Έκλεισε το αεροδρόμιο της Σύρου, λόγω εξάντλησης ενός υπαλλήλου!
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών, της ΥΠΑ, σε οργισμένη ανακοίνωσή του καλεί τους πάντες να αναλάβουν τις ευθύνες τους για την τραγική κατάσταση με τις ελλείψεις προσωπικού.
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι διακόπηκε η δυνατότητα πτήσεων στο αεροδρόμιο της Σύρου, καθώς εξαντλήθηκε ο μοναδικός υπάλληλος για τις υπηρεσίες πληροφοριών πτήσεων.
Ακολουθεί η ανακοίνωση:
«Σήμερα στις 05:45 τοπική ώρα διακόπηκε η δυνατότητα πτήσεων από και προς τον κρατικό αερολιμένα Σύρου λόγω φυσικής εξάντλησης του μοναδικού υπαλλήλου που παρέχει υπηρεσίες πληροφοριών πτήσεων (AFISO).
Ο υπάλληλος από τις 16/7/2023 που έληξε η εκπαίδευσή του παρέμεινε μόνος του εξυπηρετώντας συνεχώς, για όλα τα 24ωρα πέραν των επιβατικών ή διερχόμενων πτήσεων και τις αεροδιακομιδές αφού η Σύρος είναι βάση ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ, χωρίς τη δυνατότητα ανάπαυσης.
Η Διοίκηση της ΥΠΑ είχε ενημερωθεί τόσο από τον ίδιο τον υπάλληλο όσο και με επιστολή από το ΔΣ του συλλόγου για την ανεπίτρεπτη κατάσταση στον Κρατικό Αερολιμένα Σύρου.
Οι υπάλληλοι AFISO, μεταξύ άλλων αρμοδιοτήτων στο αντικειμένου της αεροναυτιλίας στην Ελλάδα, επιτελούν αποκλειστικά τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας στελεχώνοντας τους πύργους ελέγχου σε δεκαπέντε (15) περιφερειακά και νησιωτικά αεροδρόμια παρέχοντας πληροφορίες πτήσεως στα αεροσκάφη και εξυπηρετώντας αεροδιακομιδές.
Μόνιμοι υπάλληλοι, 12 συνολικά, υπάρχουν μόνο στα 8 από τα 15 αυτά αεροδρόμια ενώ στα υπόλοιπα 7 γίνονται έκτακτες μετακινήσεις ή αποσπάσεις από κεντρικές μονάδες της υπηρεσίας που και αυτές πλήττονται από λειψανδρία δημιουργώντας επιπρόσθετα προβλήματα.
Στο πρόσφατο παρελθόν για λόγους ασθένειας, κόπωσης ή εξάντλησης έχουν κλείσει, ορισμένα κατ’ επανάληψη, τα αεροδρόμια της Ικαρίας, Μήλου, Κοζάνης, Νάξου, Καστοριάς, Καστελόριζου, Σύρου και της Κάσου.
Η εξάντληση του ελαχίστου προσωπικού που έχει απομείνει και η εντατικοποίηση της εργασίας λόγω αύξησης της αεροπορικής κίνησης, διαμορφώνουν επικίνδυνες καταστάσεις για την ασφάλεια των πτήσεων και των επιβαινόντων, την υγεία των συναδέλφων και την εξυπηρέτηση των αναγκών του επιβατικού κοινού και των κατοίκων των ακριτικών περιοχών της χώρας μας γενικότερα.
Ο σύλλογος μας έχει επανειλημμένα τονίσει τα προβλήματα αλλά και έχει προτείνει λύσεις.
Καλούμε τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών αλλά και τη διοίκηση της Υ.Π.Α. να
αναλάβουν άμεσα τις ευθύνες τους πριν είναι πολύ αργά».
Βαριές καταγγελίες για την ασφάλεια 10 μικρών αεροδρομίων
Τον κώδωνα του κινδύνου για την ασφάλεια των πτήσεων σε δέκα μικρά αεροδρόμια έκρουε από τον Μάρτιο στο Newsbomb.gr ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Τηλεπικοινωνιακών (FISO) Υ.Π.Α. Γιώργος Κωνσταντινάκης. Πρόκειται για τα αεροδρόμια σε Πάρο, Νάξο, Μήλο, Κάρπαθο, Σύρο.
Όπως δήλωσε, δεν υπάρχει το απαιτούμενο προσωπικό, με αποτέλεσμα οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι να αναγκάζονται να δουλεύουν ολόκληρα 24ωρα, κάτι που θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών που ταξιδεύουν με αεροπλάνο για τα συγκεκριμένα αεροδρόμια.
«Η κατάσταση που βιώνουμε όσοι εργαζόμαστε στα μικρά αεροδρόμια είναι πολύ δύσκολη, καθώς υπάρχουν ημέρες που σε κάθε θέση είναι ένας εργαζόμενος. Αυτό συμβαίνει πολλές φορές στο αεροδρόμιο της Ρόδου», ανέφερε ο κ. Κωνσταντινάκης.
Προσέθεσε, μάλιστα, ότι το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών έχει στα συρτάρια του πάνω από 4 χρόνια τις μετατάξεις 16 υπαλλήλων, τις οποίες όμως δεν ενεργοποιεί. Γι' αυτό τον λόγο ο κ. Κωνσταντινάκης μέσω του Newsbomb.gr απευθύνει ερώτηση στο υπουργείο για ποιο λόγο δεν προχωρούν τις μετατάξεις.
Υπό αυτές τις ο συνθήκες ο πρόεδρος Τηλεπικοινωνιακών ξεκαθαρίζει ότι ο Πανελλήνιος Σύλλογος θα συνεχίσει να δημοσιοποιεί τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος ώστε να προλάβει ένα ατύχημα ή μια νέα τραγωδία.
«Είναι επικίνδυνο ότι τη βάρδια την κάνει ένας υπάλληλος, συν ότι κάνει και τις ενεργοποιήσεις για τις αεροδιακομιδές. Η δουλειά του είναι παραπλήσια με εκείνη του ελεγκτή στον πύργο ελέγχου, δηλαδή δίνει οδηγίες για την κατάσταση στον χώρο του αεροδρομίου, την κατάσταση της πίστας, τις μετεωρολογικές συνθήκες κ.α.», σημειώνει, επίσης.
Και συνεχίζει: «Σε πολλά αεροδρόμια η περίφραξη του χώρου έχει διαλυθεί και κάποιες φορές έχει συμβεί να περνάνε ζώα την ώρα της προσγείωσης». Επιπλέον, πρόβλημα εντοπίζεται και στις συχνότητες, οι οποίες σε κάποια αεροδρόμια δεν λειτουργούν, ενώ δυσχερής είναι η κατάσταση και με τους αναμεταδότες.
Νέα επιστολή στο υπουργείο Μεταφορών με αφορμή τα Τέμπη
Πάντως στις 6/3, στον απόηχο της τραγωδίας στα Τέμπη, ο Σύλλογος απέστειλε νέα επιστολή προς το υπουργείο, παραθέτοντας ξανά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Στην επιστολή σημειώνεται πως εδώ και δύο χρόνια προσπαθούν να πείσουν την πολιτική ηγεσία ότι οι ελλείψεις προσωπικού μπορεί να αποβούν μοιραίες.
«Ούτε το κλείσιμο πολλών αεροδρομίων (Σύρου, Νάξου, Ικαρίας, Μήλου, Καστελόριζου, Καστοριάς, Κοζάνης) λόγω ασθενείας του ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ υπαλλήλου παροχής πληροφοριών πτήσης, υπαλλήλων που εργάζονται χωρίς ρεπο, σε επιφυλακή για ενεργοποιήσεις λόγω μεταφοράς ασθενών όλο το 24ωρο, ούτε τα άδεια από προσωπικό τμήματα τηλεπικοινωνιών, υπεύθυνα για την αποστολή σχεδίων πτήσης, μηνυμάτων, αεροναυτιλίας, Notams, απαραίτητα για την ασφάλεια των πτήσεων και των επιβαινόντων, στάθηκαν ικανά να τους πείσουν», επισημαίνουν οι εργαζόμενοι, προσθέτοντας πως το προηγούμενο διάστημα έκλεισαν εντελώς κάποια αεροδρόμια λόγω ασθένειας του μοναδικού υπαλλήλου στον πύργο ελέγχου.
Ως παράδειγμα παραθέτουν τα όσα συμβάινουν στον αερολιμένα της Σύρου, στον οποίο υπηρετούν 2 μετακινούμενοι υπάλληλοι, ο ένας εξ αυτών εκπαιδευόμενος για να αναλάβει υπηρεσία μόνος του, όταν τελειώσει η εκπαίδευσή του.
Τι συνέβη στις 6 Δεκεμβρίου στο αεροδρόμιο Καστοριάς
Σημειώνεται ότι στις 6 Δεκεμβρίου διεκόπη η λειτουργία του κρατικού αερολιμένα Καστοριάς. Αιτία ήταν η ασθένεια του μοναδικού υπαλλήλου του Πύργου Ελέγχου που παρέχει υπηρεσίες Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου (Aerodrome Flight Information Service - AFIS).
Όπως κατήγγειλε τότε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, στα 11 από τα 15 παραμεθόρια κρατικά αεροδρόμια που παρέχουν την υπηρεσία Πληροφοριών Πτήσεων, υπηρετεί μόνο ένας υπάλληλος εξυπηρετώντας επιβατικές, νοσοκομειακές, στρατιωτικές πτήσεις καθ’ όλο το 24ωρο, χωρίς ρεπό και άδεια.
Στα 7 από τα 11 δεν υπάρχει κανένας μόνιμος υπάλληλος και καλύπτονται με μετακινήσεις καθ’ όλο τον χρόνο, αφήνοντας κενά στελέχωσης στα υπόλοιπα αεροδρόμια. «Το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού του κλάδου λόγω συνταξιοδότησης και μετάταξης 57 ατόμων σε άλλο κλάδο, έχει επισημανθεί πολλές φορές τόσο στο Υπουργείο Μεταφορών όσο και στη Διοίκηση της ΥΠΑ αλλά εσκεμμένα κωλυσιεργούν. Πρέπει να επισημανθεί ότι κωλυσιεργεί εδώ και χρόνια η υλοποίησή της μετάταξης υπαλλήλων από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα στον κλάδο μας», είχε επισημανθεί στην ανακοίνωση του Συλλόγου.
Οι τηλεπικοινωνιακοί τόνιζαν, δε, πως το ελάχιστο προσωπικό εξαντλείται καθώς αναγκάζεται να δουλεύει στα χωρίς ρεπό ή άδεια και χωρίς την απαιτούμενη ημερήσια ξεκούραση λόγω 24ωρου stand by για αεροδιακομιδές με φαινόμενα λιποθυμιών και απώλειας προσανατολισμού λόγω κόπωσης και για εντατικοποίηση της εργασίας λόγω αύξησης της αεροπορικής κίνησης.
Όπως ανέφεραν, οι συνθήκες αυτές «διαμορφώνουν επικίνδυνες καταστάσεις για την ασφάλεια των πτήσεων-επιβαινόντων, την υγεία των συναδέλφων και την εξυπηρέτηση των αναγκών του επιβατικού κοινού και των κατοίκων των ακριτικών νησιών γενικότερα. Η μείωση των αποδοχών μας ήρθε να προστεθεί σαν το κερασάκι στην τούρτα».