Πρόεδρος Εργαζομένων ΟΣΕ: Δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση στη Λάρισα - Διαψεύδει Γεραπετρίτη
Για το σύστημα τηλεδιοίκησης και τους ισχυρισμούς του υπουργού Μεταφορών Γιώργου Γεραπετρίτη μίλησε ο πρόεδρος εργαζομένων ΟΣΕ Νίκος Τσικαλάκης.
Ο πρόεδρος εργαζομένων του ΟΣΕ αμφισβήτησε τα λεγόμενα του υπουργού, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι ο κ. Γεραπετρίτης «Μπέρδεψε» σύστημα που καλύπτει από Λάρισα ως Θεσσαλονίκη με τοπικό 2 χλμ. γύρω από τον σταθμό».
Σε δηλώσεις του στον τηλεοπτικό σταθμό Action24 ο κ. Τσικαλάκης ανέφερε: «Επειδή είναι καινούργιος στο υπουργείο, ίσως δεν του έχει διευκρινιστεί σωστά από τους κυρίους που τον ενημερώνουν ... Η τηλεδιοίκηση, αν λειτουργούσε, θα ήταν από το Παλαιοφάρσαλο έως το Πλατύ».
«Αυτό σημαίνει ότι θα είχαν και εικόνα του συμβάντος, πριν συμβεί, θα έβλεπαν ότι το τρένο είναι στην άλλη γραμμή ... τέτοια τεχνολογία δεν υπάρχει. Υπήρχε, αλλά καταστράφηκε», τόνισε.
«Αυτό που λειτουργεί στη Λάρισα είναι ο τοπικός χειρισμός του σταθμού», διευκρίνισε, εξηγώντας ότι «έχει εικόνα ... 1-2 χλμ. πριν τον σταθμό και 1-2 χλμ. μετά ... το επίμαχο κλειδί ήταν εντός των ορίων του τοπικού χειρισμού ... αυτό δεν είναι τηλεδιοίκηση, είναι ο τοπικός πίνακας χειρισμού».
Ο κ. Τσικαλάκης ερωτήθηκε εάν ο κ Γεραπετρίτης υπάρχει περίπτωση να μην ενημερώθηκε σωστά ή απλώς «παίζει με τις λέξεις για να μεταθέσει την ευθύνη στον ανθρώπινο παράγοντας» και απάντησε ότι«μπορεί να μην συνειδητοποίησε ακριβώς ποια είναι η έννοια της τηλεδιοίκησης».
Ωστόσο, παράδέχθηκε ότι στις συναντήσεις που είχαν, τον κατέπληξε το γεγονός ότι «ήξερε λεπτομέρειες που πολλές φορές δεν ξέρουν ακόμη και διευθύνοντες σύμβουλοι που έχουν 1 ή 2 χρόνια στον Οργανισμό».
Να υπενθυμίσουμε ότι ο κ. Γεραπετρίτης δήλωσε πως το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας βρισκόταν σε πλήρη λειτουργία όταν σημειώθηκε η σιδηδροδρομική τραγωδία και ότι υπήρξε, όλη την ημέρα, αυτόματη χάραξη μέσω τηλεδιοίκησης.
«Αυτό που συνέβη ήταν ότι ο σταθμάρχης επέλεξε αντί να κάνει την αυτόματη χάραξη να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση, λειτουργούσε πλήρως ο πίνακας. Θεώρησε ότι τα κλειδιά ήταν στη γραμμή ανόδου ενώ δεν ήταν και δεν βρέθηκε μπροστά στον πίνακα ελέγχου», υποστήριξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Για 5,5 χιλιόμετρα είχε δυνατότητα μπροστά στον πίνακα να δει την κίνηση της αμαξοστοιχίας. Η αυτόματη χάραξη η οποία θα είχε γλιτώσει από το κακό ήταν υποχρέωση από τη στιγμή που υπήρχε τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, ήταν υποχρέωση που την είχε επιβάλει ο ΟΣΕ», είπε ο υπουργός, κάνοντας λόγο για «προσωπική επιλογή» επιρρίπτοντας ευθύνες στον σταθμάρχη.
Διαβάστε επίσης:
Τέμπη: Τι θα υποστηρίξει ο επιθεωρητής του ΟΣΕ στην απολογία του για τον σταθμάρχη Λάρισας
Τέμπη: Τα «πάθη» του ελληνικού σιδηρόδρομου - Οι δεσμεύσεις Γεραπετρίτη για αλλαγές
Γεραπετρίτης: Αρχές Οκτωβρίου θα λειτουργήσει πλήρως η τηλεδιοίκηση στα τρένα