό διάστημα για να εξασκήσει πρακτικά τα όσα έμαθε. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της δημοσιογράφου, τη διαχείριση της αμαξοστοιχίας την οποία υποδέχτηκε μόνος του, φαίνεται να την έκανε χειροκίνητα τη στιγμή που υπάρχει δυνατότητα να γίνεται με ένα αυτόματο σύστημα χάραξης δρομολογίου, το οποίο ακολουθούν όλοι οι έμποροι συνάδελδφοί του.
Ωστόσο εκείνος επέλεξε ή δεν μπόρεσε ή δεν ήξερε να την κάνει αυτόματα και την έκανε χειροκίνητα κάτι που άφηνε πολλά περιθώρια λάθους.